صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / همه چیز درباره جراحی پلک ، انواع جراحی زیبایی پلک

همه چیز درباره جراحی پلک ، انواع جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود.
جراحی پلک به برداشت پوست و چربی‌های اضافی پلک بالا و/یا پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌اند گفته می شود و در نتیجه، موجب رفع چین و چروک‌ها و جلوگیری از افتادگی پلک می‌شود.
چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی صورت هستند و بلفاروپلاستی یکی از بهترین راه‌های جوانسازی نواحی پیرامون چشم است.
این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و همچنین در صورت نیاز می‌تواند با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام شود.
عوارض بعد از عمل معمولاً در عرض چند روز خوب می‌شوند و دوره کامل نقاهت چند هفته است.
به طور کلی جراحی پلک در صورتی که توسط پزشک ماهر و در مراکز معتبر انجام شود، بی خطر و کم‌عارضه است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مراقبت بعد از جراحی پلک

دوره استراحت برای برخی افراد بسیار خسته کننده و طولانی به نظر می‌رسد اما با توجه به این مورد که جراحی پلک به طور مستقیم بر چشم ها اثر می‌گذارد، اکثر مراجعه کنندگان و متقاضیان این روش خواستار این مورد هستند که نتایج جراحی را زودتر مشاهده کنند. اولین نکته ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که حتما باید فردی را به عنوان همراه با خود داشته باشید تا پس از پایان کار شما را همراهی کند زیرا در نظر داشته باشید که به مدت یک روز چشم ها دارای پانسمان هستند. نگران کلافگی و ناراحتی های هفته اول پس از جراحی پلک نباشید، زیرا این ناراحتی ها به مرور کاهش یافته و به تدریج از بین می‌روند.
مورد دومی که بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت، این است که احتمال این وجود دارد که فرد در روز های اولیه پس از بازکردن پانسمان ها و گذراندن دوره نقاهت، تصور کنید که چشم و ابرو ها با یکدیگر همخوانی و تناسب ندارند اما این مورد در اصل به این دلیل است که سرعت ترمیم زخم ها در دو پلک یکسان نیست اما اگر شما متخصص و جراح خوبی برای این جراحی انتخاب نکنید ممکن است دچار عدم تقارن چشم ها ناشی از عمل غیر استاندارد شوید. التهاب و قرمزی اطراف بخیه ها بعد از جراحی، کاملا طبیعی است. ممکن است برخی بیماران دچار ریزش اشک از چشم شوند.
در صورت خشک شدن چشم، استفاده از پماد و قطره به رفع این عارضه کمک می کند. برخی بیماران بعد از استفاده از قطره، از دو بینی شکایت می کنند که البته بعد از چند دقیقه برطرف خواهد شد.

انتظارات رویایی را کنار بگذارید و به دنبال نتایج واقع گرایانه باشید.
برای استحمام باید کمی صبور باشید و در هفته اول از ناحیه گردن به پایین دوش بگیرید.
امکان این مورد که پلک ها تا سه هفته اول به خوبی باز نشوند وجود دارد بنابراین نگران نباشید.
توجه داشته باشید که به دلیل دستکاری بافت های زیرین پوست، مدت زمانی برای بهبود و ترمیم لازم است.
بخیه ها اغلب بعد از مدت هفت روز کشیده می‌شوند بنابراین تا آن زمان موارد احتیاطی را رعایت فرمایید.

جراحی زیبایی پلک در اصفهان

انواع جراحی زیبایی پلک

عمل جراحی بلفاروپلاستی ممکن است برای هر دو پلک بالا، هر دو پلک پایین و یا در یک عمل جراحی، برای هر چهار پلک انجام گیرد. به عبارت دیگر؛ انواع جراحی پلک یا بلفاروپلاستی شامل بلفاروپلاستی پلک فوقانی، بلفاروپلاستی پلک تحتانی و یا بلفاروپلاستی پلک توام تحتانی و فوقانی می شود. برای هر یک از این عمل ها نیز، تکنیک های پیچیده و خاص وجود دارد. همچنین این تکنیک ها نیز خود می تواند مبنایی بر تقسیم بندی انواع جراحی بلفاروپلاستی باشد. به عنوان مثال، بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دو صورت با برش پوستی و بدون برش پوستی انجام می شود.

عوارض جراحی زیبایی پلک

مانند دیگر جراحی ها، انواع جراحی بلفاروپلاستی نیز امکان دارد با خطرات و عوارضی همراه باشند. گاهی این عوارض دائمی و گاهی نیز موقتی می باشد. اما به طور کل بسیار نادر است که فردی دچار نابینایی شود. عوارض و خطرات این عمل به شرح ذیل است؛

همچنین بخوانید : جراحی پلک افتاده (بلفاروپلاستی) چگونه انجام می شود؟

هزینه جراحی زیبایی پلک

هزینه جراحی زیبایی پلک در اصفهان یا سایر شهر های ایران مانند تهران، بسته به وسعت جراحی و سایر موارد در افراد مختلف متفاوت می باشد و نیازمند معاینه بیمار از سوی جراح متخصص می باشد.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک

افرادی که از سلامت کامل عمومی برخوردار باشند. همچنین باید گفت این عمل، برای افراد بالاتر از 35 سال توصیه می شود که بیماری خاصی نداشته و دارویی نیز مصرف نمی کنند.

دوره نقاهت بعد از جراحی پلک

پلک تا یک الی سه هفته بعد از جراحی کبود و متورم است که این مورد کاملاً طبیعی است. ولی ظاهر پلک ها بعد از یک تا سه ماه بهبود می یابد. بسیاری از افرادی که جراحی زیبایی پلک را انجام می دهند معمولاً ظرف 10 تا 14 روز بعد از عمل می توانند به کار روزمره خود باز گردند. البته این مدت زمان بستگی به نوع جراحی و کار فرد دارد.

برای خواندن مقالات هزینه و عوارض درمان لک صورت با مزوتراپی و هزینه و عوارض تزریق ژل یا فیلر خط اخم کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مامان گلی [ 1402-06-22 ]
من چند سال بود تو فکر عمل پلک بالا بودم. خیلی مردد بودم همیشه. کلی سرچ کردم تو گوگل تا نمونه کار خانم دکتر رو دیدم ودلم میخواست که یک دکتری رو انتخاب کنم که عالی باشه و خانم دکتر ایرجی از نظر من بهترین دکتر جراح پلک تو اصفهان هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی