صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می شود

عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می شود

برخی از افراد به صورت ژنتیکی دارای حالت پف در زیر چشم خود هستند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که با بالا رفتن سن، شاهد ایجاد حالت پف و برآمده در ناحیه زیر چشم خود می‌شوند. به طور کلی برآمدگی‌ها و یا برجستگی‌های زیر چشم به مرور زمان و در اثر افزایش سن در افراد ایجاد خواهد شد. در برخی از مواقع نیز دلایل دیگری نظیر بیماری‌های پوستی، در معرض نور مستقیم گوشی قرار گرفتن و یا دلایل دیگر می‌تواند منجر به این عارضه گردد. یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌های زیبایی برای درمان این مشکل انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین است. در فرآیند بلفاروپلاستی پلک پایین، چربی اضافه چشم برداشته میشود و بافت پوست پلک به سمت پایین کشیده میشود. پس از انجام جراحی پلک پایین و درمان پف زیر چشم، صورت، جوان‌ تر و چشم‌ ها درشت ‌تر به نظر می ‌رسد.

علت ایجاد چروک و پف پلک پایین

سن: با پیر شدن، بافت‌های پوستی زیر چشم‌ها نیز ضعیف‌تر شده و باعث پف زیر چشم می‌شود.
ژنتیک: اگر پدر و مادر شما هم پف زیر چشم داشته باشند، شما نیز احتمال دارید پف داشته باشید.
عوامل خارجی: استفاده از الکل، سیگار، برخی داروها، خشکی و رطوبت کم محیط، افزایش فشار خون و یا عدم تغذیه صحیح می‌تواند باعث پف زیر چشم شود.
التهاب چشم: التهاب چشم می‌تواند باعث پف زیر چشم شود.
عفونت چشم: عفونت‌های چشمی نیز می‌توانند باعث پف زیر چشم شوند.

عمل برداشتن پف زیر پلک پایین در اصفهان

کاربرد بلفاروپلاستی پلک پایین ( پلک تحتانی)

می‌توان از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون برش پوست برای درمان مشکلات زیر استفاده کرد:

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

رفع مشکلات بینایی: در برخی از موارد، پوست اضافی و چین و چروک‌های ناحیه چشم ممکن است در بینایی فرد تداخل ایجاد کندکه با حذف این پوست اضافی، می‌توان بهبود قابل توجهی در بینایی فرد ایجاد کرد.
جوانسازی ظاهر: با کمک جراحی بلفاروپلاستی، نشانه‌های پیری مانند چین و چروک‌ها، پف و تورم در ناحیه چشم را کاهش می‌دهد. این عمل جوانسازی ظاهر را به همراه دارد و فرد را جذاب‌تر و جوانتر به نظر می‌آورد.
دروه نقاهت کوتاه: جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین عمل جراحی نسبتاً ساده‌ای است و زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره بعد از این جراحی نسبتاً سریع است. علاوه بر این، زمان بهبود و تأثیرات جانبی نسبتاً کمتر در مقایسه با سایر عمل‌های جراحی دارد.
ماندگاری طولانی مدت: نتایج جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین معمولاً دائمی هستند و تأثیرات آن ماندگاری بلند مدتی دارد.
افزایش اعتماد به نفس: کلیه موارد ذکر شده باعث افزایش اعتماد به نفس و خودایمنی فرد میشود.

نحوه انجام جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین یک عمل زیبایی بسیار ساده و کوتاه مدت است و حتی نیاز به بستری شدن ندارد. برای اجرای کار، ابتدا پوست استریل شده و بی حسی موضعی انجام می شود. البته اگر مراجعه کننده ترس زیادی داشته باشد، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد فرد را به طور کامل بیهوش کند. در مرحله بعد، زیر خط مژه و یا داخل پلک پایین برش داده می شود. سپس متخصص شروع به برطرف کردن عیوب شامل غدد چربی، پف زیر چشم و افتادگی پوست می کند. بعد از اتمام کار، محل برش ها بخیه زده می شود.

همچنین بخوانید : انواع جراحی زیبایی پلک

برداشت چربی در جراحی پلک پایین

بلفاروپلاستی می‌تواند راه حل تخلیه چربی زیر چشم باشد. کیسه‌های چربی از طریق یک برش در داخل پلک پایین برداشته می‌شوند. این تکنیک، ترانس ملتحمه نامیده می شود. این روش که جای زخم باقی نمی‌گذارد، امکان برداشتن کیسه‌های چربی را بدون آسیب رساندن به پوست و ماهیچه‌های orbicularis را فراهم می‌کند.

نحوه خوابیدن پس از عمل جراحی پلک پایین

در دوران نقاهت این عمل جراحی باید به پشت (طاق باز) خوابید تا فشاری بر صورت وارد نشود. همچنین باید در طول استراحت، سر را بالاتر قرار دهید تا زاویه 45 درجه با بدن پیدا کند و در نتیجه تورم صورت کاهش پیدا کند.

آیا جراحی پلک پایین دردناک است؟

اگر با استفاده از بیهوشی نیز، عمل انجام شود، مراجعه کننده کاملاً بیهوش بوده و دردی را احساس نمی کند. در صورت عمل با استفاده از بی حسی نیز، تنها درد سوزن بی حسی را کمی احساس می کند وگرنه در حین عمل، دردی را احساس نمی کند.

سن مناسب برای جراحی پلک پایین

بهترین کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک کسانی هستند که حداقل 35 سال سن داشته باشند و افتادگی پلک یا پف زیر چشم (در اثر تجمع چربی اضافه) باعث تغییرات ناخوشایند در چهره آنها شده باشد. برای انجام جراحی زیبایی پلک لازم است که فرد به طور کلی سالم باشد و بیماری خاصی نداشته باشد؛ اما چنانچه مشکلات پلک حاد باشد، با تشخیص پزشک این جراحی در سن 18 سال به بالا نیز قابل انجام می باشد. در ابتدا باید در یک جلسه مشاوره با متخصص، وضعیت چشم ها و سلامت شما بررسی گردد. همانگونه که گفته شد ممکن است دلیل پف، ابتلا به برخی بیماری ها باشد و تا زمانی که این امراض درمان نشوند، حتی عمل بلفاروپلاستی نیز مؤثر نخواهد بود؛ چون مجدداً این عارضه عود می کند.

مدت ماندگاری نتایج جراحی پلک پایین

برای اکثر افراد، نتایج بلفاروپلاستی تا مدتی طولانی ادامه خواهد داشت. بر خلاف لیفت صورت که به دلیل اثر گرانش می‌توانند اثربخشی خود را در طول زمان از دست بدهند، جراحی زیبایی پلک چشم مشکلاتی را که بیشتر در اثر وراثت و سایر عوامل روی پلک‌ها تأثیر می‌گذارد را اصلاح می‌کند. بهبود ظاهر پلک با استفاده از بلفاروپلاستی به طور کلی می‌تواند تا 10 سال ادامه داشته باشد.

جراحی پلک پایین برای چه افرادی مناسب است؟

کسانی که دچار پف پلک هستند.
افرادی که بالای 18 سال سن دارند.
کسانی که دچار افتادگی پلک و شل شدگی عضلات چشم هستند.

هزینه عمل جراحی پلک پایین

در ادامه مواردی را ذکر کرده ایم که اصلی ترین عوامل محاسبه هزینه جراحی زیبایی پلک هستند:
شهر و موقعیت قرار داشتن مطب پزشک یا مرکز درمانی
ویزیت و دستمزد جراح
هزینه بیمارستان یا کلینیک
هزینه داروها و مراقبت های بعد از عمل
هزینه اقدامات و آزمایشات قبل از قبل

برای خواندن مقالات جوانسازی دستها با تزریق فیلر و رفع خطوط ماریونت کلیک کنید.

آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهاره [ 1402-08-04 ]
سلام میخوام پف پلک بالایی چشمامو عمل کنم ولی شنیدم بعدچندسال دوباره برمیگرده میخواستم ببینم واقعا حقیقت داره یانه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :