صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی و کانتور صورت / تزریق فیلر بهترین روش رفع خطوط بین ابرو ها یا خط اخم

تزریق فیلر بهترین روش رفع خطوط بین ابرو ها یا خط اخم

ایجاد خط اخم در چهره، از جمله مشکلاتی است که بعد از گذشت چندین سال از عمر افراد برای آنها رخ می‌دهد. به خطوط عمودی که در بین دو ابروی افراد ایجاد می‌شود، خط اخم می‌گویند. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی‌توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ایجاد خط اخم می‌شود.
معمولا با تزریق بوتاکس می توان از عمیق شدن خطوط اخم جلوگیری کرد . اما اگر این خطوط عمیق شوند طوری که حتی بدون اخم کردن هم قابل مشاهده باشند ، بوتاکس هم برای درمان آن کاری از پیش نخواهد برد و نیاز به روشی است که بتواند فرو رفتگی و چروک های به وجود آمده را پر کند.

این خطوط علاوه بر اینکه سن فرد را بیشتر نشان می دهد ، ظاهری عبوس و عصبانی را القا می کند. در این شرایط بهترین روش غیرتهاجمی برای بهبود و رفع خط اخم استفاده از تزریق فیلر یا ژل در محل خط اخم می باشد . تزریق فیلر اگر همراه با بوتاکس باشد ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. فیلرهای اسید هیالورونیک محصولاتی شبیه ژل هستند که با تزریق آنها به زیر سطح پوست، می توان چین و چروک ها را برطرف کرده و حجم از دست رفته ی صورت را جبران کرد. با تزریق فیلر همچنین می توانیم صورت را کانتور کرده و در آن فرم و زاویه ایجاد کنیم. دلیل اصلی محبوبیت تزریق ژل خط اخم، اثرگذاری بالا و سریع آن در زمینه جوانسازی پوست صورت است.

آنچه در این مطلب میخوانید

رفع خط اخم با تزریق فیلر

خط اخم ایجاد شده در حدفاصل بین دو ابرو به علت انقباض و انبساط مداوم عضلات صورت است که این عضلات در ایجاد حالات صورت و دربیان حال و احوال شخص مورد استفاده قرار می گیرد . در طول زمان با افزایش سن میزان انعطاف پذیری و الاستیسیته پوست کاسته شده . نتیجه اینکه حتی اگر شخص اخم هم نکند این خطوط اخم بازهم نمایان خواهند شد . به این خطوط ایجاد شده در پوست چین و چروک پایدار گویند .
افرادی که رنگ پوست روشن دارند ( موی رنگ روشن و چشمان ابی ) میزان رنگدانه ملانین کم تری در ساختار پوست خود دارند . کمبود میزان ملانین پوست یعنی اینکه به صورت ذاتی پوست این افراد سد حفاظتی ضعیف تری در مقابله با پرتو های UV دارد که منشا این پرتو نور خورشید است که در طول مدت زمانی که در معرض نور خورشید قرار بگیریم این پرتو باعث اسیب به پوست می شود و در نتیجه پوست این افراد بیش تر مستعد چین و چروک و خطوط می باشد .
بدون توجه به نوع پوست هرچه که شخص بیش تر در معرض پرتوهای UV نور خورشید قرار بگیرد و یا سیگار بکشد و در معرض عوامل استرس زای محیطی قرار بگیرد شدت و سرعت ایجاد خط و خطوط و چین و چروک های پوستی و سرعت پیر شدن و آسیب پوستی افزایش می یابد .
ژل های پرکننده بافت پوستی موادی با ماهیت شبه ژل هستند که به زیر پوست تزریق می شوند . این تزریق سبب می شود که پوست به حالت صاف، نرم تر و یا بدون چین و چروک و یا در مواردی هم صاف کننده پوست ، همچنین حذف کننده چین و چروک های پوستی خواهد بود .
این مواد ژل مانند تزریقی , می توانند در محیط بافت بدن تجزیه شده و در طول زمان جذب بدن شوند و در محل تزریق به صورت دراز مدت باقی نخواهند ماند که این تزریق هم نتیجه ای مطلوب دارد وهم از نظر سلامت و ایمنی تایید شده است.

تزریق فیلر خط اخم

تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب است؟

هدف از انجام این کار روشن شدن و پر کردن ناحیه زیر چشم است. این کار باعث می شود تا چین و چروک و سیاهی زیر چشم به حداقل میزان ممکن برسد. به این منظور می توان تزریق را در قسمت خطوط پنجه طلایی، ناحیه اشکی زیر چشم، چین و چروک های زیر چشم و... انجام داد.
همچنین افرادی نیز هستند که با هدف درمان بیماری های مرتبط با چشم بر اساس دستور پزشک اقدام به تزریق ژل یا فیلر به چشم خود می کنند. افراد با هر هدفی که قصد تزریق ژل یا فیلر را دارند باید این نکته را مد نظر داشته باشند که نتایج این تزریق دائمی نمی باشد.

عوارض تزریق فیلر خط اخم

از مهم ترین عوارض تزریق ژل به خطوط اخم می توان به تورم، کبودی، احساس درد و احساس خارش اشاره کرد. انجام این اقدام زیبایی در یک کلینیک زیبایی خوب می تواند نتایج مورد قبول با حداقل عوارض را به همراه داشته باشد.

همچنین بخوانید : عوارض، هزینه، درمان و نحوه تزریق بوتاکس خط اخم عمیق

قیمت تزریق فیلر خط اخم

هزینه تزریق ژل خط اخم در افراد مختلف متفاوت بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

مراقبت بعد از تزریق فیلر خط اخم

بعد از تزریق ژل خط اخم در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
تا 24 ساعت بعد از تزریق از لوازم آرایشی استفاده نکنید. تا یک هفته بعد از تزریق ژل یا فیلر از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود مثل والفارین و آسپرین را استفاده نکنید‌. ولی برای کاهش درد اگر مجبوربه مصرف مسکن شدید می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید‌‌‌.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهربانو [ 1402-06-22 ]
من بین ابروهام خیلی خط عمیقی بود که رفتم کلینیک خانم دکتر راضیه ایرجی و ایشون برای من فیلر انجام دادن الان خیلی راضی هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی