صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / درمان پف و تورم زیر چشم با لیزر درمانی

درمان پف و تورم زیر چشم با لیزر درمانی

چشم ها نقش بسزایی در زیبایی و جوانی صورت دارند و افتادگی پلک و پف زیر چشم این زیبایی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث پیری و خموده شدن چهره فرد می شود. پف زیر چشم ممکن است در اثر افزایش سن مشاهده شود. با افزایش سن، ماهیچه‌های حمایت کننده از چشم ضعیف می‌شوند؛ زیرا به میزان کمتری کلاژن و الاستین تولید می‌کنند. در نتیجه پوست شروع به افتادگی می‌کند و چربی‌ها به فضای زیر چشم حرکت می‌کنند. در این حالت، چشم ها کاملاً متورم و پف کرده به نظر می‌رسند. البته عوامل مختلفی مثل سبک زندگی، خواب نامناسب، ژنتیک، آلرژی، خورشید و مواردی مانند این نیز بر بروز پف زیر چشم مؤثر هستند.
بهترین روش برای رفع پف زیر چشم بدون جراحی، استفاده از دستگاه لیزر است. دستگاه لیزر همانطور که می‌تواند به صورت کاملاً غیر تهاجمی افتادگی پلک را از بین ببرد، قادر به از بین بردن پف زیر چشم نیز خواهد بود. انرژی امواج لیزر، زیر پوست نفوذ می‌کند و موجب تحریک تولید کلاژن می‌شود. این تحریک به رشد مجدد سلول‌ها به خصوص در نواحی زیر چشم کمک می‌کند. با کمک امواج لیزر، بافت همبند که موجب اتصال پوست و عضلات می‌شود نیز سفت شده و کیسه‌های زیر چشم کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه، پوست اطراف چشم، شاداب و جوان به نظر خواهد رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های درمان پف زیر چشم

کرم های دور چشم

کرم‌ های دور چشم بیشتر نقش پیشگیری در ایجاد پف زیر چشم دارند تا نقش درمانی. مصرف مداوم کرم‌ های دور چشم با انقباض عروق، پف زیر چشم را کم می‌کند.

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. این روش را معمولاً باید سه تا چهار جلسه و با فاصله دو هفته انجام داد تا نتیجه مطلوب گرفته شود.

تزریق ژل و فیلر زیر چشم

تزریق ژل یکی از روش‌های غیرتهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی زیر چشم و پف زیر چشم به‌کار می‌رود. ژل‌های قابل تزریق در زیر چشم، جهت حجم دهی و رفع پف استفاده می‌شوند.

جوانسازی زیر چشم با کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی کربن دی اکسید پزشکی به ناحیه‌ی زیر چشم تزریق می‌‌شود. در کربوکسی با افزایش جریان خون در پلک، حلقه تیره دور چشم و پف زیر چشم بهبود پیدا می‌کند.

جوانسازی زیر چشم با آر اف فراکشنال

پف زیر چشم با این روش به‌طور کامل از بین نمی‌رود؛ اما به‌عنوان روش تکمیلی پس از عمل افتادگی پلک پایین برای سفت‌کردن پوست زیر چشم استفاده می‌شود. البته آر اف فرکشنال زیر چشم نمی‌تواند جایگزین عمل بلفاروپلاستی شود، بلکه صرفاً ظاهر پوست زیر چشم را کمی بهتر می‌کند.

اندولیفت

در روش اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانو متر استفاده می‌ شود که یک نور مادون قرمز در آن بوده و طول موج آن بیشترین اثر را روی آب و چربی ‌های موجود در بافت پوست خواهد گذاشت. این روش با ذوب کردن چربی های اضافی پوست باعث سفت تر شدن آن می شود. این روش می تواند پف زیر چشم را درمان کند و مزیتی که دارد، کم تهاجم و بدون نیاز به بیهوشی است.

اندولیزر

در روش اندولیزر که بر پایه لیزر می باشد دارای کمترین تهاجم و بدون نیاز به برش یا بخیه در ناحیه صورت می باشد. با استفاده از اندولیزر که آب میان بافتی را هدف قرار می دهد، سلول های چربی با ایجاد کردن گره های لیفت در قسمت زیر چشم با تحریک الاستین و کلاژن سازی در ناحیه مداخله سبب لیفت شدن پوست آن ناحیه و رفع پف زیر چشم می شود.

جراحی برداشتن پف زیر چشم

به عنوان آخرین روش می توان به جراحی بلفاروپلاستی که پوست و چربی اضافه را بهبود می بخشد اشاره کرد. در این روش با ایجاد یک برش ترانس کونژکتیوال یا داخل پلک چربی، مایع و پوست اضافه پلک پایین برداشته می شود و بخیه هم زده می شود. پس از گذشت نهایت یک هفته بخیه ها کشیده شده و حداکثر تا دو هفته تورم بعد از عمل ادامه خواهد داشت.

لیزر رفع پف زیر چشم در اصفهان

مزایای لیزر پف زیر چشم

لیزر پف زیر چشم چگونه انجام می شود؟

افرادی که دارای حالتی پف کرده در زیر چشمان خود هستند می‌توانند نسبت به انجام جراحی پلک با لیزر اقدام کنند. این روش درمانی با ایجاد برشی در حد چند میلی‌متر همراه بوده و امکان برداشتن پوست‌های اضافی و توده‌های چربی موجود در این ناحیه را فراهم می‌کند. بعد از اتمام کار، پزشک متخصص از انرژی لیزر جهت بستن برش‌های ایجاد شده استفاده کرده و در نتیجه زخم‌ها خیلی سریع بهبود پیدا می‌کنند. همچنین هیچگونه نیازی به بخیه زدن نبوده و دوره نقاهت طولانی و همراه با عارضه جانبی را تجربه نخواهید کرد.

مراقبت های قبل از لیزر پف زیر چشم

مراقبت های بعد از لیزر پف زیر چشم

مراقبت‌های بعد از لیزر برای درمان پف زیر چشم شامل موارد زیر می‌شود:

متقاضیان مناسب رفع پف چشم با لیزر

معایب لیزر پف زیر چشم

پس از انجام لیزر صورت، برخی از عوارض جانبی ممکن است در برخی بیماران خاص به وجود آیند. این عوارض معمولاً جزئی هستند و در مدتی کوتاه ناپدید می‌شوند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، تورم منطقه تحت درمان و سوزش ملایم شبیه به احساس ایجاد شده زمان یک آفتاب‌سوختگی خفیف است. در موارد نادر عوارض جانبی مانند سوزش، زخم و یا تغییر در رنگدانه پوست رخ می‌دهد.

هزینه لیزر پف زیر چشم

هزینه انجام برداشتن پف زیر چشم با لیزر بستگی به شدت مشکل، تعرفه کلینیک و دستمزد پزشک در محاسبه قیمت دارد.

برای خواندن مقالات جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال و پیلینگ پوست صورت کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منتظری [ 1402-09-11 ]
خانم دکتر از روش اندولیزر میشه برای جوانسازی صورت هم استفاده کرد.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی