صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی و کانتور صورت / روش های زاویه سازی و فرم دهی فک بدون جراحی

روش های زاویه سازی و فرم دهی فک بدون جراحی

صورت انسان، اولين بخش بدن می باشد كه در ارتباط های روزمره مورد توجه قرار می گيرد و وجه تمایز هر فرد می باشد. علاوه بر زیبایی تک تک اجزای صورت، وجود هارمونی و تناسب بین این اجزا، نقش مؤثری در زیبایی کلی چهره دارد. این هارمونی گاهی به صورت ژنتیک و مادرزادی و بعضاً در اثر حوادث و سوانح و نهایتاً با افزایش سن از بین میرود. با استفاده از روش های غیر جراحی، زاويه دار كردن فک و صورت، به طور هنرمندانه ای امکان پذیر است. زاویه سازی صورت می تواند با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. نوع تکنیکی که شما انتخاب می کنید تا حد زیادی به قسمت هایی از صورت شما که باید بهبود یابد و اهداف شخصی شما بستگی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای زاویه سازی فک

با استفاده از زاویه سازی می‌توان تأثیر مثبتی در فرم صورت ایجاد کرد. با استفاده از این روش تغییرات زیر در صورت و فک ایجاد می‌شود.

فرم دهی و زاویه سازی فک در اصفهان

کاندیدای مناسب زاویه سازی فک

برای انجام عمل زاویه سازی صورت، حالت صورت افراد باید دارای ویژگی هایی باشد. به عبارت دیگر این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی های ذیل می توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند:

زاویه سازی فک با تزریق ژل

استفاده از ژل یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها برای زاویه سازی فک و صورت با روش‌های غیرتهاجمی است. این روش در مقایسه با سایر گزینه‌ های غیر تهاجمی نسبتاً بدون درد و مقرون به صرفه است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌ های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌ تر و خوش‌ فرم ایجاد می‌شود. ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود و سپس تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

زاویه سازی فک و صورت با تزریق بوتاکس یک روش موثر است. تزریق بوتاکس به عضله ماستر فک به مرور زمان باعث آتروفی آن می‌شود و می‌تواند یک فک مربعی شکل را به یک فک قلبی شکل تبدیل کند. در نتیجه شکل صورت کمی شبیه V می‌شود.

زاویه سازی فک با تزریق چربی

در زاویه سازی فک با چربی بر خلاف ژل، از هیچگونه ماده مصنوعی استفاده نمیشود. چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. زاویه سازی صورت با چربی، سالم ترین روش برای زاویه سازی صورت است.

زاویه سازی فک با نخ جراحی

زاویه سازی صورت به وسیله نخ به این شکل می باشد که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست چانه قرار می گیرند و سپس نخ ها وارد بافت های عضلانی یا بافت های چربی می شوند. معمولاً برای زاویه سازی صورت از نخ های خاردار استفاده می شود. نتیجه زاویه دار کردن صورت با نخ، بلافاصله قابل رؤیت می باشد؛ اما پس از گذشت چند هفته نتیجه زاویه سازی، خود را بهتر انجام می دهد.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی غبغب

زاویه سازی فک و صورت با دستگاه هایفو امکان پذیر می‌باشد. در این روش با تابش امواج فراصوت بر روی پوست که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست و کمی چربی سوزی می شود، زاویه سازی انجام می‌پذیرد.

بهترین روش زاویه سازی و فرم دهی فک

روش های زاویه سازی صورت بسیار متفاوت است. روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج بستگی دارد. قبل از انجام عمل، ابتدا پزشک حالت صورت و گردن ، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به برخی مواد مانند ژل یا نخ، از او گرفته می شود. در نهایت با مشورت پزشک معالج، می توانید یکی از روش ها را جهت زاویه سازی صورت انتخاب نمایید.

ماندگاری زاویه سازی فک بدون جراحی

زاویه سازی فک بسته به نوع و روش زاویه سازی متفاوت خواهد بود، مثلاً افرادی که از ژل برای زاویه سازی استفاده می کنند حدوداً 6 الی 12 ماه این زاویه سازی برای آنها ماندگاری خواهد داشت. در روش زاویه سازی با چربی همواره دو سال ماندگاری دارد، زاویه سازی با نخ بین 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد و بوتاکس برای زاویه سازی 6 ماه دوام دارد.

هزینه زاویه سازی فک

نوع انجام جراحی نیز بر روی هزینه‌ی آن تأثیرگذار است. زاویه سازی فک به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. نوع روش و دستمزد پزشک بر روی هزینه‌ تأثیرگذار می باشد.

عوارض زاویه سازی فک

از مهمترین این معایب و عوارض می توان موارد زیر را نام برد:

برای خواندن مقالات جراحی پلک افتاده و هزینه فیلر زیر چشم کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :کلباسی [ 1402-07-16 ]
سلام اگرکسی کجی لب داشتە باشە با تزریق فیلرازبین میرە؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی