صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / عوارض، هزینه، درمان و نحوه تزریق بوتاکس خط اخم عمیق

عوارض، هزینه، درمان و نحوه تزریق بوتاکس خط اخم عمیق

خطوط اخم به دلیل انقباض عضلات کوچک بین ابروها ایجاد می‌شوند. همه افراد دچار خطوط اخم نمی‌شوند. عوامل ژنتیکی یکی از مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد این خطوط می‌شوند. اگر حداقل یکی از والدین شما خط اخم داشته باشد، احتمال این که این حالت به نسل بعد منتقل شود افزایش می‌یابد. از عوامل دیگر می‌توان به فعالیت‌هایی مانند رانندگی کردن یا کار با کامپیوتر اشاره کرد که باعث می‌شوند فرد حالت اخم کردن به خود بگیرد.
اگر می‌خواهید از این آسیب خلاص شوید، بهترین راه درمان آن از طریق تزریق بوتاکس بین ابرو می‌باشد. زمانی که بوتاکس به محل مورد نظر تزریق می‌شود، ماهیچه ریلکس شده و به سمت بالا کشیده می‌شود و به این ترتیب چروک‌ها و خطوط برطرف خواهند شد. با استفاده از بوتاکس می‌توان از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی جلوگیری نمود و یا آنها را کاهش داد و درمان نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه تزریق بوتاکس خط اخم

فرایند بوتاکس خط اخم در چند مرحله انجام می‌شود که شامل:

پیش از درمان

یک مشاوره کامل پزشکی برای اطمینان از این که واجد شرایط برای تحت این درمان قرار گرفتن هستید باید انجام شود. پزشک ممکن است توانایی‌های حرکتی عضلات شما را به منظور تعیین محل، اندازه و بررسی این که کدام عضلات باعث ایجاد چین و چروک شده‌اند مورد بررسی و معاینه قرار دهد. نتایج مطلوب مورد تبادل نظر قرار گرفته و برنامه درمانی را به شما ارائه می‌کند.

درمان

نیاز به بی‌حسی نیست. البته ممکن است پزشک ناحیه تحت درمان را با استفاده از بسته یخ یا کرم بی حس کننده بی حس کند. ناراحتی‌ها معمولاً جزئی هستند. بوتاکس چندین مرتبه به طور مستقیم در عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک شده‌اند تزریق می‌شود. درمان حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

پس از درمان

تقریباً در همه موارد، هیچ عارضه‌ای روی صورت شما وجود نخواهد داشت که نشان دهد شما تحت درمان قرار گرفته‌اید. در برخی موارد نادر نیز ممکن است پوست دچار قرمزی، تورم یا کبودی شود.
نکته مهم این که شما تا 2 ساعت پس از درمان با سم بوتالینیوم نباید دراز بکشید. همچنین به شما توصیه می‌شود که بلافاصله پس از درمان، ورزش (شامل یوگا) نکنید.
توصیه می‌شود که به طور مرتب عضلات ناحیه درمان شده را حرکت دهید. اگر خط اخم شما درمان شد باید برای نشان دادن عصبانیت خود تمرین کنید. تا 6 ساعت پس از درمان از لمس کردن، ماساژ دادن یا استفاده از لوازم ارایش یا کرم‌ها خودداری کنید. این کار به کاهش احتمال ابتلا به عفونت کمک می‌کند. همه دستورالعمل‌های پس از درمان که به شما داده شده است را به کار ببندید. نتایج حاصله موقتی است و بین 4 تا 6 ماه دوام خواهد داشت.

تزریق بوتاکس خط اخم در اصفهان

عوارض تزریق بوتاکس خط اخم

پس از تزریق بوتاکس، برخی عوارض جانبی خفیف مثل ورم، قرمزی، کبودی و حساسیت دیده می‌شود. این علائم در عرض 48 ساعت فروکش می‌کند.در موارد نادر، عوارض جدی مثل عفونت یا بی‌حسی طولانی مدت در ناحیه تزریق رخ می‌دهد. برای پیشگیری از اثرگذاری بوتاکس روی بافت‌های پیرامون ناحیه تزریق، از لمس کردن این ناحیه به مدت 12 ساعت خودداری کنید و تا 4 ساعت پس از تزریق نیز دراز نکشید.

مدت زمان تاثیر تزریق بوتاکس خط اخم

بوتاکس در دسته‌ی درمان‌های موقتی رده‌بندی می‌شود و تأثیرات آن بعد از یک بازه‌ی زمانی مشخص به تدریج از بین می‌رود. اگرچه میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی ارتباط دارد، اما معمولا اثرات آن بیش از یک بازه‌ی زمانی مشخص به طول نمی‌انجامد.
محل تزریق بوتاکس، نوع و میزان ماده‌ی به کار گرفته شده در تزریق، عمق چین‌وچروک‌ها، سن، خاصیت کشسانی پوست و میزان تخصص پزشک معالج از جمله‌ی عواملی هستند که ماندگاری بوتاکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط می‌توان گفت اثرات بوتاکس بیشتر از بازه‌ی زمانی 6 ماه دوام نخواهد آورد و بعد از سپری شدن این مدت پوست به حالت قبل از تزریق باز خواهد گشت.

همچنین بخوانید : رفع خطوط بین ابرو ها یا خط اخم با تزریق فیلر خط اخم

آیا بوتاکس برای خط اخم عمیق روش مناسبی است؟

درمان های مختلفی برای خطوط عمیق اخم در پیشانی وجود دارند از جمله بوتاکس، تزریق فیلر یا ژل های پوستی، لایه برداری با لیزر، عمل لیفت پیشانی و عمل حذف عضله ایجاد کننده ای چروک.
با توجه به عمق، محل قرارگیری و سن و نوع پوست بیمار بهترین درمان خط اخم عمیق می تواند متفاوت باشد. در این بخش این درمان ها را معرفی می کنیم و بیان می کنیم برای چه افرادی مناسب هستند:

بوتاکس: درمان با بوتاکس یکی از بهترین درمان های خطوط اخم است. درمان با بوتاکس کمک می کند خطوط اخمی که بر اثر تغییر حالات صورت شکل می گیرند را درمان کرد. هم چنین تزریق بوتاکس از شکل گیری خطوط و عمیق شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.در نتیجه میتوان از بوتاکس به عنوان بهترین درمان خط اخم هایی که هنوز عمیق نشده اند نام برد.

فیلر و ژل های پوست : فیلر ها می توانند از انواع موقت یا دائمی باشند و برای پر کردن خطوط استفاده می شوند. خطوطی که عمیق شده اند و دیگر قابل درمان با بوتاکس نیستند را می توان با تزریق فیلر و ژل های مختلف پر کرد.

لایه برداری با لیزر: لیزر جوانسازی پوست نیز یکی از درمان های خطوط صورت است. لیزر برای لایه برداری لایه سطحی پوست استفاده می شود و پوست جدیدی که ایجاد می شود فاقد چروک و خطوط خواهد بود.

جراحی لیفت پیشانی : لیفت پیشانی یک جراحی و درمان دائمی است. البته عمل جراحی ممکن است عوارض زیادی در پی داشته باشد. این روش برای کسانی که می خواهند به مدت 10 الی 20 سال از این درمان استفاده کنند موثر است. هم چنین خطوط عمیقی که با روش های بالا قابل درمان نیستند با این روش قابل درمان است.

جراحی حذف ماهیچه: در این روش بخشی از ماهیچه که موجب ایجاد چروک می شود را برمی دارند و در موارد خیلی شدید توصیه می شود.

درمان های ترکیبی مثل درمان با بوتاکس و فیلر به طور همزمان می تواند برای مدت طولانی و به طور موثر خطوط عمیق را کاهش می دهد و نتیجه درمان نیز برای مدت طولانی تر باقی می ماند.
در نتیجه راه های درمانی مختلفی برای خطوط عمیق پیشانی وجود دارد و با مشورت با پزشک متخصص زیبایی می توانید بهترین درمان خط اخم را مناسب با سن و پوستتان انتخاب کنید. بهترین درمان خط اخم برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد و به عمق آن بستگی دارد. علل ایجاد خط اخم را بشناسید و از آن ها جلوگیری کنید تا پوست سالم و بدون چروک داشته باشید.

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم

بوتاکس یک روش ایمن و سریع است که معمولاً روزی که قرار است تزریق انجام شود تأثیرات کمی ‌را بر فعالیت‌های روزمره شما خواهد گذاشت. پزشک به تزریق مقادیر کمی ‌بوتاکس می‌‌پردازد تا به شل شدن عضله و رفع چین و چروک صورت کمک کند. برای آنکه بوتاکس بتواند اثر خود را در عضله مورد نظر آغاز کند باید به نکات زیر کاملاً توجه داشته باشید و از انجام دادن آنها خودداری کنید:

هزینه بوتاکس خط اخم

بهتر است قبل از انجام عمل بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا از هزینه‌ها و شرایط عمل آگاه شوید. این جلسات بسیار مهم هستند و علاوه‌بر آگاهی از قیمت‌ها به پزشک خود کمک می‌کنید تا از جنس پوست و انتظارات شما باخبر شود.

برای خواندن مقالات اطلاعات جامع درباره تزریق فیلر خط خنده و تزریق فیلر چگونه سیاهی زیر چشم را رفع میکند؟ کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارینا زارع [ 1402-08-04 ]
سلام به غیر از تزریق بوتاکس چه روش دیگه ایی برای رفع خطوط پیشانی و اخم هست ؟ لطفا مطلب در موردشون بزارید

سرابی [ 1402-06-22 ]
با سلام من افتادگی پلک دارم به طوری که شکل ابروهام خیلی زشت هستند خواستم ببینم بهترین راهکار از نظر شما چیست تا از این مشکل خلاص شوم؟ بدجوری ناراحتی روحی دارم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی