صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / تزریق بوتاکس به گردن مزایا، عوارض و هزینه

تزریق بوتاکس به گردن مزایا، عوارض و هزینه

چین و چروک های گردن و افتادگی در این ناحیه به دلیل افزایش سن و بسیاری از مسائل ژنتیکی و ارثی در این ناحیه ایجاد می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال راهی برای از بین بردن آنها هستند. یکی از روش هایی که امروزه طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر برای جوانسازی پوست بسیار استفاده می شود تزریق بوتاکس می باشد. در واقع بوتاکس ماده سمی می باشد که بعد از تزریق و ورود به بافت، عضله را فلج می کند. در این زمان تمامی چین و چرو ک ها و افتادگی ها در ناحیه تزریق شده به صورت کاملاً موقتی و برای مدت زمان محدودی از بین می روند. این اقدام یک عمل غیر تهاجمی بوده و نیاز به جراحی و بستری در بیمارستان ندارد. ماده فعال بوتاکس سم آنابوتولینوم A است. این ماده شکل خالص سم بوتولینوم است که به عضلات خاصی تزریق می‌شود و در آنجا شروع به مسدود کردن گیرنده‌های عصبی می‌کند و مانع از رسیدن تکانه‌های عصبی به عضله می‌شود. در طی یک روز یا حدوداً بیشتر، افراد معمولاً متوجه شروع اثرات آن می‌شوند. این آرامش کنترل شده از عضلات خاص به حداقل رساندن و کاهش خطوط چین و چروک کمک می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای تزریق بوتاکس به گردن

از مهم ترین کاربردهای زیبایی گردن، تزریق بوتاکس به گردن است که معمولاً به منظور رفع موارد گفته شده در زیر بسیار کاربرد دارد:

مزایای تزریق بوتاکس به گردن

تزریق بوتاکس به گردن برخی مزایا و فواید درمانی و زیبایی دارد. در زیر، تعدادی از مزایای احتمالی تزریق بوتاکس به گردن ذکر شده است:

بوتاکس رفع خطوط گردن

تزریق بوتاکس گردن چگونه است؟

تزریق بوتاکس به گردن باید توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود؛ زیرا تزریق بوتاکس نیاز به دقت و دانش کامل از ساختارهای عضلانی و عصبی دارد تا جلوی اثرات احتمالی جانبی یا مشکلات جدی گرفته شود. در ادامه، چند مرحله اصلی تزریق بوتاکس به گردن را توضیح می‌ دهم:

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس گردن

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس گردن

ترمیم بوتاکس گردن

بهترین زمان ترمیم بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. عواملی همچون سن و نوع پوست و ژنتیک تأثیرگذار هستند. به طور تقریبی برای ترمیم بوتاکس حدود 3 تا 6 ماه بعد می‌توان مراجعه کرد. اگر تزریق بوتاکس را اخیراً شروع کرده‌اید، بهتر است جهت ترمیم 3 تا 4 ماه یکبار اقدام نمایید.

ماندگاری بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس برای گردن یک روش جوانسازی و زیبایی است و به طور موقت چین و چروک پوست گردن را پوشش می‌دهد. البته ماندگاری بوتاکس با توجه به سن فرد و عمق چین و چروک و افتادگی پوست متفاوت خواهد بود. پزشکان متخصص معمولاً توصیه می‌کنند که برای تمدید مجدد بوتاکس در فواصل زمانی 5 الی 6 ماهه مجدد به کلینیک مراجعه نمایید تا چین و چروک بر روی پوست ایجاد نشود.

موارد منع تزریق بوتاکس گردن

به طور کلی کسانی که کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس گردن نیستند شامل موارد زیر می باشند:

عوارض تزریق بوتاکس گردن

در حالت کلی اگر یک پزشک و کلینیک معتبر را برای تزریق بوتاکس به گردن خود انتخاب کنند عوارض جانبی جدی و خاصی متوجه آنها نخواهد بود و نهایتاً کمی قرمزی و در صورت حساس بودن پوست، احتمال کبودی بسیار خفیف در انتظار آنها خواهد بود. دیگر عوارض نادر به شرح ذیل است:

هزینه تزریق بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس گردن در اکثر کلینیک‌ های زیبایی با قیمت‌ های متغیر انجام می‌ شود و ممکن است به عواملی مختلفی از جمله:


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی