صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / آیا گوشت اضافه بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ایجاد می شود؟

آیا گوشت اضافه بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ایجاد می شود؟

جراحی پلک به منظور کاهش ناهنجاری ها و اختلالات پلک بالا و پایین انجام می شود و در اصل یک جراحی زیبایی است که برای اصلاح عیوب، بد شکلی‌ و افتادگی ‌های پلک ‌ها انجام می ‌شود. جراحی های زیبایی علاوه بر مزیت های فراوان، امکان دارد عارضه هایی نیز به همراه داشته باشند که بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیش از عمل، نسبت به عوارض جراحی پلک آگاهی کسب کنید تا پس از عمل، در صورت بروز هر یک از آنها اقدام درمانی مناسب را به کار بگیرید.

یکی از عوارضی که این روزها به جراحی پلک نسبت داده می شود؛ گوشت اضافی در محل برش و بخیه عمل است. گوشت اضافی بعد از عمل پلک، عارضه ای است که می توان گفت هرگز اتفاق نمی افتد و برخلاف شایعات، تمامی متخصصان پوست و جراحان زیبایی آن را تکذیب میکنند. در واقع یکی از اهداف جراحی بلفاروپلاستی یا زیبایی پلک، برداشتن پوست اضافی پشت پلک است و اگر در این عمل ریسک ایجاد گوشت اضافه وجود داشت؛ روشی با این میزان داوطلب نبود که اغلب پس از جراحی نیز با رضایتمندی از این عمل یاد می کنند. در این مطلب با تکذیب قوی ایجاد گوشت اضافی پس از جراحی بلفاروپلاستی، با علل ایجاد پوست اضافی پلک، علائم و بلفاروپلاستی به عنوان بهترین روش برداشتن پوست اضافی پشت پلک آشنا می شویم.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد پوست اضافی پلک

یکی از عوارض افزایش سن، افتادگی پوست به ویژه در ناحیه اطراف چشم و پلک ها است. این وضعیت می تواند با پوست اضافه در ناحیه پلک بالا و پایین همراه باشد و تاثیر چشمگیری روی ظاهر و زیبایی شما داشته باشد. البته غیر از بالا رفتن سن عوامل دیگری همچون پتوز (Ptosis) نیز میتواند چنین وضعیتی را بوجود آورد. زمینه های ژنتیکی هم می تواند ایجاد پوست اضافی در اطراف پلک نماید.

بلفاروپلاستی بهترین روش برداشتن پوست اضافی پشت پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی بهترین روش برای برطرف کردن پوست اضافه پلک، پف، چین و چروک و افتادگی پلک ها است و با رسیدن به این اهداف در نهایت به جوانسازی پوست می انجامد. البته جراحی پلک، همیشه هم جنبه زیبایی ندارد و گاهی جنبه درمانی دارد. در حقیقت گاهی اوقات، افتادگی در پلک‌ها آنقدر باعث سنگینی آنها می‌شود که به سختی می‌توان چشم‌ها را به طور کامل باز نگه داشت و در نتیجه جلوی دید فرد را می‌گیرد.

به طور کلی در صورتی که جراحی پلک توسط پزشک متخصص و مجرب در کلینیکی تخصصی صورت گیرد، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و عوارض آن نیز بسیار اندک و زودگذر خواهد بود.

پیشگیری از ایجاد پوست اضافی پلک

واقعیت این است که روش قطعی برای پیشگیری از ایجاد پوست اضافی و پیری اطراف چشم وجود ندارد ولی برخی اقدامات مراقبتی می تواند در به تعویق انداختن این علائم کمک کنده باشد. در زیر به برخی از این اقدامات اشاره می نماییم.

برای خواندن مقالات تزریق ژل لب روسی و فواید و مزایای تزریق کلاژن کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلی [ 1402-08-04 ]
من پونزده روزه عمل کردم جای بخیه هام تقریبا سفت و سفید انتهای بخیه هام قلمبه شده خیلی میترسم که جاش بمونه و انگار گوشت اورده فقط میترسم اون پف بالا بخیه ام موندگار باشه اعصابم بهم ریخته چکار کنم خانم دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی