صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی و کانتور صورت / فیلرها معمولا به کدام نواحی صورت تزریق می شوند ؟

فیلرها معمولا به کدام نواحی صورت تزریق می شوند ؟

با گذر زمان و پی تغییراتی که در سلول‌های بدن رخ می‌دهد، پوست صورت جوانی و شادابی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها در صورت نمایان می‌شوند. علاوه بر این فرم صورت و رفع نقایص نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. از آنجایی که داشتن ظاهری جوان و پوستی سالم یکی از اولویت‌های همه افراد است، همیشه در تلاش هستند تا راهکاری جهت مقابله با این مشکل پیدا کنند تا بتوانند از تغییرات و پیری جلوگیری کنند. همچنین حتی افراد جوان نیز خواهان صورت جذاب‌تر و زیباتر هستند. این راهکارها به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند.
تزریق فیلر یکی از مدرن‌ترین روش‌هایی است که در حال حاضر استفاده می‌شود و به از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست کمک می‌کند. همچنین تزریق فیلر در اصلاح نقایص و زاویه سازی صورت نیز کاربرد دارد. این روش نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی مزیت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین آن کم‌تر تهاجمی بودن این روش است. تزریق فیلر بدون بر جای ماندن هر گونه آثار زخم یا بخیه انجام می‌شود و عوارض بسیار کمی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای تزریق فیلر

تزریق فیلر صورت در اصفهان

مزایای تزریق فیلر صورت نسبت به جراحی

دستیابی به نتیجه طبیعی: تزریق ژل سبب دست‌یابی به نتیجه رضایت‌بخش و طبیعی شده و در حرکات و حالت طبیعی چهره تغییری ایجاد نمی‌کند؛ چرا که اثر تزریق ژل، تدریجی می‌باشد به طوری که با گذشت زمان سبب افزایش حجم در مناطق مورد نظر در صورت می‌شود.
کم‌ تهاجمی بودن روش تزریق ژل: بر خلاف روش جراحی پلاستیک، تزریق ژل یک روش کم‌تهاجمی محسوب می‌شود و همچنین در این روش زمان درمان نسبت به بسیاری از گزینه‌های تهاجمی دیگر، کوتاه‌تر است.
برگشت‌ پذیر بودن اثرات درمان: اگر به هر علتی، متقاضی از نتایج درمان رضایت نداشته باشد، با تغییر و اصلاح فوری اثرات درمان می‌توان به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد. به این منظور از آنزیم استفاده می‌شود که این آنزیم پس از درمان تزریق شده و می‌تواند اثرات درمان را در مدت کوتاهی اصلاح کند.

نقاط تزریق فیلر

همچنین بخوانید : هزینه تزریق ژل لب مدل روسی

تفاوت انواع فیلرها

به طور کلی سه نوع فیلر دائم، نیمه دائمی و موقتی وجود دارد . عموماً پزشکان فیلر نیمه دائمی و موقت را توصیه میکنند؛ چرا که فیلر دائمی دارای عوارضی می باشد و در شرایطی که فرد از ظاهر خود خسته شود تخلیه و یا تغییر در شکل آن بسیار مشکل است.

فیلر موقت

فیلرهای موقتی برای برجسته کردن لب، گونه و از بین بردن چروک های پوست استفاده می‌شود. فیلر موقت از جنس هیالورونیک اسید، کلاژن، کلسیم هیدروکسی آپاتیت است و یا از چربی بدن متقاضی تهیه می شود (تزریق چربی). از آنجا که کلاژن یکی از اساسی ترین اجزای ساختار پوست محسوب می شود، باعث قوام و سفتی پوست می‌شود و در بافت های محکم تر مانند استخوان باعث استحکام آنها می شود. تزریق فیلر های موقتی نتایجی بسیار طبیعی را ایجاد می کند؛ اما مشکل اصلی آن ماندگاری کم است که معمولا بین 3 الی4ماه از بین می رود.

فیلر نیمه دائمی

فیلرهای نیمه دائمی برای پر کردن خطوط عمیق تر صورت استفاده می‌شود. این نوع از فیلرها از پرکننده های نرم برای درمان خطوط عمیق تر صورت استفاده می شوند و از آنجا که ماهیت نیمه دائمی دارند ممکن است در هفته ها پس از تزریق اولیه فیلر نیازی به اضافه کردن کمی دیگر از آن نداشته باشد. فیلرهای نیمه دائمی باعث تحریک بافت سازی می شوند و پس از مدتی اثرات خود را نشان می دهند. معمولاً حدود 5/1سال ماندگاری دارند؛ اما می توانند ایجاد گلوله های زیر پوستی کنند.

فیلر دائمی

استفاده از فیلرهای دائم یا غیر قابل جذب تنها برای چین و چروک های عمیق مجاز است. تزریق فیلر دائمی ممنوع اعلام شده است. در صورت تخلیه فیلر دائمی توسط پزشک، پوست دچار پستی و بلندی و حالت غیر یکنواخت می شود و این یکی از مهمترین عوارض تزریق فیلر می باشد.

در چه صورت نباید تزریق فیلر انجام داد؟

کدام نوع فیلر بهتر است؟

بسیاری از برند‌های مطرح تولید کننده فیلر، محصولات خود را بر اساس ماده پرکننده‌ ای به نام هیالورونیک اسید می‌سازند. فیلر‌های هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) به‌ طور گسترده به‌ عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته می‌شوند؛ چون در دسترس هستند، نتایج ثابتی دارند و عوارض جانبی کمتری متوجه آنها است.

آیا فیلر فقط به صورت تزریق می شود؟

علاوه بر صورت، تزریق فیلر به سینه برای فرم دهی، باسن برای حجیم سازی و پشت دست‌ ها جهت جوانسازی و رفع چروک های دست امکانپذیر است.

قیمت انواع فیلر صورت

هزینه تزریق فیلر، بستگی به نوع و برند فیلر استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق فیلر در افراد مختلف متفاوت است. همچنین انتخاب کلینیک نیز در هزینه ی تزریق تأثیرگذار است.

برای خواندن مقالات هزینه تزریق ژل الانسه و درمان جوش صورت با لیزر کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هوشیار [ 1402-07-16 ]
من تزریق فیلر گونه و لب انجام دادم چون خیلی طبیعیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی