صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی بهتر است یا لیفت شقیقه و ابرو ؟

رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی بهتر است یا لیفت شقیقه و ابرو ؟

با افزایش سن در افراد، قابلیت ارتجاعی بافت‌های صورت به مرور زمان از بین خواهند رفت. این امر باعث افتادگی پلک و شقیقه خواهد شد. در صورتی که پلک و شقیقه افتاده شود باعث می‌شود تا گوشه ابروها و چشم‌ها نیز افتاده به نظر برسند و تأثیر بسیار نامطلوبی را به جای خواهند گذاشت. افتادگی این ناحیه از صورت باعث خسته و بی حال به نظر رسیدن چهره می‌شود. امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه پزشکی صورت گرفته است روش‌های انتخابی زیادی به وجود آمده است که متقاضیان می‌توانند با توجه به ناحیه مورد نظر، پوست را لیفت کنند.
استفاده از هریک از این روش ها به تصمیم پزشک و به آنچه می خواهید به دست آورید بستگی دارد. بسیاری از بیماران برای دستیابی به ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر، روش‌های ترکیبی را انتخاب می‌کنند. بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه دو روش جراحی زیبایی چشم هستند که برای اصلاح مشکلات ظاهری پلک‌ها و اطراف چشم استفاده می‌شوند. در صورت لزوم انجام هر دو جراحی به طور همزمان باعث برداشتن پوست یا افزایش عضلات شود و می‌تواند نتیجه جوانسازی چشم را دو چندان کند. هر دو روش برای بهبود ظاهر اطراف چشم مناسب هستند؛ اما تفاوت‌هایی در روش اجرا و نتایج نهایی دارند که در ادامه به بررسی بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیفت شقیقه و ابرو

بلفاروپلاستی همزمان با لیقت شقیقه و ابرو

مزایای عمل بلفاروپلاستی

لیفت شقیقه همزمان با جراحی بلفاروپلاستی

گاهی لیفت شقیقه را به عنوان یک جراحی مستقل انجام می دهد و گاهی با جراحی های دیگر مانند بلفاروپلاستی (لیفت پلک) و لیفت صورت همزمان انجام می شود. بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح مشکلات پلک‌ها و منطقه چشم استفاده می‌شود. در این روش، جراح پوست پشت پلک را برش می‌دهد و بافت‌های اضافی را از بین می‌برد. این روش بیشتر برای اصلاح چروک‌های پلک‌ها، از بین بردن چربی اطراف چشم و افتادگی پوست بالای چشم استفاده می‌شود. بلفاروپلاستی معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و حدود دو ساعت طول می‌کشد. در مقابل بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه یک روش دیگر برای اصلاح مشکلات پلک و چشم است. لیفت شقیقه با تزریق بی حسی موضعی شروع می‌شود و تقریبا یک ساعت طول می‌کشد. پزشک متخصص برش کوچکی به اندازه 2 سانتی‌متر در بالای گوش، قسمت خط مو درست بالای پیشانی ایجاد می‌کند. از طریق این برش پزشک می‌تواند بافت زیرین را مجدد در جای خود قرار دهد و آن را به حالت آویزان قرار می‌دهد تا قسمت بیرونی ابرو را بلند کند و به سمت بالا بکشد. هنگامی که این کار تمام شد قسمت برش داده شده بخیه می‌شود.

آیا رفع افتادگی پلک با چسب لیفت شقیقه ممکن است؟

چسب لیفت صورت که به نام چسب لیفت شقیقه نیز شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای کشیدن پوست است. این تکنیک بدون درد و خونریزی قابل انجام است. استفاده از آن به سهولت امکان‌پذیر است. چسب لیفت صورت محصولی می‌باشد که برای کمک به عقب کشیدن افتادگی پوست صورت و گردن و رفع چین و چروک آنها طراحی شده است. برای استفاده باید چسب مخصوص را که به یک بند باریک وصل است، در محل موردنظر روی پوست نصب کنید. بند آن را تا اندازه‌ای که لیفت مورد نظر است، بکشید که معمولاً به ناحیه پشت گوش فرد متصل می‌شود. این چسب به کمک بندی که دور سر می‌چرخد و توسط مو پوشانده می‌شود، در جای خود قرار می‌گیرد.

بهترین روش درمان و رفع افتادگی پلک

راه‌های زیادی برای رفع حالت افتادگی در پلک‌ها وجود دارد که مؤثرترین آنها جراحی لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی است. البته در مواردی که میزان افتادگی ناچیز باشد، بهتر است این تصمیم به عهده جراح گذاشته شود که افتادگی پلک با استفاده از چه روشی درمان شود.

همچنین بخوانید : انواع جراحی زیبایی پلک

لیفت شقیقه و ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

تفاوت هزینه بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه

بسته به اینکه از کدام روش برای لیفت شقیقه استفاده می‌کنید، هزینه‌های شما متفاوت خواهد بود. معمولاً هزینه جراحی، بالاترین قیمت در میان روش‌های زیبایی است. هزینه لیفت شقیقه و انجام بلفاروپلاستی متناسب با مدت زمانی است که ممکن است عمل طور بکشد و یا مقدار کاری که باید بر روی صورت ایجاد شود متفاوت خواهد بود. این روش‌ها دارای هزینه‌های متنوعی می‌باشد که پزشک شما با توجه به عوامل متعدد بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد. به طور کلی قیمت لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

برای خواندن مقالات تزریق فیلر به دست و زاویه سازی صورت با تزریق ژل کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ابطحی [ 1402-08-04 ]
سلام میخوام پف پلک بالایی چشمامو عمل کنم ولی میترسم بعد چندسال دوباره برگرده میخواستم ببینم واقعا حقیقت داره یانه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی