صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / کاربرد، مزایا، ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن چیست ؟

کاربرد، مزایا، ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن چیست ؟

کُلاژِن یا Collagen که از واژه ی یونانی کلا به معنای چسب گرفته شده یک پروتئین سخت، نا محلول و فیبری است که از فراوان ترین پروتئین های بدن است و حدود یک سوم از کل پروتئین های آن را تشکیل می دهد.
کلاژن یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است. در واقع کلاژن مانند چسبی است که بافت های مختلف بدن را در کنار هم نگه می دارد. یکی از ویژگی خاص این پروتئین خاصیت بازجذبی است، به این معنی که به اجزای کوچک تر تبدیل شده، تغییر شکل می دهد و دوباره جذب بدن می شود. این ویژگی خاص باعث شده که این پروتئین مناسب استفاده در طیف متنوعی از درمان های پزشکی باشد.

حداقل شانزده نوع پروتئین کلاژن در بدن وجود دارد که از بین آن ها سه تا پنج نوع از اهمیت بالایی برخوردارند. به طور مثال کلاژن نوع یک در لایه های پوست وجود دارد که باعث تقویت آن ها می شود. علاوه بر این کلاژن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و با حفظ آب بافت پوستی مانع از خشکی و چین و چروک می شود.
این پروتئین در درم یا لایه میانی پوست به تشکیل یک شبکه فیبری از سلول ها به نام فیبروبلاست کمک می کند که سلول های جدید روی آن رشد می کنند. این عمل باعث جوان سازی پوست می شود. کلاژن همچنین در تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست نیز نقش دارد.
همه ی انواع کلاژن ابتدا به شکل پروکلاژن ساخته می شوند. به این ترتیب که دو آمینو اسید پرولین و گلایسین به کمک ویتامین C با یکدیگر ترکیب می شوند و پروکلاژن را می سازند. بنابراین بدن به طور طبیعی کلاژن را تولید می کند و ما می توانیم با دریافت مقدار مناسبی از مواد مغذی، به بدن در ساخت این پروتئین مهم کمک کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه تزریق کلاژن

در روش جوانسازی پوست به کمک تزریق کلاژن‌ ، از کلاژن تصفیه شده‌ی گاوی یا انسانی استفاده می‌شود .
کلاژن تزریقی با تکنیک و روش‌های مناسبی توسط متخصص پوست به لایه‌ی میانی پوست (‌درم‌) که محل تولید کلاژن می‌باشد‌، تزریق می‌شود که در نتیجه این کار‌، اثرات مطلوب آن را در رفع چین و چروک‌، رفع فرو رفتگی‌ها‌، برجسته‌سازی گونه و رفع خطوط لایه‌ی سطحی پوست ( اپیدرم‌) مشاهده خواهیم کرد .

تزریق کلاژن چیست

کاربرد تزریق کلاژن

فیلرهای کلاژن ، ظاهری طبیعی، بدون چروک، خط و جوشگاه ایجاد میکنند. علاوه بر پر کردن چین و چروک ها، تزریق کلاژن میتواند برای موارد زیر استفاده شود:

عوارض جانبی تزریق کلاژن

سابسیژن و تزریق کلاژن جزء روش‌های کم تهاجم و ایمن بوده و عوارض جانبی اندکی دارند اما برخی از عوارض شایع آن‌های عبارتند از: کبودی و تورم عفونت خونریزی (در مورد اسکارهای بزرگ و عمیق ممکن است اتفاق بیفتد.)

فواید و مزایای تزریق کلاژن

همچنین بخوانید : نحوه اثر گذاری ، ماندگاری ، هزینه و عوارض فیلر الانسه برای جوانسازی پوست

قیمت و هزینه تزریق کلاژن

اولین نکته در هزینه انتخاب نوع ژل مرغوب و با کیفیت است. پس از انتخاب یک مورد اصولی زیر نظر پزشک، لازم است کلینیک تخصصی و دارای اعتبار خاص نسبت به مشتریان تعهد زیادی دارد. برای یافتن این نوع کلینیک باید جستجوهای زیادی انجام شود. یک کلینیک معتبر ارائه دهنده خدمات مطلوب و ارزان در کاهش هزینه ها تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ماندگاری تزریق کلاژن

ماندگاری تزریق کلاژن به لب به منظور برجسته کردن و حجم دهی مناسب به لب ها ، 3 الی 6 ماه خواهد بود و با توجه به متفاوت بودن واکنش بدن افراد مختلف به این ماده ، این مدت در افراد مختلف می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

تزریق کلاژن در چه نقاطی انجام می شود؟

  1. لیفت لترال ابرو
  2. برجسته سازی گونه
  3. بهبود خطوط مارینوت و افتادگی گوشه لب
  4. خطوط کنار بینی و کنار خارجی لب و خطوط چروک ایجاد شده در امتداد فک
  5. برای بهبود چروک های چانه و پر کردن چانه
  6. شکل دهی به بینی
  7. کامیژ های اطراف دهان

برای خواندن مقالات جامع ترین اطلاعات درباره تزریق ژل لب و جراحی پلک افتاده (بلفاروپلاستی) چگونه انجام می شود؟ کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی