صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مراقبتهای قبل و بعد ماندگاری و عوارض تزریق فیلر به دست

مراقبتهای قبل و بعد ماندگاری و عوارض تزریق فیلر به دست

دست‌ها یکی از آشکارترین قسمت‌های بدن هستند که در اثر از بین رفتن انعطاف‌ پذیری پوست و تحلیل بافت زیر پوستی، ظاهری سالخورده در آنها ایجاد می‌شود. در نتیجه رگ ‌ها و ساختار استخوانی دست، نمود بیشتری پیدا می‌کنند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. روش های متعددی برای جوانسازی پوست دست وجود دارند که این که کدام یک از آنها برای شما مناسب است، به تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد. در میان روش‌های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله تزریق فیلر بهترین روش برای جوانسازی دست محسوب می‌شود. فیلرها نوعی پرکننده‌ی پوستی هستند که شایع‌ترین نوع آنها از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. تزریق فیلر مناسب سبب می‌شود تا فرورفتگی‌های پشت دست ناپدید شوند، چروک‌های سطحی کم شوند، رگ‌ها کمتر به چشم بیایند و نازکی پوست ناشی از افزایش سن ناپدید شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر مناسب برای دست

فیلر مناسب جوانسازی دست، فیلر کلاژن ساز است. بعد از تزریق کلاژن به دست، این ماده در بدن باعث ایجاد سلول ها و رگ های خونی می شود و به مرور زمان جوانی را به دست های شما باز می گرداند.

جوانسازی دست با تزریق فیلر در اصفهان

روش تزریق فیلر دست

ابتدا پوست دست استریل شده و با بیحس کننده موضعی بیحس می‌شود. پس از مدت زمانی در حدود نیم ساعت، تزریق فیلر به پشت دست انجام می‌پذیرد. در این روش تا کسب نتایج ایده‌آل و مطلوب تزریقات مکرری در پشت دست صورت خواهد گرفت.

مراقبت قبل از تزریق فیلر دست

توصیه های بعد از تزریق فیلر دست

توجه به توصیه های ذکر شده به کاهش عوارض بعد از عمل و دستیابی سریع تر به نتیجه، کمک بسیار زیادی می کند. برخی از توصیه های مهم بعد از تزریق فیلر به شرح زیر است:
بعد از تزریق فیلر به مدت 2 هفته از انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین خودداری شود.
در روز اول از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید پرهیز شود.
به مدت یک هفته از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات خودداری شود؛ زیرا استفاده از این مواد، احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهند.
توصیه های پزشک که به انجام ماساژ در نواحی تزریق مربوط می شوند، به طور دقیق پیگیری شود.
چندین ساعت بعد از تزریق فیلر در ناحیه دست، ممکن است بعد از، از بین رفتن اثر بیحسی کمی احساس درد در این ناحیه کنید. شما می توانید با تجویز پزشک از یکی از مسکن های آرام کننده درد مانند پاراستامول استفاده کنید.

کاندید مناسب تزریق فیلر دست

افرادی که احتمالاً علاقه مند به درمان چروک دست و جوا‌سازی پوست دست و انگشتان هستند، دارای نگرانی یا مشکل خاص در ارتباط با موارد زیر می‌باشند:

کاندید نامناسب تزریق فیلر دست

برای اطمینان از ایمن بودن تزریق، پزشک سابقه پزشکی فرد متقاضی را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کند که فرد کاندیدای مناسبی برای تزریق باشد. در صورت وجود موارد زیر شخص نباید از تزریق ژل استفاده کند:

  1. در صورت وجود آلرژی شدید و سابقه واکنش شدید (آنافیلاکسی)
  2. در صورت وجود آلرژی نسبت به لیدوکائین یا هر گونه باکتری گرم-مثبت که برای ساخت اسید هیالورونیک استفاده می‌شود.
  3. در صورتی که امکان خونریزی وجود داشته باشد یا شخص مبتلا به اختلالات خونریزی باشد.

ماندگاری فیلر دست

نتایج این روش به طورکلی 12-6 ماه ادامه می یابد البته در مواردی هم ماندگاری بیشتر تزریق فیلر پشت دست گزارش شده است. ماندگاری نتایج در این درمان متغیر است و هر فرد ممکن است بسته به آناتومی، سوخت و ساز بدن، میزان محصولات استفاده شده، سبک زندگی و ... به نتایجی متفاوت در ماندگاری تزریق فیلر دست یابد.

عوارض تزریق فیلر به دست

-خون ‌مردگی. پشت دست عروق زیادی دارد و در حین تزریق آسیب دیدن این عروق و ایجاد خون ‌مردگی اجتناب ‌ناپذیر است. با استفاده از کیسه یخ و فشار دادن محل آسیب‌دیدگی رگ می‌توان از ایجاد خون ‌مردگی جلوگیری کرد یا خون‌ مردگی را به حداقل رساند.
-نا صاف بودن یا نا منظم بودن فیلر تزریق شده. ممکن است فیلر تزریق شده صاف نباشد و در سطح آن نامنظمی‌هایی دیده شود.

هزینه تزریق فیلر به دست در اصفهان

هزینه تزریق، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده، میزان تزریق، تعداد سرنگ‌های تزریق ژل و دستمزد پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد؛ بنابراین هزینه تزریق فیلر در افراد مختلف متفاوت است.

برای خواندن مقالات درمان لک صورت با مزوتراپی و انواع جراحی زیبایی پلک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :روژین [ 1402-06-22 ]
سلام خانم دکتر من جای سوختگی رو دستام دارم با تزطریق ژل میشه این سوختگی ها محو شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی