صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / درمان و رفع غیر قرینگی پلک ها با جراحی بلفاروپلاستی

درمان و رفع غیر قرینگی پلک ها با جراحی بلفاروپلاستی

پلکها علاوه بر اینکه در زیبایی صورت نقش دارند، از چشم ها محافظت میکنند. اگر چشمها و پلکها در موقعیت طبیعی خود قرار گیرند زیبایی صورت را به دنبال خواهند داشت؛ ولی اگر نمای پلکها از محل خود پایین تر قرار گیرند عدم تقارن را به دنبال خواهند داشت. عدم تقارن پلک میتواند مادرزادی باشد و یا اینکه به صورت اکتسابی به عنوان عارضه یک بیماری دیگر یا در اثر ضربه بوجود آید. از روشهای رفع غیر قرینگی پلک ها بلفاروپلاستی است که هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود.
بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، نوعی جراحی زیبایی است که به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد و با هدف اصلاح افتادگی و رفع عدم تقارن پلک ها انجام می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل قرینه نبودن پلک ها

پلک بالایی شما به عضله‌ای متصل است که به‌کمک یک عضله پشتیبان کوچکتر، به نگه‌داشتن و بالا و پایین رفتن پلک کمک می‌کند.علاوه ‌بر این، عضله‌ای در زیر پوست ابرو وجود دارد که از بالا به بالا بردن پلک‌های شما کمک می‌کند. ضعف یا آسیب در هر یک از این سه عضله یا تاندون‌های آنها می‌تواند باعث افتادگی پلک شما شود. به‌همین‌دلیل این مشکل در بزرگسالان مسن به‌دلیل روند طبیعی پیری و ضعیف شدن عضلات، تاندون‌ها و پوست اطراف چشم شایع‌تر است.

ایجاد تقارن در پلک ها با بلفاروپلاستی

مشکلات ناشی از عدم تقارن در پلک ها

در بسیاری از موارد، نامتقارن بودن پلک ها، جذابیت و زیبایی افراد را کاهش می‌دهند و موجب کم شدن اعتماد به نفس می‌گردند. ناهماهنگی و عدم تقارن پلک چشم ها ممکن است از یک سندرم زمینه‌ای خبر دهد. همچنین عدم تقارن پلک ها می‌ تواند ناشی از مشکلات مادرزادی، ضربه، جراحی یا درمان ناموفق قبلی باشد.

روش انجام جراحی قرینه سازی پلک ها

طی عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند.

مراقبتهای قبل از عمل قرینه سازی پلک ها

مراقبتهای پس از عمل قرینه سازی پلک ها

آیا عمل بلفاروپلاستی باعث عدم تقارن پلک ها می شود؟

عدم تقارن چشم و نیمه باز ماندن آن هم یکی از عوارض بلفاروپلاستی است. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که بافت برداشت شده از پلک به یک اندازه نبوده و باعث عدم تقارن در پلک بیمار می‌شود.

موارد منع انجام جراحی پلک

عوارض جراحی قرینه سازی پلک ها

هزینه جراحی قرینه سازی پلک ها

هزینه جراحی قرینه سازی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه شامل مواردی مانند مهارت و تجربه پزشک، میزان پیچیدگی جراحی، اتاق عمل و … می شود.

برای خواندن مقالات درمان گلوله شدن ژل لب و پلاسماجت صورت کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی