صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / رفع اسپاسم و گرفتگی عضلانی با تزریق بوتاکس

رفع اسپاسم و گرفتگی عضلانی با تزریق بوتاکس

به عضله‌ای که به طور غیرارادی و بدون اراده آگاهانه منقبض می‌شود، اسپاسم گفته می‌شود. گرفتگی عضلات، ماهیچه‌ ای است که به طور غیرارادی و به اجبار منقبض می‌شود و شل نمی‌شود و باعث سفت شدن قابل مشاهده یا قابل لمس عضله درگیر می‌شود. اسپاسم، انقباض عضلانی ناگهانی و شدیدی است که کاملاً غیرارادی می‌باشد و بسته به علت، ممکن است برای هر قسمت از بدن اتفاق بیفتد و از چندین ثانیه تا چندین دقیقه یا حتی طولانی‌ تر ادامه یابد. این اتفاق معمولاً در افراد دچار به ضربات مغزی، فلج مغزی کودکان، سکته مغزی، آسیب نخاعی و یا مبتلایان ام اس رخ میدهد.
شدت و ضعف این این گرفتگی با توجه به بیمار و بیماری مبتلا به آن متفاوت است. اسپاسم ایجاد شده می‌تواند مضر باشد و بر عملکرد سایر نواحی بدن اثر بگذارد. می‌توان از تزریق بوتاکس برای رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات، به عنوان یک روش درمان کمکی استفاده کرد. با تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم به عضله مورد نظر، از آزاد شدن استیل کولین جلوگیری می‌شود و به این ترتیب انقباض عضلانی کاهش می‌یابد. این عمل باعث شل شدن عضلات و کاهش گرفتگی آنها می‌شود. تزریق بوتاکس در شرایطی که عضلات به صورت غیرارادی انقباض می‌کنند یا دچار اسپاسم شدید هستند، اثرات مطلوبی را به ارمغان می‌آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق بوتاکس اسپاسم عضلانی

روش تزریق بوتاکس در رفع گرفتگی عضلانی

برای درمان و بهبود وضعیت این بیماران لازم است که بوتاکس به عضله ی درگیر برسد. بر روی محل تزریق کرم بی حس کننده ی موضعی استفاده می شود. با توجه به شرایط فرد، دوز و میزان مصرف بوتاکس ممکن است متفاوت باشد. پس از تزریق بوتاکس در زیر سطح پوست با استفاده از سوزن های طبی بسیار ریز، بوتاکس بعد از چند ساعت کم کم جذب ماهیچه می شود. بوتاکس در کانال های عصبی ماهیچه ها قرار می گیرد، وقتی ماده ی شیمیایی استیل کولین از مغز ترشح می شود و دستور انقباض را برای ماهیچه صادر می کند به علت قرار گرفتن بوتاکس در نواحی که مربوط به استیل کولین می باشد، ماهیچه توانایی دریافت پیام انقباض را از دست داده و در نتیجه منقبض نمی گردد.

درمان گرفتگی عضلات با تزریق بوتاکس در اصفهان

مراقبت های لازم قبل از درمان اسپاسم با بوتاکس

مراقبت های لازم پس از درمان اسپاسم با بوتاکس

ماندگاری درمان گرفتگی عضلات با بوتاکس

ماده بوتاکس، فعالیت عضلات را با انسداد رگ های عصبی متوقف نموده و اثر آن برای 4-6 ماه باقی می ماند.

نقاط تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم عضلانی

به طور معمول جهت درمان اسپاسم، بوتاکس باید به عضلاتی تزریق شود که بیشترین مشکل را برای شما به وجود آورده‌اند.

گرفتگی عضلات پس از تزریق بوتاکس

این اتفاق قطعاً یک عارضه جانبی رایج در بوتاکس نیست. این امکان وجود دارد که گرفتگی در ماهیچه هایی رخ داده که بوتاکس در آنها تزریق نشده است.

موارد منع تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای درمان ام اس

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری پیشرونده است که شامل حمله سیستم ایمنی و تخریب سلول‌های عصبی سالم می‌شود. این عارضه باعث تغییراتی در عملکرد عضلانی معروف به اسپاستیسیته می‌شود که می‌تواند بر توانایی بدن بر‌ای فرمان به حرکت تأثیر بگذارد و باعث حرکات تکراری مانند اسپاسم مثانه شود. پزشکان علاوه بر داروهای خوراکی برای درمان‌ام اس، از نوروتوکسین بوتولینوم (بوتاکس) برای درمان ‌ام اس و همچنین برای درمان اسپاسم استفاده می‌کنند. بسیاری از موارد که درد ناشی از اسپاسم عضلانی است، مانند اسپاسم ناشی از ام اس، این تزریق‌ها می‌توانند اسپاسم را در منشأ آن متوقف کنند و به عضله آسیب‌دیده اجازه می‌دهند تا شل شود و به درد پایان می‌دهد.

هزینه درمان اسپاسم با بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی و نوع بوتاکس محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس و مهارت پزشک متخصص نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تأثیر دارد.

برای خواندن مقالات درمان جوش صورت و درمان واریس با لیزر کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی
تزریق ژل آب رسان پوست صورتتزریق ژل آب رسان پوست صورت
تاریخ انتشار : 1402-07-24