صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ژل لب / راه های جلوگیری و رفع سفتی و توده ای شدن ژل لب

راه های جلوگیری و رفع سفتی و توده ای شدن ژل لب

یکی از پرکاربردترین روش‌های زیبایی، تزریق ژل لب می باشد و به همین دلیل تزریق ژل لب در بین افراد با استقبال زیادی روبرو شده است؛ اما مسئله بسیار مهم این است که تزریق ژل لب نیز همانند سایر درمان‌های زیبایی شامل عوارض جانبی خواهد بود. یکی از این عارضه ها، گلوله شدن ژل است که بنا به دلایلی رخ می‌دهد. یکی از مهمترین عواملی که باعث به وجود آمدن این عارضه می‌شود، تزریقات اشتباه و با مواد بی کیفیتی است که ممکن است به واسطه یک پزشک بدون مهارت انجام بگیرد. همچنین گاهی اوقات بیماران در نواحی تزریق‌ شده فشارهای جانبی ایجاد می‌کنند و به ‌نوعی باعث حرکت و جا به‌ جایی فیلر می‌شوند که این موارد قابل اصلاح است. سفت شدن و گلوله شدن ژل در هفته های ابتدایی یک موضوع کاملاً طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. در صورتی که تمامی موارد مراقبتی را رعایت کرده باشید و این تورم ها در یکی دو هفته اول رفع نشوند باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت گلوله شدن یا توده ای شدن ژل لب

عدم مهارت کافی در تزریق ژل: می توان گفت که اصلی ترین دلیلی گلوله شدن ژل لب، نداشتن مهارت است. اگر پزشکی که برای تزریق ژل لب به آن مراجعه می کنید، مهارت کافی در این کار نداشته باشد، ژل به صورت یکنواخت پخش نشده و در بعضی قسمت ها حالت سفت و گلوله ای پیدا می‌کند؛ بنابراین درصورتی که قصد دارید تزریق ژل انجام دهید، حتماً از مهارت و تخصص پزشک خود اطمینان پیدا کنید.
تزریق ژل با حجم زیاد: قبل از تزریق ژل، باید حتماً یک جلسه مشاوره با دکتر متخصص برای شما تنظیم شده و در این جلسه پزشک وظیفه دارد که با توجه به حالت لب های شما و مدل مورد نظرتان، میزان ژل مورد نیاز جهت رسیدن به مدل لب مد نظر شما را مشخص کند. در صورتی‌ که مقدار ژل بیشتر از اندازه مورد نیاز شما باشد، بعد از تزریق ژل گلوله شده و حالت بدی به لب های شما می‌دهد.
تزریق ژل با ‌کیفیت پایین: قبل از مراجعه به کلینیک های زیبایی جهت انجام تزریق ژل، حتماً با برندهای معتبر ژل آشنا شوید؛ زیرا در صورت استفاده از یک برند بی کیفیت، این ژل کیفیت لازم را برای حالت دادن به لب‌ های شما نخواهد داشت و در مجاورت آب و دیگر مواد موجود در لب‌ها، گلوله می‌شود.
عدم رعایت مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب: علاوه بر مهارت پزشک و با کیفیت بودن ژل، رعایت مراقبت‌های پس از تزریق توسط خود شما نیز نقش مهمی در پیشگیری از گلوله شدن ژل لب دارد. بعد از تزریق ژل، باید دستوراتی که پزشک متخصص برای مراقب پس از تزریق به شما می‌دهد را رعایت کنید. همچنین مراقب باشید که به‌هیچ‌ وجه محل تزریق را فشار نداده و از خوردن غذاهای سفت که باعث جا به‌ جا شدن ژل می‌شوند، پرهیز کنید.
حساسیت به ژل: حتی اگر تمام موارد قبلی را رعایت کنید، باز هم ممکن است که بعد از تزریق، ژل گلوله شود و اصلی ترین دلیل این اتفاق می تواند حساسیت شما به ژل تزریق‌ شده به لب هایتان باشد. معمولاً این حساسیت به شکل سفت شدن ناحیه ای که ژل به آن تزریق شده، نمایان می‌شود که در این صورت باید بلافاصله برای تخلیه ژل و درمان، به پزشک خود مراجعه کنید.

درمان توده ای و گلوله شدن ژل لب در اصفهان

درمانهای خانگی رفع گلوله شدن ژل لب

ماساژهای مخصوص و محکم که همراه با فشار خاصی هستند برای رفع گلوله ای شدن ژل لب انجام می‌شود.همچنین برای از بین بردن گلوله ای شدن ژل لب، کمپرس گرم ملایم روی لب می تواند مؤثر باشد. اگر گلوله ای شدن ژل لب برطرف نشد درمان هایی برای گلوله ای شدن ژل لب با داروهای استروئیدی انجام می‌شود.

رفع گلوله شدن ژل لب با ماساژ لب

ماساژ لب باعث صاف شدن سطوح ناصاف و یکدست شدن توزیع ژل می شود . پزشکان عموماً به مراجعین نحوه صحیح ماساژ لب را آموزش می دهند و از آنها می خواهند 48 ساعت بعد از تزریق لب های خود را به آرامی ماساژ دهند.

تخلیه ژل لب با فیلر هیالورونیداز

برای تخلیه ژل‌های هیالورونیک اسید می توان از تکنیک تزریق آنزیم هیالورونیداز استفاده نمود. این آنزیم عملکردی بر عکس ژل‌های هیالورونیک اسید دارد و موجب تجزیه ژل لب می‌شود. در نتیجه با گذشت زمان ژل‌ها از بین رفته و ناحیه تحت درمان به حالت عادی برمیگردد. برای تزریق آنزیم از سوزن های مخصوص استفاده خواهد شد.

همچنین بخوانید : مزایا و مدت ماندگاری تزریق ژل لب روسی

راه های پیشگیری از گلوله شدن ژل لب

اولین اقدامی که برای جلوگیری از گلوله شدن ژل لب باید انجام دهید این است که زمان کافی را صرف پیدا کردن یک پزشک متخصص با مهارت بالا کنید. در چنین حالتی از مقدار ژل استفاده‌شده و مهارت پزشک اطمینان پیدا خواهید کرد. برای پیدا کردن یک پزشک خوب در ابتدا باید یک کلینیک معتبر پیدا کنید که همه خدمات خود را توسط پزشکان متخصص انجام می‌دهد. علاوه‌ بر این برای اطمینان بیشتر از مهارت پزشک، می‌توانید با مراجعین قبلی که این عمل زیبایی را در این کلینیک انجام داده‌اند، مشورت کنید تا مطمئن شود به کلینیک مناسبی مراجعه کرده‌اید.

توده های ناشی از ژل لب طی چه مدتی از بین می روند؟

اگر برجستگی یا توده های پوستی پس از تزریق ظاهر شوند معمولاً باید طی یک یا دو هفته پس از تزریق ژل لب به خودی خود برطرف شوند.

برای خواندن مقالات تزریق بوتاکس خط اخم عمیق و درمان لک صورت با مزوتراپی کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :وجیهه طالبی [ 1402-08-04 ]
خواهرم سه روز پیش ژل لب زده ازوقتی که ژل زده تاالان قسمت پایین لبش بالا و پایین گلوله گلوله شده و انگارازداخل یه دونه هستش خیلی ناراحته نمیدونیم چیکارکنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی