صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی و کانتور صورت / روش های درمان افتادگی پوست صورت بدون جراحی

روش های درمان افتادگی پوست صورت بدون جراحی

پوست صورت نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است و بیشتر دستخوش تغییرات مخرب نظیر بالا رفتن سن، پرتو نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی می‌شوند. در نتیجه این عوامل، پوست، استحکام و حجم خود را از دست می‌دهد و با نیروی جاذبه، پوست شروع به تغییر می‌کند. افتادگی و شلی پوست، ضعیف شدن عضلات و جمع شدن بافت چربی در پوست باعث ایجاد پیری در ظاهر افراد میشود.
روشها و متدهای بسیار متنوعی برای درمان مشکل شلی و افتادگی پوست وجود دارد که در ادامه بدان میپردازیم. روش های تهاجمی و جراحی، دوره ی درمان طولانی تری نیاز دارند تا به بهبودی کامل برسند؛ اما روش های غیر جراحی که در ادامه مطرح میکنیم در کمترین زمان پوست بهبود می یابد و نتیجه به سرعت حاصل می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل شلی و افتادگی پوست صورت

کلاژن یک پروتئین مهم در پوست است که برای حفظ سلامت و جوانی پوست بسیار مهم است. الاستین یک پروتئین دیگر در پوست است که برای انعطاف پوست و بازگشت آن به حالت اولیه بسیار مهم است. باگذشت زمان و با پیرشدن، تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش می‌یابد و در نتیجه پوست شروع به شل‌شدن می‌کند.
سایر علل افتادگی و شلی پوست صورت عبارتند از :

درمان شلی و افتادگی پوست در اصفهان

مزایای درمان افتادگی پوست

درمان افتادگی پلک

روش‌های درمانی مناسبی برای افتادگی پلک وجود دارند که با جراحی یا بدون جراحی توسط متخصص انجام می‌شوند. اکثر مواقع پزشک و بیمار روش‌های غیر تهاجمی را انتخاب می‌کنند. روش‌های غیر جراحی شامل موارد زیر است:

تزریق بوتاکس

در این روش، قسمت‌های بالایی پلک به سمت بالا کشیده می‌شوند. سپس در قسمت انتهایی و ناحیه‌ای که باعث افتادگی ابرو به سمت پایین شده، بوتاکس تزریق می‌شود که در این فرآیند لیفت ابرو نیز اتفاق می‌افتد.

پلاسما جت یا پلکسر

این وسیله دستگاهی نوآورانه و انقلابی در عمل زیبایی محسوب می‌شود که پلاسما را به پوست منتقل می‌کند و پلاسما بدون اینکه روی بافت‌های عمیق‌تر تأثیر بگذارد، تنها روی سلول‌های پوستی اثر خود را بر جای می‌گذارد. طی این روش، سطح پوست توسط دستگاه به صورت نقطه نقطه سوزانده می شود که طی آن بخش هایی از لایه عمقی پوست تبخیر می گردد و در نتیجه منجر به جمع شدن و لیفت پلک می شود.

هایفوتراپی

هایفو با استفاده از تکنولوژی اولتراسوند، پوست شل را به سمت بالا می‌کشد. در درمان هایفوتراپی، متخصص پوست، بافت‌های عمیق که باید با جراحی ترمیم شوند، را با دقت بالا ترمیم می‌کند.

لیفت با نخ

لیفت با نخ شامل قرار دادن بخیه‌های ضد افتادگی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد. این روش همچنین با بیحسی موضعی در مطب پزشک انجام می‌گیرد.

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال روی لایه‌های عمیق پوست اطراف چشم‌ها را کار می‌کند و باعث برجسته شدن چروک‌ها، سفت شدن پوست، لیفت ابروها و پلک‌های افتاده و بهبود ظاهری فرد می‌شود. لیزر از اشعه‌های تنظیم‌شده‌ای به باریکی برای نفوذ در پوست و درمان قسمتی از پوست در یک‌زمان استفاده می‌کند. این اشعه‌های لیزری کلاژن‌های فرسوده در چروک‌ها را تخریب و منقبض می‌کنند و فرآیند بهبودی طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های جدید و جوانی را در پوست تولید کند.

درمان چروک های صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. بوتاکس را نوعی سم می‌دانند که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند.

تزریق فیلر در خطوط عمیق صورت

یکی از کاربردهای فیلر از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی چهره است. فیلر به نوعی پرکننده های پوستی هستند که دارای ترکیبات مختلفی هستند و در زیر پوست تزریق می شوند. از فیلر برای از بین بردن خطوط عمیقی همچون خط اخم، خط خنده و پیشانی استفاده می‌شود که این خطوط با فیلر به خوبی پر می‌شوند.

رفع افتادگی پوست با تزریق کلاژن

تزریق کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست درست مانند زمانی که غنی از کلاژن است صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت. امروزه پرکننده ها یا فیلرهای کلاژن باعث تقویت و استحکام پوست می شود.

درمان چروک های سطحی پوست با مزوتراپی

مزوتراپی صورت یک روش و متد غیر تهاجمی می باشد. در این تکنیک مواد مغذی کلاژن ساز مختلف همچون انواع ویتامین ها، هورمون ها و … در نواحی مورد نظر به صورت سطحی و یا عمقی تزریق می شوند. این مواد معدنی با آبرسانی به لایه ی میانی پوست باعث جوانسازی و تحریک کلاژن سازی پوست صورت می شود.

درمان شلی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند به لیفت صورت و سفت شدن پوست صورت کمک بسیاری کند. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمهی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند.

پیلینگ صورت

پیلینگ صورت یا لایه برداری پوست، روشی برای بهبود سلامت پوست و افزایش نشاط و شادابی آن است. در طی این روش، لایه سطحی و فرسوده پوست به همراه سلول‌های مرده آن از بین می‌روند و در نتیجه نواقصی مانند منافذ باز، اسکارهای سطحی خفیف، چین و چروک، لک‌های ناشی از آفتاب و … نیز تا حد زیادی محو خواهند شد.

لیفت و زاویه سازی فک و چانه

زاویه سازی فک غیر جراحی، روشی کم تهاجم برای جوانسازی و بهبود فرم صورت است که دارای روش های مختلفی است:

زاویه سازی فک با تزریق ژل

استفاده از ژل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای زاویه سازی فک و صورت با روش‌های غیرتهاجمی است. این روش در مقایسه با سایر گزینه‌های غیرتهاجمی نسبتاً بدون درد و مقرون به صرفه است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌تر و خوش‌فرم ایجاد می‌شود. ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود و سپس تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

زاویه سازی فک با تزریق چربی

در زاویه سازی فک با چربی بر خلاف ژل، از هیچگونه ماده مصنوعی استفاده نمیشود. چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. زاویه سازی صورت با چربی، سالم ترین روش برای زاویه سازی صورت است.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی

زاویه سازی فک و صورت با دستگاه هایفو امکان پذیر می‌باشد. در این روش با تابش امواج فراصوت بر روی پوست که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست و کمی چربی سوزی می شود، زاویه سازی انجام می‌پذیرد.

زاویه سازی فک با نخ جراحی

زاویه سازی صورت به وسیله نخ به این شکل می باشد که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست چانه قرار می گیرند و سپس نخ ها وارد بافت های عضلانی یا بافت های چربی می شوند. معمولاً برای زاویه سازی صورت از نخ های خاردار استفاده می شود. نتیجه زاویه دار کردن صورت با نخ، بلافاصله قابل رؤیت می باشد؛ اما پس از گذشت چند هفته نتیجه زاویه سازی، خود را بهتر انجام می دهد.

برای خواندن مقالات انواع لیزر درمانی پوست و فواید و عوارض پیلینگ صورت کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی