صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / برای رفع افتادگی پلک بلفاروپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی

برای رفع افتادگی پلک بلفاروپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی

پلک‌ها عضو مهمی از صورت هستند که تأثیر زیادی بر زیبایی می‌گذارند. با افزایش سن، پوست پلک‌ تغییر حالت داده و افتاده می‌شود در نتیجه زیبایی را تحت تأثیر قرار داده و حتی می‌تواند بر بینایی فرد هم تأثیر بگذارد؛ زیرا محدوده بینایی را کم می‌کند. برخی افراد هم به صورت ژنتیکی در زیر پوست پلک آنها، مقدار نسبتاً زیادی چربی وجود دارد. روشی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستی به دو روش جراحی و لیزر انجام می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌هایی دارند. جراحی افتادگی پلک، پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. بلفاروپلاستی با لیزر، روش غیرتهاجمی است که متقاضیان انجام درمان افتادگی پلک با لیزر می‌توانند به کمک امواج لیزری ساطع شده از دستگاه، پوست اضافی و چربی‌های انباشته شده در پلک خود را رفع کنند. در نتیجه می‌توان بدون کوچک‌ترین برش و بخیه‌ به نتیجه ایده‌آل خود رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش جدید برای بهبود شکل چشم است که با استفاده از تکنولوژی لیزر انجام می‌شود. در این روش، بافت‌های اضافی و پوست غیر ضروری در منطقه پلک‌ها حذف می‌شوند تا شکل چشم بهبود یابد و اعتماد به نفس بیشتری به بیمار داده شود.

مزایای بلفاروپلاستی لیزری

مزایای عمل جراحی بلفاروپلاستی

رفع افتادگی پلک با لیزر

تفاوت بلفاروپلاستی با لیزر جراحی

جراحی بلفاروپلاستی به این صورت است که بخشی از پوست اضافه پلک به همراه چربی‌ها برداشته می‌شود. در این روش یک برش با تیغ جراحی در پشت پلک ایجاد شده و پس از حذف بخش‌های اضافه در قسمت چین خوردگی پلک، بخیه‌های بسیار ظریفی زده می‌شود تا پس از طی شدن دوران نقاهت، اثری از جای بخیه‌ها هم معلوم نباشد. برش‌ها در جراحی بلفاروپلاستی در پلک بالا در قسمت چین خوردگی چشم و در پلک پایین بسته به تشخیص پزشک در زیر مژه‌ها یا از داخل پلک انجام شده و از آن نواحی بافت و چربی‌های اضافه خارج می‌شود. مدت زمان عمل بسیار کوتاه بوده و معمولاً بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد. در این عمل نیازی به بیهوشی نیست و با بی‌حسی موضعی می‌توان این جراحی را انجام داد.

روش انجام بلفاروپلاستی با لیزر، بسیار شبیه به روش جراحی است؛ ولی برش‌هایی که لازم است انجام شود به وسیله لیزر ایجاد می‌شود. در این روش ابتدا بی‌حسی موضعی در نواحی اطراف پلک تزریق شده و یک صفحه فلزی در داخل چشم قرار می‌گیرد تا از هرگونه آسیب به چشم‌ها پیشگیری شود. سپس با دستگاه لیزر، پوست‌ها برش خورده و بافت‌های اضافه برداشته می‌شوند و در نیازی به بخیه وجود ندارد.

درمان افتادگی پلک با لیزر در مقایسه با جراحی بلفاروپلاستی روشی کم‌تهاجمی‌تر و با درد کمتر است. این روش برخلاف جراحی برش، خونریزی، درد و تورم کمتری را در بر دارد. بر همین اساس بهبودی و دوره نقاهت سریعتر و کوتاهتری را نیاز است تا بیمار تحمل کند. این روش برای افرادی مناسب‌تر است که افتادگی کمتری در پلک دارند، در حدی که نیاز به برش و برداشتن پوست نباشد. ضمناً باید توجه داشته باشید درمان افتادگی پلک با لیزر تنها پلک اضافی پشت چشم را کمتر می‌کند و برای از بردن چروک‌های اطراف چشم روش مناسبی نیست.

بلفاروپلاستی با لیزر ممکن است نیاز به یک یا دو جلسه تکرار داشته باشد، با این تفاوت که جراحی تنها در یک جلسه انجام می‌شود.

بیماران باید در نظر داشته باشند هزینه عمل بلفاروپلاستی بیشتر از درمان با لیزر خواهد بود.

معایب بلفاروپلاستی با لیزر

معایب عمل جراحی بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی با لیزر موثرتر است یا جراحی پلک؟

بلفاروپلاستی با لیزر و جراحی بلفاروپلاستی هر دو روش قابل قبول و پرطرفداری برای رفع افتادگی‌های پلک در سنین مختلف هستند. هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند و جهت تصمیم‌گیری در انتخاب بین این دو باید به اهداف و انتظارات خود و نظر پزشک متخصص توجه کنید. با توجه به تعداد جلسات، میزان تهاجمی بودن، طول دوره نقاهت و سایر مسائل می‌توان انتخاب درستی داشت.

ماندگاری بلفاروپلاستی با لیزر بیشتر است یا جراحی پلک؟

تأثیر عوامل مختلف بر ماندگاری نتایج جراحی لیزری پلک متغیر است. فاکتورهایی همچون رعایت مراقبت‌ های پس از جراحی، سبک زندگی و وراثت، تأثیر بسزایی در کسب نتایج عالی پس از عمل دارند. انتخاب یک جراح ماهر و استفاده از تجهیزات پیشرفته، می‌ تواند ماندگاری نتیجه را برای یک دوره زمانی تا 10 سال افزایش دهد. نتایج بلفاروپلاستی نیز می‌تواند 5 تا 10 سال باقی بماند و در برخی موارد، دائمی باشد.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

هزینه انجام لیزر برای رفع افتادگی پلک در کلینیک‌های زیبایی مختلف متفاوت است؛ زیرا هر پزشک با توجه به تخصص و مهارت خود هزینه خاصی را برای انجام بلفاروپلاستی با لیزر دریافت می‌کند. جدا از این مسئله، میزان افتادگی پلک نیز بر هزینه درمان مؤثر خواهد بود. هر چقدر که افتادگی پلک شدیدتر باشد، پزشک باید زمان بیشتری برای درمان آسیب‌های ظاهری چشم بگذارد، بنابراین هزینه لیزر نیز بالاتر است.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی