صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / فواید کوکتل های مزوتراپی برای آبرسانی عمیق پوست

فواید کوکتل های مزوتراپی برای آبرسانی عمیق پوست

به همان اندازه که داشتن پوست شاداب و شفاف نشانه سلامتی آن است، پوست خشک و شکننده، ظاهر شما را نازیبا می‌کند. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند، دهیدراته بودن پوست است. این اتفاق معمولاً با افزایش سن و استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و شوینده های غیر استاندارد به وجود می آید. کم آبی پوست یک نگرانی رایج است که می تواند منجر به خشکی، سفت شدن و تیرگی چهره شود. برای بازگرداندن رطوبت و تقویت پوست هیدراته و انعطاف پذیر، متخصصان پوست، کوکتل های آبرسان تولید کرده اند. این فرمولاسیون های تخصصی حاوی مواد معروفی هستند که به دلیل خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی خود شناخته شده اند. ترکیبات فعال موجود در کوکتل مزوتراپی باعث آبرسانی به پوست و احیا و بازسازی کلاژن و الیاف الاستیک می شوند. این کوکتل ها با استفاده از مواد معروفی که به دلیل خواص مرطوب کنندگی خود شناخته شده اند، رطوبت را جبران می کنند، سطح آبرسانی را بهبود می بخشند و از عملکرد بهینه پوست پشتیبانی می کنند. هنگامی که تزریق این کوکتل ها با روش مزوتراپی باشد، می توان اثربخشی آنها را بیشتر افزایش داد. مزوتراپی صورت یکی از مدرن‌ترین و مؤثرترین درمان‌های زیبایی است. این روش با بهبود چین و چروک‌های سطحی پوست، یکی از بهترین روش‌های جوانسازی و آبرسانی پوست صورت محسوب می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی آبرسان چیست؟

مزوتراپی آبرسان روشی ایده آل برای آبرسانی پوست است. تزریق در لایه میانی پوست انجام می شود و مواد آبرسان و تقویت کننده پوست، مستقیماً وارد مزودرم می شوند. ترکیبات مزوتراپی آبرسان، قابل تنظیم است و بسته به هدف انجام این روش، این ترکیب می تواند باعث سفت شدن، بهبود بافت پوست، ضد چین و چروک و یا چند منظوره انتخاب شود.

برای آگاهی از درمان جای جوش در پوست صورت با مزوتراپی ، کلیک کنید.

انواع کوکتل های آبرسان مزوتراپی

کوکتل های آبرسان اغلب شامل مواد مختلفی هستند که به دلیل خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی شناخته شده اند، مانند:

مزایای مزوتراپی آبرسان پوست

آبرسانی عمیق پوست با مزوتراپی

روند انجام مزوتراپی آبرسان

در هنگام اجرای هر جلسه پزشک معالج بسته به تشخیص خود ممکن است از داروی بی‌حسی بر روی سطح پوست شما استفاده کند. در مرحله بعد با استفاده از سوزن مخصوصی که بسیار ریز است، تزریق مواد آلی به نقاط تحت درمان انجام خواهد شد. تعداد دفعات تزریق می‌توانند زیاد باشند و این به مشکل پوستی شما و درصد آن بستگی خواهد داشت. سوزن توسط پزشک می‌تواند به شکل زاویه‌دار و تا حدود 4 میلی‌متر در عمق پوست فرو برود.

اقدامات قبل از آبرسانی پوست با مزوتراپی

مراقبت های پس از آبرسانی پوست با مزوتراپی

تعداد جلسات مزوتراپی آبرسان پوست

برای دستیابی به نتایج دلخواه، به احتمال زیاد به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. تعداد جلسات مورد نیاز به طور میانگین 3 تا 5 جلسه برآورد شده است. تزریق‌ها در شروع دوره بین 7 تا 10 روز انجام می‌شود. با این حال اگر پوست علائم بهبودی از خود نشان دهد، جلسات درمان به هر دو هفته یک بار تا یک جلسه در ماه تغییر می‌کند.

میزان تاثیرات کوکتل های مزوتراپی آبرسان

کوکتل های آبرسان از طریق مکانیسم های مختلفی برای افزایش رطوبت پوست کار می کنند:

  1. اثر مرطوب کننده: موادی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین به عنوان مرطوب کننده عمل می کنند و مولکول های آب را جذب کرده و آنها را به پوست متصل می کنند. این به افزایش رطوبت پوست و بهبود سطح هیدراتاسیون کمک می کند.
  2. حفظ رطوبت: کوکتل های آبرسان حاوی موادی مانند سرامیدها به تقویت عملکرد مانع پوست کمک می کنند. با آب بندی در رطوبت، از هدر رفتن آب جلوگیری می کنند و سطح هیدراتاسیون بهینه را حفظ می کنند.

ماندگاری مزوتراپی آبرسان پوست

مدت اثر مزوتراپی از 6 الی 12 ماه می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید عواملی مانند انتخاب مواد مزو، تعداد جلسات درمانی و … در دریافت نتیجه و مدت اثر گذاری بسیار مؤثر می باشد.

معایب کوکتل های آبرسان مزوتراپی

برخی از افراد نسبت به تعدادی از ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت بسیار بالایی دارند و دچار واکنش پوستی می‌شوند. واکنش پوستی خود را به صورت کهیر، تاول، راش پوستی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه مورد نظر نشان می‌دهد. سایر عوارض جانبی خفیف مزوتراپی عبارتند از خونریزی، کبودی، خارش و درد خفیف. معمولاً این عوارض جانبی ماندگار نیستند و طی مدت کوتاهی از بین می‌روند.

هزینه آبرسانی پوست با مزوتراپی

هزینه مزوتراپی پوست بسته به عوامل مختلفی از جمله مکان جغرافیایی، تخصص و تجربه پزشک، نوع مواد و برند مورد استفاده، حجم کوکتل مصرفی و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی