صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / درمان فرو رفتگی جای جوش صورت با تزریق فیلر

درمان فرو رفتگی جای جوش صورت با تزریق فیلر

یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، بروز جوش می باشد، به ویژه که در ناحیه صورت رخ دهد و علاوه بر ظاهر نازیبایی که ایجاد می کند، امکان بر جای ماندن اسکار و زخم ناشی از کندن جوش ها نیز وجود دارد. فیلرها از قابلیت بسیار خوبی برای رفع مشکلات پوستی همچون افزایش حجم، ایجاد شادابی و زیبایی برخوردار می باشند‌. علاوه بر اینها، امروزه از فیلر ها به عنوان پرکننده ی جای جوش استفاده می شود تا آثار نامطلوب موجود بر روی پوست که ناشی از زخم، اسکار و جوش می باشد ترمیم گردد. تزریق فیلر جای جوش به عنوان یک روش کم تهاجمی و مقرون به صرفه شناخته می شود که بدون نیاز به بیهوشی عمومی انجام می شود و صرفاً از بی حسی موضعی استفاده می شود‌، بنابراین هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. در این روش، متخصص با توجه به جلسه مشاوره و نقاط تعیین شده، از طریق سرنگ های مخصوص با سوزن هایی بسیار ریز، اقدام به تزریق فیلر و درمان جای جوش می نماید. این ماده به ناحیه درم پوست به صورت نیمه عمقی وارد می شود. به مرور زمان تزریق فیلر باعث می شود، پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و فرورفتگی های مربوط به جای جوش از بین برود. این روش یکی از بهترین درمان هایی است که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق فیلر برای جای جوش

بهترین فیلر برای جای جوش کدام است؟

برند های مختلف با کاربرد های متنوعی وجود دارند. به طور مثال برند های بلافیل، ژویدرم، رستیلن، اسکالپترا و بلوترو از بهترین برند های موجود در بازار هستند که از مواد زیر استفاده می کنند:

این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. در نتیجه مزیت برندهایی که از هیالورونیک اسید استفاده می کنند، این است که عارضه ی احتمالی کمتری دارند. این ماده به خوبی آب را به خود جذب می کند و می تواند باعث حجم گیری آنی محل تزریق شود. البته ماندگاری آن از بلافیل کمتر است. هیالورونیک اسید در برند های ژویدرم و رستیلن وجود دارد.

یک فیلر با ماندگاری طولانی (حدود یک سال) است که از کلاژن گاوی و دانه های پلی متیل متاکریلات تهیه می شود. این مواد در فیلر بلافیل وجود دارند. بلافیل تنها فیلری است که برای جای جوش فرورفته تأییدیه ی سازمان غذا داروی آمریکا را دارد. بلافاصله بعد از تزریق بلافیل متوجه بالاتر آمدن جای جوش خود می شوید؛ حتی به مرور و بخاطر دانه های پلی متیل متاکریلات نتایج بهتر هم می شود.

برخلاف بقیه ی مواد، این ماده فضای خالی پوست را مستقیماً پر نمی کند. بلکه با تحریک کلاژن سازی در سلول های فیبروبلاست، کاری می کند که به مرور و با تزریق های مکرر جای جوش پر شود. پلی ال لاکتیک اسید باید ابتدا تا سه ماه، هر ماه یک بار و سپس به صورت سالیانه شارژ شود. این ماده در فیلر اسکالپترا وجود دارد.

فیلر جای جوش

نحوه تزریق فیلر در جای جوش

پزشک شما ابتدا نقاط تزریق را روی ناحیه درمان علامت‌گذاری می‌کند. سپس بعد از استریل نمودن پوست، بی‌حسی موضعی را اعمال خواهد کرد. در ادامه، فیلر با یک سوزن کوچک به اندام هدف تزریق خواهد شد. عمده فیلرهای مورد استفاده، از نوع هیالورونیک اسید یا یک ماده شیمیایی تحریک‌کننده کلاژن هستند. برای رسیدن به نتایج مطلوب ممکن است برخی از افراد به تکرار جلسات درمانی تزریق فیلر نیاز داشته باشند.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر جای جوش

  1. قبل از هرگونه اقدام جهت تزریق فیلر به جای جوش، کلینیک معتبر و پزشک متخصص را انتخاب نمایید و در طی جلسات مشاوره، انتظارات خود از درمان و سوابق پزشکی را با پزشک مطرح نمایید.
  2. هرگونه داروی مصرفی را به اطلاع متخصص برسانید و در ادامه چنانچه امکان انجام تزریق فیلر به پوست شما مورد تأیید قرار گرفت بایستی از ده روز پیش از تزریق، از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون و ضد التهاب همچون آسپرین و ژلوفن خودداری نمایید.
  3. سعی کنید از چند روز قبل، مصرف الکل و استعمال دخانیات را کنار بگذارید و از دو هفته ی قبل از انجام هرگونه درمان های دندانی خودداری نمایید.
  4. در روز تزریق نیز از آرایش کردن و زدن هرگونه ماده شیمیایی و آرایشی بر روی پوست خودداری کنید.
  5. توصیه می شود در روز تزریق، صرفاً از شوینده های ملایم استفاده شود تا هرگونه آلودگی از روی پوست پاک شود.

مراقبتهای پس از تزریق فیلر جای جوش

بعد از تزریق فیلر به صورت، متخصص پوست شما احتمالاً نکاتی را برای مراقبت به شما خواهد داد که حداقل 72 ساعت پس از درمان باید رعایت کنید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. از شنا کردن خودداری کنید.
  2. از نور خورشید دوری کنید و یک ضد آفتاب UVA/UVB را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.
  3. از انواع محصولات مراقبت از پوست که می توانند باعث آسیب یا لایه برداری شوند خودداری کنید.
  4. از هر فعالیت دیگری که می تواند باعث تعریق پوست شما شود، مانند تمرین در باشگاه دوری کنید.
  5. سعی کنید در ظرف حداقل 1 الی 2 روز بعد از تزریق آرایش نکنید. هنگام استفاده از محصولات آرایشی نیز، حتماً برس ها را به خوبی بشویید تا عوامل عفونی از بین بروند.
  6. حداقل تا 6 ساعت الکل یا داروهای رقیق کننده خون مصرف نکنید.
  7. از برنزه کردن، اتاق بخار یا سونا و علاوه بر آن از جکوزی، دوش آب گرم یا سایر فعالیت هایی که پوست را گرم می کند خودداری کنید.

میزان اثرگذاری فیلر در رفع جای جوش

هدف اصلی استفاده از تزریق فیلر، پر کردن قسمتی از پوست می باشد که دارای تورفتگی است و ظاهر نامناسبی را به پوست می دهد. تزریق فیلر به پوست باعث می شود جای جوش کمرنگ شود و به مرور زمان پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و تورفتگی های مربوط به جای جوش را از بین ببرد. تزریق فیلر به پوست برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین درمان هایی است که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.

ماندگاری فیلر جای جوش

ماندگاری تزریق فیلر جای جوش به عوامل متعددی وابسته است. میزان مراقبت فردی، چگونگی پاسخ دهی پوست و نوع فیلر در تعیین مدت زمان دوام مؤثر می باشند. به طور میانگین تزریق فیلر از ماندگاری حداقل 6 و حداکثر 2 سال برخوردار است که با توجه به نظر متخصص در فواصل زمانی معین بایستی نسبت تمدید تزریق فیلر اقدام شود. در صورت تزریق پرکننده مکرر به بدن، کلاژن مربوطه در پوست ساخته می شود و در نتیجه طول دوره درمان طولانی می شود. باید به این نکته دقت نمود که تزریق ژل باید توسط متخصص در این زمینه صورت پذیرد.

موارد منع تزریق فیلر در جای جوش

عوارض تزریق فیلر در جای جوش

به صورت کلی فیلر جای جوش یک روش کم تهاجمی و با عوارض موقتی و ملایم است. البته این در شرایطی است که شما به کلینیک معتبری مراجعه کرده باشید که در آن پزشک متخصص کار تزریقات را انجام می دهد. به طور کلی تزریق فیلر می تواند عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

هزینه تزریق فیلر در جای جوش

عوامل مختلفی بر قیمت تزریق فیلر اثر دارد که می‌توان از میان آنها به موارد مهم زیر اشاره نمود:


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی
گونه گذاری دائمی با تزریق چربیگونه گذاری دائمی با تزریق چربی
تاریخ انتشار : 1402-04-31