صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / نکاتی در رابطه با حرکات صورت بعد از تزریق بوتاکس

نکاتی در رابطه با حرکات صورت بعد از تزریق بوتاکس

روش‌های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. یکی از روش ها که در این زمینه می‌تواند مناسب باشد، بوتاکس است. اگر برای اولین بار می خواهید تزریق بوتاکس را تجربه نمایید نکاتی وجود دارد که دانستن آنها سبب می شود دید درستی از این ماده که امروزه جایگاه خاصی در صنعت زیبایی و درمانی پیدا کرده است داشته باشید. بوتاکس نام تجاری مشتقات شیمیایی سم بوتولینوم است که در مصارف زیبایی و درمانی می تواند کاملاً مؤثر و بی ضرر باشد، اگر توسط پزشک متخصص و با توجه به نیاز فرد، دوز مناسبی تزریق گردد. تزریق بوتاکس در واقع ارسال سیگنال های عصبی به عضلات را مسدود می کند. این فرآیند، مانع از انقباض عضلات مورد نظر شده و برخی از تحرکات عضلانی را فلج می کند، به همین دلیل است که به محو شدن خطوط و چین و چروک های ظریف کمک می کند. بعد از تزریق بوتاکس، علاوه بر کاهش چروک‌های مناطق مختلف صورت، عادت اخم کردن و بالا بردن غیر ارادی پیشانی و افزایش انقباضات عضلات دور چشم حین خندیدن نیز کم می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بالا بردن ابروها پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس با اثر موضعی خود می‌تواند عضلات پیشانی را مسدود کند و باعث ‌شود حرکات ناخواسته و غیر مطلوب پیشانی متوقف شود. بعد از تزریق بوتاکس، میزان قدرت و دامنه حرکت عضلات این ناحیه کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش امکان جابجایی قسمت فوقانی صورت و بالا بردن ابروها شود.

اخم کردن پس از تزریق بوتاکس

چین و چروک های ایجاد شده در پوست، نتیجه انبساط و انقباض های پی در پی ماهیچه های صورت می باشد که موجب ایجاد خطوط در صورت و در نهایت پیر نشان دادن فرد است. این ماهیچه ها با تزریق بوتاکس فلج می شوند و فرد دیگر قادر به اخم کردن و بالا انداختن ابرو نمی باشد.

علت افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

این مشکل یکی از عوارض این روش درمانی است. اگر ماده بوتاکس بعد از تزریق در ماهیچه های بالا برنده پلک حرکت کند می تواند باعث ایجاد حالت فلجی در این عضله شود. از طرف دیگر عاملی که بیشتر وقوع این اتفاق را رقم می زند، تزریق نادرست توسط فردی نابلد است. عدم استفاده از برند معتبر، رعایت نکردن مراقبت های ضروری، تزریق بیش از اندازه، خطا در عمق نفوذ سوزن و ... همگی ممکن است باعث بروز این اتفاق شود.

حرکات صورت بعد از تزریق بوتاکس

چه مدت پس از تزریق بوتاکس عضلات صورت فلج میشوند؟

هنگامی که بوتاکس توسط پزشک به درستی تزریق شود، می توانید انتظار داشته باشید که پس از اولین دوره تزریق، نتایج را مشاهده کنید. ممکن است حدود 2 الی 4 روز طول بکشد تا فلج شدن عضلات و عدم حرکت آنها شروع شود. شما می توانید حداکثر نتایج درمان را ظرف مدت 10 الی 14 روز پس از درمان مشاهده کنید.

رفع حرکات غیر ارادی صورت پس از بوتاکس

بوتاکس می‌تواند حرکات ناخواسته و غیر ارادی را متوقف کند و کنترل تکانه‌های پیشانی یا حرکات غیر ارادی را ممکن ‌سازد.

ورزش پس از تزریق بوتاکس

تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس ورزش های سنگین توصیه نمی شود؛ زیرا ورزش های سنگین باعث افزایش جریان خون در بدن می شود و ریسک کبودی و جابجایی مواد به نقاط دیگر بسیار بالا می باشد.

خم شدن پس از تزریق بوتاکس

خم شدن باعث جا به جایی ماده بوتاکس می شود، بنابراین تا 24 ساعت بعد از تزریق سر خود را خم نکنید و دولا نشوید.

آیا پس از بوتاکس می توان صورت را ماساژ داد؟

تا 24 ساعت پس از تزریق به هیچ عنوان نباید موضع تزریق را تحت فشار قرار داده یا ماساژ دهید؛ چرا که ماساژ محل تزریق می تواند سبب جابجایی ماده تزریق شونده ، گردد و منجر به بروز عوارضی اعم از افتادگی پلک و غیره شود.

مهمترین عوارض بوتاکس صورت

ممکن است بوتاکس عوارض جانبی خاصی ایجاد کند که برخی از آنها شایع‌تر از بقیه هستند. اغلب عوارض بوتاکس معمولاً موقتی هستند و در عرض چند روز از بین می‌روند. از نظر اکثر متخصصان بوتاکس به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود. اگر ماده بوتاکس مطابق با استانداردهای FDA تهیه نشده باشد یا توسط یک پزشک بی‌تجربه تزریق نشود، احتمالاً عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه خواهید کرد. این‌ها تنها تعدادی از عوارض بوتاکس است که در مطالعات بالینی مشاهده شده است. این عوارض جانبی بسته به شرایطی که از بوتاکس برای درمان استفاده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. یک مطالعه انجام شده در سال 2021 از منابع مورد اعتماد این نتیجه را نشان داد که برخی از افرادی که تزریق بوتاکس را دریافت کرده اند، شاهد این عوارض جانبی بوده‌اند:

برای خواندن مقالات درمان جوش صورت و درمان واریس با لیزر کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی