صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / درمان و رفع افتادگی پلک بدون جراحی با لیزر

درمان و رفع افتادگی پلک بدون جراحی با لیزر

افتادگی پلک با نام پتوز، ممکن است در اثر صدمه به چشم، بالارفتن سن یا اختلال های مختلف پزشکی رخ دهد. این مشکل گاهی اوقات از بدو تولد با فرد همراه است و به آن افتادگی پلک مادرزادی می‌گویند یا ممکن است در سنین بالاتر رخ دهد که در آن صورت، افتادگی پلک اکتسابی نام دارد. در افتادگی پلک به دلیل اینکه پلک، جلوی مردمک چشم را می‌گیرد، ممکن است بخشی از دید را کاهش دهد و مشکلات بینایی برای فرد ایجاد کند و در موارد شدیدتر، بینایی را کاملاً مسدود کند.
بلفاروپلاستی یکی از تأثیر گذارترین عمل‌های زیبایی و جوانسازی چهره است. بلفاروپلاستی با لیزر، روش غیر تهاجمی است که متقاضیان انجام درمان افتادگی پلک با لیزر می‌توانند به کمک امواج لیزری ساطع شده از دستگاه، پوست اضافی و چربی های انباشته شده در پلک خود را رفع کنند. در نتیجه می‌توان بدون کوچکترین برش و بخیه‌ به نتیجه ایده آل خود رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های رفع افتادگی پلک

کرم‌های موضعی لیفت چشم

روش اکثر کرم‌های لیفت کننده‌ی چشم، تشکیل یک‌ لایه‌ی نازکی روی پوست است که وقتی خشک می‌شود به ‌آرامی پوست را می‌کشد یا چروک‌ها را پر می‌کند تا حدی که کمتر مشخص شوند و چشم‌ها به‌صورت بالا رفته به نظر بیایند. اگر به‌طور منظم از این کرم‌های لیفت چشم استفاده می‌کنید، قادر به رفع چروک‌‎ها و کاهش افتادگی پوست اطراف چشم خواهید بود.

تزریق بوتاکس دور چشم

برای بالا کشیدن پلک‌های بالای چشم بدون روش‌های جراحی، تزریق بوتاکس دور چشم به عضلاتی که ابرو را پایین می‌آورند، انجام می‌شود که شامل ماهیچه‌‌ی اخم یا چین دهنده بین ابروها و عضله‌ی حلقوی چشم در اطراف مدخل چشم تزریق می‌باشند. تزریق به این عضلات به ابرو اجازه‌ بالا رفتن و از این‌رو بازتر شدن پلک‌های بالای را می‌دهد. نتیجه‌ این کار لیفت ابرو و بازتر کردن پلک‌ها باشد.

تزریق ژل و فیلر دور چشم

لیفت و بالا کشیدن پلک چشم به روش‌های غیر جراحی می‌تواند به بازیابی فوری حجم مورد نظر در چند دقیقه با استفاده از تزریق ژل کمک کند. در این روش پوست افتاده‌ی پلک چشم پر می‌شود و همچنین ناحیه‌ی اطراف چشم را بالا می‌برد و ظاهر جوان و زیبایی آن را بازمی‌گرداند. پزشک شما چندین بار تزریق را در نقاط کوچکی انجام می‌دهد آنها را ماساژ می‌دهد و به ‌دقت آن در جهت مورد نظر فرم می‎دهد.

هایفوتراپی دور چشم

تکنولوژی هایفو یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست و رفع افتادگی پلک است که از امواج صوتی متمرکز (اولتراسوند) و فرآیند طبیعی بهبودی بدن فرد برای بالا کشیدن پوست شل و افتاده استفاده می‌کند. هایفوتراپی بافت‌های عمیق زیرپوست را که معمولاً با روش‌های تهاجمی درمان می‌شوند را به ‌دقت بدون هیچ مداخله جراحی مورد هدف قرار می‌دهد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ شامل قرار دادن بخیه‌های ضد افتادگی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد. این روش همچنین با بیحسی موضعی در مطب پزشک انجام می‌گیرد.

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال روی لایه‌های عمیق پوست اطراف چشم‌ها را کار می‌کند و باعث برجسته شدن چروک‌ها، سفت شدن پوست، لیفت ابروها و پلک‌های افتاده و بهبود ظاهری فرد می‌شود. لیزر از اشعه‌های تنظیم‌ شده ای به باریکی برای نفوذ در پوست و درمان قسمتی از پوست در یک زمان استفاده می‌کند. این اشعه‌های لیزری کلاژنهای فرسوده را تخریب و منقبض می‌کنند و فرآیند بهبودی طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های جدید و جوانی را در پوست تولید کند. این عملکرد باعث می‌شود تا پوست اطراف چشم کشیده، سفت و صاف شوند.

بلفاروپلاستی

جراح زیبایی پلک معمولاً برش‌هایی را روی چین‌های طبیعی پوست پلک ایجاد می‌کند و عضله، بافت و چربی اضافی را بعد از ایجاد برش برمی‌دارد. بخیه‌های بسیار کوچکی روی خط برش زده می‌شود تا جای زخم بعد از عمل باقی نماند. بخیه‌های پلک تقریباً یک هفته باقی می‌ماند.

عمل زیبایی پلک با لیزر در اصفهان

مزایای بلفاروپلاستی با لیزر

لیزر رفع افتادگی پلک چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی با لیزر گزینه خوبی برای کسانی است که به این روش زیبایی نیاز دارند تا عوارض جراحی پلک را از بین ببرد و دوره نقاهت را کاهش دهد. نحوه بلفاروپلاستی با لیزر به این گونه است که برای جلوگیری از درد از بی حسی استفاده می کنند تا شما احساس درد نداشته باشید، برش های ریزی در ناحیه مورد نظر ایجاد می کنند تا بتوانند بلفاروپلاستی را انجام دهند، بعد از برش ضایعات چربی را خارج می کنند و پوست های اضافه را بر می دارند، بعد از خارج کردن و برداشتن پوست های اضافه با کمک لیزر، زخم ها را می بندند.

مراقبت های قبل از لیزر پلک افتاده

برای این که از خطرات و عوارض جراحی کم کنید باید مراقبت هایی را انجام دهید. مصرف سیگار و دخانیات و نوشیدن الکل، از 2 هفته قبل از جراحی پلک باید متوقف شود؛ زیرا این موارد می توانند باعث به وجود آمدن اختلالات تنفسی در هنگام عمل شده و سلامت بیمار را به خطر بی اندازند. از 2 هفته قبل از جراحی پلک مصرف داروهای حاوی آسپرین مانند بروفن، ژلوفن ممنوع است و افراد این عمل جراحی باید از آن استفاده نکنند. قبل از جراحی اگر به داروی خاصی مبتلا هستید یا بیماری خاصی دارید حتماً به پزشک اطلاع دهید. در روز جراحی برای پیشگیری از به وجود آمدن آلودگی در جراحی حتماً آرایش خود را پاک کنید.

مراقبت های پس از لیزر پلک افتاده

بلفاروپلاستی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

در این جراحی به دلیل عدم نیاز به ایجاد برش، عدم استفاده از بخیه و عدم به‌کارگیری دارو‌های بیهوشی هیچ محدودیتی برای انتخاب کاندید مناسب وجود ندارد. تقریباً تمام افراد بهره‌مند از سلامت جسمانی و روانی می‌توانند برای رفع مشکلات پلک یا میدان دید خود از مزایای درمان لیزری بهره‌مند شوند؛ اما در حالت کلی می‌توان مناسب‌ترین کاندید‌ها را در یکی از دسته‌های زیر قرار داد:

ماندگاری بلفاروپلاستی با لیزر

عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری نتایج این عمل تأثیر دارد. رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، سبک زندگی و وراثت سه عامل مهم در کسب نتیجه عالی بعد از جراحی لیزری پلک و میزان ماندگاری نتایج آن هستند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که استفاده از جراح مجرب و تجهیزات نوین می‌تواند ماندگاری این عمل را تا 10 سال افزایش دهد.

معایب بلفاروپلاستی با لیزر

در واقع روش درمان افتادگی پلک با لیزر یک روش کم تهاجمی و کم خطر است و در صورتی که در کلینیک زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص و متبحر انجام گیرد عوارض ناشی از این عمل به حداقل و یا حتی به صفر خواهد رسید. عوارض درمان افتادگی پلک با لیزر نسبت به روشی که انجام می شود، می تواند متفاوت باشد؛ اما عوارض مشترک تمامی این روش ها قرمزی، تورم، التهاب و کبودی بسیار جزئی است که پس از مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. همچنین روش های درمان افتادگی پلک با لیزر برعکس روش جراحی بلفاروپلاستی یک روش موقتی است و تنها چندین سال ماندگاری دارند.

هزینه عمل بلفاروپلاستی با لیزر

هزینه درمان افتادگی پلک با لیزر ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشک ابتدا در جلسه مشاوره، وضعیت افتادگی پلک را مورد بررسی قرار می‌دهد و متناسب با آن هزینه نهایی به شما اعلام خواهد شد. همچنین هزینه انجام لیزر برای رفع افتادگی پلک در کلینیک‌های زیبایی مختلف متفاوت است؛ زیرا هر پزشک با توجه به تخصص و مهارت خود هزینه خاصی را برای انجام بلفاروپلاستی با لیزر دریافت می‌کند. جدا از این مسئله، میزان افتادگی پلک آن نیز بر هزینه درمان مؤثر خواهد بود. هر چقدر که افتادگی پلک شدیدتر باشد، پزشک باید زمان بیشتری برای درمان آسیب‌های ظاهری چشم بگذارد. بنابراین، هزینه لیزر نیز بالاتر است.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نگین دولت آبادی [ 1402-08-04 ]
حدود دو ماه پیش زیر چشمم مزو جوانساز تزریق کردم،الان دو ماهه اصلا جذب نشده ولی سفت شده، ع با آر اف فراکشنال و حدود بیست درصد بهتر شد، ولی دیگه تغییری نکرد، آیا باید با بلفاروپلاستی تخلیه بشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی