صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی و کانتور صورت / ایجاد تقارن در اجزاء صورت با تزریق ژل و فیلر

ایجاد تقارن در اجزاء صورت با تزریق ژل و فیلر

بسیاری از ناهنجاری‌ها یا مشکلات مرتبط با ویژگی‌های صورت ممکن است به صورت مادرزادی و یا تغییر اکتسابی بعد از عمل جراحی، ضربه یا سوختگی‌های شدید به وجود آمده باشند. ناهنجاری‌های صورت باید اصلاح شوند تا ویژگی‌های نرمال صورت حفظ گردد و از ناتوانی‌های روانشناختی جلوگیری شود تا افراد بتوانند زندگی خود را به صورت طبیعی ادامه دهند. عدم تقارن صورت به اینگونه است که دو طرف صورت دارای اجزای یکسانی نیستند.
برای اصلاح عدم تقارن‌های جزئی ولی قابل توجه، می‌توان از تزریق فیلر استفاده کرد. فیلرها برای برجسته سازی برخی قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تقارن صورت بازگردد. فیلر‌های قابل تزریق، می‌توانند برای تغییر اندام‌های صورت، مانند گونه و چانه در جهت اصلاح صورت نامتقارن، مورد استفاده قرار گیرند. با بازیابی حجم از دست رفته یا ایجاد مرزهای کامل و نرم، می‌توانید به ظاهری جوانتر دست یابید و تعادل بین اندام‌های صورت خود را بهبود بخشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل نامتقارن بودن اجزاء صورت

علل مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
وراثت و ژنتیک یا عوامل مادرزادی: نواقص و مشکلات رشد و نمو در دوران جنینی، جراحات، جراحی یا برخی بیماری‌های مادرزادی عامل عدم تقارن صورت هستند.
کارهای مربوط به دندان و دندانپزشکی: کشیدن دندان، استفاده از دندان مصنوعی یا روکش دندان می‌توانند صورت را تحت تأثیر قرار بدهند. در برخی شرایط خطوط صورت و همچنین شکل عضلات صورت پس از انجام فرآیند دندانپزشکی تغییر می‌کند.
افزایش و کهولت سن: افزایش سن یک عامل طبیعی است. با افزایش سن، عدم تقارن صورت افزایش می‌یابد. این امر قسمت طبیعی زندگی هر انسانی است؛ چرا که با کهولت سن، بلوغ رشد استخوان متوقف می‌شوند. با این وجود با افزایش سن، غضروف‌ها همچنان رشد خواهند کرد، به همین منظور عدم تقارن اتفاق خواهد افتاد.
عادت‌های زندگی: برخی از عادات بد زندگی ممکن است در طولانی مدت روی تقارن صورت تأثیرات منفی بسیار زیادی بگذارند. به عنوان مثال شاید خوابیدن روی شکم یا داشتن وضعیت بد بدن می‌تواند به عدم تقارن صورت در طولانی مدت کمک کند.
جراحت: ممکن است فرد تحت شرایطی دچار جراحت یا آسیبی شود که روی تقارن صورت او تأثیر بگذارد. جراحت یا آسیب می‌تواند در هر سنی تقارن صورت فرد را تحت تأثیر قرار بدهد.
شکل بینی: شکستگی بینی یا بریدگی عمیق موجب عدم تقارن چهره خواهد شد.
فلج اعصاب صورت یا فلج بل: عدم تقارن ناگهانی صورت و چهره از یک بیماری جدی خبر می‌دهد. فلج بل که به آن فلج اعصاب صورت می‌گویند، چهره را به صورت ناگهانی تحت تأثیر قرار می‌دهد. سکته مغزی نیز عامل دیگری است که موجب عدم تقارن و ناهماهنگی عضلات روی صورت می‌شود.
تورتیکولیس: تورتیکولیس که به آن گردن پیچ خورده نیز گفته می‌شود، وضعیت غیرعادی عضلات گردن است. تورتیکولیس در برخی مواقع در حالت جنینی اتفاق می‌افتد.
آسیب بدنی: هر نوع آسیبی که فعالیت عضلات را در یک طرف صورت تغییر دهد ممکن است موجب صورت نامتقارن شود.

قرینه سازی صورت با تزریق فیلر در اصفهان

عدم تقارن در کدام نقاط صورت با تزریق فیلر امکانپذیر است؟

در این فرایند، با پر کردن بعضی از قسمت‌های صورت از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک، چانه و گونه را تغییر می دهد.

انواع فیلرها برای قرینه سازی صورت

نحوه تزریق فیلر در نقاط مختلف صورت

این تزریق با کمک یک ماده ضد باکتریایی انجام خواهد شد برای جلوگیری از هر گونه درد در محل تحت درمان با هدف بی حسی پوست می توان از پماد بی حس کننده یا سوزن های بی حس کننده موضعی استفاده کرد. معمولاً برای راحت و قابل تحمل کردن این روش، تزریق معمولاً در هر قسمت فقط چند دقیقه زمان می‌برد تزریق، ماساژ و ارزیابی انجام خواهد شد و در صورت نیاز فیلر اضافه تزریق خواهد شد.

قرینه سازی صورت با تزریق فیلر بهتر است یا جراحی؟

با روش‌های غیرجراحی که در محدوده کاربردهای پزشکی و زیبایی هستند مانند تزریق فیلر میتوان به طور قابل توجهی عدم تقارن صورت را اصلاح نمود. به قطع یقین برای ایجاد چهره‌ای متناسب و دلپذیر از نظر زیبایی، تزریق فیلر به مراتب راحت‌تر از روش‌های جراحی در این زمینه است.

آیا تزریق فیلر باعث عدم تقارن در صورت میشود؟

فیلر‌های قابل تزریق، می‌توانند برای تغییر اندام‌های صورت، مانند گونه و چانه، در جهت اصلاح صورت نامتقارن، مورد استفاده قرار گیرند. با بازیابی حجم از دست رفته یا ایجاد مرزهای کامل و نرم، می‌توانید به ظاهری جوانتر دست یابید و تعادل بین اندام‌های صورت خود را بهبود بخشید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علیمردانی [ 1402-08-04 ]
من متاسفانه فک پایینم یکم قرینه نیس خیلی رو مخمه و اینکه یکم چونه م روبه جلوعه اصلا اعتماد بنفس ندارم وقتی با کسی صحبت میکنم سعی میکنم خیلی رودررو نگاش نکنم و حتی نیمرخ جالبی هم ندارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی