صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع غبغب / انواع روشهای درمان و رفع غبغب بدون جراحی

انواع روشهای درمان و رفع غبغب بدون جراحی

صورت و گردن از اولین عضوهای بدن هستند که تحت تأثیر افزایش سن و وزن قرار می‌گیرند. وجود غبغب تأثیر منفی زیادی در زیبا جلوه نمودن چهره داشته و حس ناخوشایندی را به فرد القا می نماید. غبغب نوعی برجستگی در قسمت زیر چانه است که حالت آویزان دارد. به وجود آمدن غبغب ناشی از عواملی مختلفی است که بر اثر آنها عضلات صورت و گردن دچار افتادگی می‌شوند. با افزایش سن و کند شدن روند متابولیسم بدن استخوان‌ها ضعیف شده و حجم عضلات نیز کاهش می‌یابند و این روند باعث ایجاد غبغب می‌شود. در شرایط دیگر با افزایش وزن و روند ذخیره چربی در بدن، ذخیره چربی در ناحیه غبغب نیز اتفاق می‌افتد. افتادگی غبغب یکی از عواملی است که از زیبایی چهره می‌کاهد و رفع غبغب بدون جراحی برای افرادی که از عمل‌های جراحی واهمه دارند به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است، تا آنجایی که افراد به دنبال سریعترین راه رفع غبغب بدون جراحی هستند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی امکان رفع غبغب بدون جراحی وجود دارد که به راحتی با مراجعه و مشورت با پزشک متخصص پوست می‌توانید بهترین درمان را جهت از بین بردن غبغب انجام دهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل افتادگی پوست گردن

برای خواندن مقالات هزینه و عوارض درمان لک صورت با مزوتراپی و هزینه و عوارض تزریق ژل یا فیلر خط اخم کلیک کنید.

چه زمانی غبغب نیاز به درمان دارد؟

مهم‌ترین نکته در افراد کاندید برای درمان غبغب سلامت عمومی آنها است. علاوه بر آن اگر پوست غبغب شما در اثر افزایش سن شل شده و افتاده است، می‌توانید از انواع روش های لیفت برای رفع افتادگی استفاده کنید. همچنین اگر در اثر کاهش وزن چربی‌های غبغب از بین رفته اما پوست آن جمع نشده، شما کاندید مناسبی برای لیفت غبغب هستید. علاوه بر این موارد لیفت غبغب می‌تواند برای کسانی که ورزش یا رژیم غذایی تأثیری روی غبغب آنها نگذاشته نیز مناسب باشد. درواقع در مواقعی که چربی‌های غبغب در برابر این عوامل مقاومت کرده و از بین نمی‌روند، می‌توانید از لیفت غبغب با لیزر یا لیفت غبغب با جراحی استفاده کنید. لیفت غبغب همچنین می‌تواند برای افرادی که قصد دارند چهره خود را جوان‌تر کنند، زاویه فک خود را واضح‌تر کنند، فاصله چانه و گردن را مشخص کنند و پوست‌های اضافه و چین و چروک‌های گردن را از بین ببرند نیز روشی مطمئن و مناسب است.

مزایای رفع غبغب بدون جراحی

روشهای رفع غبغب

رفع غبغب با لیزر فرکشنال

امواج فرکانس رادیویی تأثیر بسیار فوق العاده ای بر چربی های غبغب دارند و به عنوان یک روش ایمن برای کاهش مشکلات این ناحیه شناخته میشوند. محبوبیت این دستگاه برای جوانسازی صورت و از بین بردن غبغب میان خانم ها و حتی آقایان نیز بسیار است؛ زیرا نتایج را به سرعت و در مدت زمان کوتاهی نمایان خواهند کرد. دستگاه RF با ساطع کردن امواج رادیو فرکانسی، به عنوان یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی برای رفع غبغب به حساب می‌آید. این دستگاه با گرما بخشیدن به ناحیه مورد نظر، سلول‌های چربی را برای کوچک‌تر شدن و در نهایت شکشتن آماده می‌کند. این چربی‌های محلول در آب، با تعریق یا اردار از بدن خارج خواهند شد و ریسک ورود چربی به جریان خون را نیز به صفر می‌رسد. رفع غبغب با آر اف به دلیل عدم نیاز به جراحی، کم‌ترین خطر و عوارض جانبی را به دنبال خواهد داشت.

رفع غبغب با بوتاکس و فیلر

در بسیاری از افرادی که از چینهای عرضی گردن یا شلی خفیف پوست ناحیه گردن شاکی هستند ، می توانند به وسیله ی روشهای ساده مانند بوتوکس و فیلر بهبود قابل توجهی در ناحیه گردن ایجاد کرد. یکی از عامل های اصلی به وجود آمدن غبغب، انقباض عضلات زیر گردن است. بوتاکس با فلج کردن این عضلات می تواند غبغب را تا حدودی درمان کند. بوتاکس با کاهش غبغب موجب زیباسازی فرم صورت می شود. بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث کنترل ریلکسیشن و انقباض عضلات می شود. امروزه تزریق بوتاکس پرطرفدارترین مداخله زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و با ایجاد فلج نسبی و موقت عضلات صورت باعث صاف شدن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد می‌شود.
فیلر یا ژل نوعی پرکننده یا حجم دهنده است که می‌تواند به قسمت‌های مختلف پوست تزریق شده و با هدف جوانسازی، فرم دهی و حجم دادن به این قسمت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. موادی که برای این کار استفاده می‌شوند، بسیار با بدن سازگاری دارند و به طور معمول از ترکیبات طبیعی بدن به دست می‌آیند، به همین دلیل کمترین عوارض را به دنبال داشته و رفته‌رفته توسط بدن جذب می‌شوند. لیفت غبغب با تزریق فیلر یک روش غیر جراحی است که برای رفع غبغب استفاده می‌شود. در این روش، از ژل‌های پرکننده مانند هیالورونیک اسید برای پر کردن چین و چروک‌ها و برآمدگی‌های زیر چانه استفاده می‌شود.

رفع غبغب با مزوتراپی

یکی از روش های غیرتهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی غبغب می باشد. این روش باعث حذف دائمی چربی اضافی زیر چانه شده و مؤثرترین روش رفع غبغب نیز به شمار می‌آید. در روش از بین بردن غبغب با مزوتراپی، پزشک با استفاده از کوکتل مزوتراپی غبغب، نقاط مناسبی در عمق درست را انتخاب کرده و با تزریق ساده با سوزن یا نیدل های بسیار ظریف بدون درد در زمان کوتاه و به صورت سرپایی درمان را انجام می دهد. مواد به طور مستقیم وارد سلول های چربی شده و پس از تزریق مواد ایجاد لیپولیز می کنند و چربی ها دو هفته بعد از تزریق شروع به آب شدن می کنند تا از طریق سیستم لنفاوی جذب شوند. پس از شش هفته بهترین نتایج به دست می آید و از آنجایی که دارو دقیقاً در محل مورد نظر تزریق می شود اثربخشی بسیار بالایی به همراه دارد.

لیفت با نخ غبغب

لیفت با نخ، یکی از جدیدترین تکنیک های رفع غبغب می باشد که با استفاده از نخ های مخصوصی انجام می شود. در این روش، از نخ های PDO با نام پلی دی اکسانون یا PLLA با نام پلی لاکتیک اسید استفاده می شود که جاذب بوده و هیچگونه حساسیت یا آلرژی ایجاد نمی کنند. برای لیفت غبغب با نخ، هیچ نیازی به بیهوشی عمومی نیست؛ زیرا بدون نیاز به جراحی، برش و خونریزی انجام می شود و صرفاً از بی حسی های موضعی استفاده می شود. در این روش، محل انجام عمل لیفت غبغب با نخ، علامت گذاری و به صورت موضعی بی حس می شوند. با استفاده از سوزن های باریک و تیز مخصوص این کار، نخ ها از قیمت های علامت گذاری شده، از زیر لایه های پوستی عبور داده شده و آماده تکیل فرایند لیفتینگ می شوند. ابتدای نخ ها با بخیه های ریز محکم شده و نخ ها به طور یکسان کشیده می شوند. انتهای نخ ها پس از کشیده شدن به اندازه مورد نظر، توسط بخیه محکم شده و بخش اضافی نخ ها قطع می شوند.

اندولیفت غبغب

اندولیفت غبغب یک نوع لیزر درمانی ایمن است که برای سفت کردن پوست زیر گلو و از بین رفتن غبغب استفاده می‌شود‌. لیزر اندولیفت جزء جدیدترین متدهای روز دنیا در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود. اندولیفت یک روش لیزر درمانی ساده و با نتیجه لیفت بسیار کارآمد و مشابه پروسیجر های جراحی ولی بدون نیاز به بیهوشی می باشد. در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو (200 یا 300 میکرون) هستند و به زیر پوست و به بافت‌های عمقی فرستاده می شود. لیزر به صورت انتخابی، به تجزیه‌ی چربی‌ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت می پردازد. همچنین این لیزر با ایجاد حرارت در لایه میانی پوست، باعث تحریک تولید و بازسازی رشته های کلاژن میشوند که مسئول الاستیسیته و کشسانی پوست می باشند. این متد بروز و کارا با بی حس موضعی انجام می گیرد و بیمار پس از درمان می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و نیازی به طی کردن دوران نقاهت ندارد. در این متد پرتو لیزر دایود از درون پوست سلول های چربی را هدف قرار می دهد و سبب می سود سلول های چربی تجمع یافته در ناحیه ی پایینی صورت و غبغب که سبب افتادگی و پیری چهره می شوند را کاهش وحذف نماید که سلول های متلاشی شده از طریق سیستم طبیعی دفعی بدن طی زمان خاصی دفع می شوند. پیرو حذف سلول های چربی اندولیفت همچنین با تحریک کلاژن و الاستین سبب لیفت در همین ناحیه می شود .

هایفوتراپی غبغب

امواج اولتراسوند با شدت بالا و به روشی کنترل ‌شده به ناحیه تحت درمان تابانده می‌شوند و به طور کنترل‌شده، آسیب‌های میکرو در لایه‌های زیرین پوست ایجاد می‌کنند. در پاسخ به این آسیب‌ها، روند بهبودی و بازسازی در پوست آغاز می‌شود و در نتیجه چربی‌های تجمع یافته در هم شکسته شده و پوستی که قبلاً حالت شل شدگی داشته بود، جمع می‌شود و بافت آن انسجام پیدا می‌کند. ایجاد آسیب کنترل‌شده به بافت‌ها همچنین موجب تولید کلاژن جدید رد پوست می‌شود. بنابراین روش ‌هایفوتراپی نه تنها غبغب را به نحو مؤثری از بین می‌برد بلکه با تحریک تولید کلاژن، موجب جوانسازی پوست و ایجاد فرم بهتر در ناحیه گردن و زیر چانه می‌شود. در روش هایفوتراپی به لایه‌های فوقانی پوست یعنی درمیس و اپیدرمیس هیچ آسیبی وارد نمی‌شود و بنابراین این روش کاملاً ایمن بوده و مدت زمان ریکاوری پس از آن نیز بسیار کوتاه است.

کرایولیپولیز غبغب

در سال ‌های اخیر، متخصصان زیبایی از دستگاه های مختلفی برای کاهش غیرتهاجمی سلول های چربی ابداع کرده اند که دستگاه هایی از جمله کرایولیپولیز از آن دست هستند. هر یک از این دستگاه ها، از مکانیسم عمل متفاوتی برای نکروز سلول های چربی استفاده می کنند و دستگاه کرایولیپولیز برطبق مطالعات انجام شده، یکی از بهترین آنها است.کرایولیپولیز بر این پایه استوار شده است که سلول های چربی به نسبت دیگر سلول های پوست، به خنک شدن حساس تر هستند. در واقع دمای پایین موجب آپوپتوز سلول های چربی می شود و این موضوع منجر به بروز یک پاسخ التهابی شده و در نهایت به هضم سلول های چربی به وسیله ماکروفاژهای اطراف ختم می شود. برای درمان غبغب با استفاده از روش کرایولیپولیز، پزشک متخصص پس از استفاده ژل بر روی پوست ناحیه چانه، با استفاده از یک اپلیکاتور دستی ناحیه غبغب را ماساژ می دهد. اپلیکاتور سرمای کنترل شده ای را به نواحی مورد نظر منتقل می کند و در حالی که از فناوری مکش و خنک کنندگی دستگاه استفاده می شود، اپلیکاتور روی پوست حرکت داده می شود.

بهترین روش درمان غبغب

انتخاب روش مناسب برای لیفت غبغب به عوامل مختلفی مانند شدت غبغب، سن، و وضعیت سلامتی فرد بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است پزشک توصیه کند که از ترکیبی از روش‌های لیفت غبغب استفاده شود.

هزینه رفع غبغب بدون جراحی

هزینه‌ی رفع غبغب در هر بیمار متفاوت است؛ چراکه شرایط خاص هر بیمار با دیگری فرق می‌کند. برای هر بیمار، با توجه به شرایط و انتظارات او، روش درمانی متفاوتی انتخاب می‌شود و هزینه بر اساس روش درمانی، شدت عارضه و دستمزد پرشک تعیین می گردد.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی