صفحه اصلی / مطالب و مقالات / فیلر خط خنده / اطلاعات جامع درباره تزریق فیلر خط خنده

اطلاعات جامع درباره تزریق فیلر خط خنده

خندیدن به صورت شادابی و زیبایی می بخشد؛ ولی از طرفی دیگر، با افزایش سن و شل شدن پوست صورت در صورت خط خنده ایجاد می شود که گاهی ممکن است برای برخی از افراد این خطوط بسیار عمیق و واضح باشد. وجود این خطوط در اطراف دهان می تواند از زیبایی صورت بکاهد و صورت را پیر نشان بدهد. خط خنده به نواحی اطراف لب گفته می‌شود که در اثر خندیدن به صورت دو خط عمودی در کناره‌های لب دیده می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ ها برای درمان گودی این ناحیه تزریق فیلر خط خنده است که با استفاده از فیلرهای هیالورونیک مرغوب انجام می‌شود. با تزریق این فیلرها رطوبت پوست بازیابی شده، پوست پر شده و حجم پیدا می‌کند، در نتیجه شادابی و جوانی را برای پوست به بار می‌آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

خط خنده دقیقاً کجاست؟

خطوط لبخند و خطوط خنده اصطلاحات غیر علمی رایج برای چین های اطراف لب و بینی است. این خطوط همان خطوط عمودی هستند که از کناره های بینی به سمت دهان می روند و دور آن خمیده می شوند و وقتی شما لبخند می زنید، به طور مشخصی بیشتر به چشم می آیند.

تزریق ژل و فیلر خط خنده

علت ایجاد خط خنده

افزایش سن:

ایجاد چین و چروک و علائم پیری بر روی پوست، افزایش سن است. کلاژن که وظیفه جوان سازی و سفت و محکم شدن پوست را برعهده دارد با گذشت زمان تولیدش کم می شود. همین موضوع چین و چروک صورت را افزایش داده و باعث ایجاد خطوط بر روی صورت می شود.

ژنتیک:

نوع پوست ما از پدر و مادران ما به ارث می رسد. پیری زودرس در پوست نیز جنیه وراثتی دارد و بعضی به صورت ژنتیک، دچار پیری زودرس می شوند. در حالی که برخی از افراد در همان سن مشابه به دلیل وراثت، پوست جوان تر و شاداب تری دارند.

حالت های پرتکرار صورت:

انجام برخی از حرکات ارادی در ایجاد چین و چروک همچنین در اطرف دهان بسیار تأثیر دارد، مانند جویدن آدامس که به فعالیت زیاد عضلات و کاهش سطح کلاژن و الاستین پوست منجر می شود، یا خوردن مایعات با نی به خطوط ریز دور دهان و لب می انجامد.

خوابیدن نادرست:

برخی از افراد از خوابیدن بر روی پشت (طاق باز) فراری هستند و مدام به پهلو می خوابند. به دلیل اینکه در حالت پهلو، پوست صورت و گردن تحت فشار بیشتری قرار می گیرد، چین و چروک نیز بر روی پوست زودتر اتفاق می افتد.

نور خورشید:

قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور مستقیم خورشید باعث جذب اشعه های مضر می شود که به پیری پوست می انجامد.

استعمال دخانیات:

کشیدن سیگار در کاهش کلاژن سازی پوست تأثیر زیادی دارد و زمانی که تولید این ماده پروتئینی پوست کاهش پیدا کند، چین و چروک و پیری پوست اتفاق می افتد.

کاهش چربی:

با افزایش سن و لاغری، چربی های زیر پوست صورت تحلیل می رود و باعث ایجاد خطوطی بر روی پوست می شود.

مزایای تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده مزایای بسیاری دارد که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:
به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بستری ندارد.
نتیجه بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده می باشد.
سبب کلاژن سازی پوست شده و تأثیر مثبت در جوانسازی پوست دارد.
بلافاصله پس از تزریق می توان به فعالیت های روزانه ادامه داد.
حساسیت و آلرژی به آن بسیار کم و به ندرت پیش می آید
در صورتی که بیمار رضایت نداشته باشد می توان آن را تخلیه کرد.

همچنین بخوانید : هزینه و عوارض تزریق ژل یا فیلر خط اخم

فرق ژل و فیلر خط خنده

مصنوعی بودن ژل، اصلی‌ترین تفاوت میان این دو روش است. البته فرق ژل و فیلر بیشتر از این مورد است، به‌طوری‌که باید گفت از فیلر معمولاً برای برطرف کردن شیارهای نیمه عمیق یا اسکارهای روی پوست استفاده می‌کنند. این در حالی است که ژل برای شیارهای عمیق مورد استفاده قرار می‏گیرد و متخصص می‌تواند با استفاده از آن عیوب و شیارهای عمیق صورت را برطرف کند. عوارض ژل و فیلر نیز از دیگر تفاوت‏های میان این دو روش است، به‌طوری‌که باید گفت فیلرها در مقایسه با ژل‌ها از عوارض کمتری برخوردار هستند. البته اگر تزریق فیلر و ژل توسط یک متخصص باتجربه انجام شود، احتمال بروز این عوارض به حداقل خواهد رسید. ماندگاری فیلر به‌خصوص فیلر دائمی در مقایسه با ژل بیشتر خواهد بود، به‌طوری‌که ژل معمولاً بین 6 تا 12 ماه و فیلر بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد. البته شرایط پوست، عادت‌های زندگی و … نیز می‌توانند در مدت‏زمان ماندگاری این درمان‌ها مؤثر باشند.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر خط خنده

پیش از تزریق ژل برای خط خنده اقدامات زیر را انجام دهید:

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری فیلر خط خنده مانند سایر فیلرها کوتاه مدت است و بدن پس از مدتی و با گردش خون در آن ناحیه به مرور فیلر را جذب می‌کند و تأثیر فیلر از بین می‌رود. ماندگاری فیلر به برند و روش تزریق فیلر خط خنده بستگی دارد؛ اما به طور کلی بین 6 ماه تا 18 ماه اثر تزریق ماندگاری دارد.
خطرات و عوارض احتمالی تزریق فیلر خط خنده
پس از درمان خطوط لبخند ممکن است قرمزی و تورم به وجود بیاید که طی 1 یا 2 روز از بین می روند و شما میتوانید با آرایش آنها را بپوشانید. به ندرت، کبودی در محل تزریق اتفاق می افتد. وقوع عوارض جدی مانند واکنش های آلرژیک و عفونت، نادر اما امکان پذیر هستند. همچنین ممکن است که ژل های پرکننده تزریقی در ناحیه خاصی جمع شده و توده های زیر پوستی ایجاد کنند که اغلب با ماساژ دادن از بین می روند، هرچند ممکن است تا زمانی که بدن شروع به جذب مجدد ژل های پرکننده تزریقی کند، باقی بمانند. برای چند روز از لمس کردن یا دستکاری این خطوط در صورت خودداری کنید؛ زیرا این عمل می تواند توزیع ژل های پر کننده را تغییر دهد.

عوارض فیلر خط خنده

اکثر متخصصین تزریق فیلر خط خنده را به جای جراحی های بزرگ پیشنهاد می دهند؛ چراکه این درمان کمتر خطرات و مشکلاتی مانند عفونت، خون ریزی و دیگر عوارضی که جراحی ها دارند را شامل می شود. با این حال مهم است که بدانید فیلرهای پوستی می توانند عوارضی جزئی داشته باشند. این عوارض بعد از چند روز رفع می شوند. عوارض طبیعی تزریق فیلر خط خنده عبارتند از:

عوارض نادر تزریق ژل فیلر به خط خنده عبارتند از:

قیمت فیلر خط خنده

هزینه تزریق فیلر برای از بین بردن خط خنده، به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به برند فیلر مورد استفاده اشاره نمود. هر چه موادی که مورد استفاده قرار می گیرد مرغوب تر باشد هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. فاکتور مهم بعدی عمق خطوط صورت است که هر چه عمیق تر باشد باید میزان ژل بیشتری تزریق گردد و در نتیجه هزینه نیز افزایش پیدا می کند. علاوه براین مسئله، عواملی دیگری همچون محل جغرافیایی، مهارت پزشک نیز در تعیین قیمت فیلر خط خنده بسیار مؤثر خواهد بود.

برای خواندن مقالات رفع سیاهی زیر چشم با تزریق فیلر و جامع ترین اطلاعات درباره تزریق ژل لب کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهلا ناظریان [ 1402-06-22 ]
خانم دکتر من شنیدم تزریق فیلر بعد از این که دورش طی شد بیشتر باعث شل شدن وافتادگی پوست میشود آیا صحت داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی