صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت گونه / روشهای متداول گونه گذاری و اصلاح فرم آن

روشهای متداول گونه گذاری و اصلاح فرم آن

داشتن گونه های برجسته یکی از نشانه های زیبایی محسوب می شود. به طور ژنتیکی ممکن است افراد دارای گونه های صاف باشند. همچنین با بالا رفتن سن، حجم گونه و چربی زیر پوست کاهش می یابد و ظاهری تو رفته پیدا می کنند. گونه گذاری و اصلاح فرم گونه می‌تواند حجم از دست ‌رفته صورت را بازیابد، خطوط و چین‌وچروک ‌ها را رفع، خط فک و استخوان گونه را بارزتر و افتادگی گونه را برطرف کند. روش‌های مختلفی برای گونه گذاری، توسط متخصص وجود دارد که باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌ها گونه ی شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای اصلاح فرم گونه ها

گونه گذاشتن برای چه کسانی مناسب است؟

عمل زیبایی گونه گذاری عمدتاً برای کسانی مناسب است که گونه هایی صاف و بدون حالت دارند. حتی گاهی به دلیل افزایش سن و یا لاغری بیش از حد، فرورفتگی هایی در ناحیه گونه ظاهر می شوند. در چنین شرایطی می توان به کمک روش هایی مانند گونه گذاری دائمی یا موقت، ظاهر خود را بهبود بخشید.

برای آشنایی بیشتر با گونه گذاری دائمی با تزریق چربی ، کلیک کنید.

گونه گذاری با تزریق ژل

استفاده از ژل های پوست یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزودن یا بازگرداندن حجم به گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب حجیم سازی پوست خواهد شد. از محبوب ترین ژل های تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. پزشک با تزریق داروی بی‌حس‌کننده موضعی نواحی مورد نظر را بی‌حس می‌کند تا شما در طول تزریق هیچ دردی را متحمل نشوید. گاهی ممکن است این دارو‌های بی‌حسی با ژل ترکیب و به گونه تزریق شود. در مرحله بعد ژل با سوزن‌های مخصوص و با دقت به گونه‌ها تزریق می‌گردد.

گونه گذاشتن با تزریق چربی

تزریق چربی به گونه به منظور برجسته سازی و ایجاد زیبایی در گونه یکی از روش هایی است که در عمل های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. انجام عمل زیبایی با استفاده از تزریق چربی یکی از روش های بسیار مناسب و کم خطر برای جوانسازی نواحی مختلف بدن و پوست است؛ چرا که چربی مورد نیاز از بدن خود فرد برداشته می شود و بدین ترتیب هیچگونه مواد مضر یا غیر طبیعی به بدن فرد وارد نمی شود. برای مثال چربی مورد نیاز از ران، شکم و یا پهلو فرد خارج می شود با استفاده از سانتریفیوژ تخلیص می شود، سپس با گذشتن از فیلتر نانو مواد زائد و غیر چربی از آن جدا می شود و برای استفاده در محل مورد نیاز آماده شده و تزریق می گردد. در واقع تزریق چربی، یک نوع پیوند چربی است.

کاشت گونه

لیفت گونه با نخ

لیفت گونه با نخ که یک روش حداقل تهاجمی محسوب می‌شود، پوست افتاده شما را محکم کرده و افتادگی‌های قسمت پایینی صورت را لیفت می‌کند. نخ های نازک و قابل جذبی در زیر پوست قرار می‌گیرند تا پوست را لیفت کرده و نیز باعث تحریک کلاژن سازی پوست شود. در این روش از سوزن های کوچک که می‌توانند وارد پوست شوند، استفاده می‌شود و هیچگونه برشی در سطح پوست ایجاد نخواهد شد. زمانی که از روش لیفت گونه با نخ استفاده می‌کنید، تعدادی نخ وارد پوست شما در نواحی کناری صورت شده و در آنجا محکم شده تا گونه ها را به آرامی ولی به طرز قابل توجهی لیفت کنند.

جراحی کاشت گونه

این جراحی به منظور برجسته کردن استخوان های گونه انجام خواهد شد و موجب افزایش هماهنگی و استحکام گونه ها می شود. جهت انجام کاشت گونه، در ابتدا لازم است که بی حسی موضعی در ناحیه گونه ها انجام شود. سپس جراح با دقت برش های ظریفی در امتداد گونه ها ایجاد می کند و سپس ایمپلنت را از طریق این برش وارد بافت صورت می کند. جراح، پروتز گونه را دو ناحیه فوقانی بیرونی گونه ها (پروتز مالار یا گونه ای) و ناحیه پایینی یا میانی گونه ها (پروتز ساب مالار یا زیر گونه ای) قرار می دهد.

کدام روش گونه گذاری ماندگار تر است؟

ایمپلنت گونه از سیلیکون ساخته شده و ایمنی استفاده از آن به اثبات رسیده است. معمولاً ایمپلنت یا کاشت گونه را به عنوان یک گزینه دائم در نظر می گیرند.

بهترین روش گونه گذاری کدام است؟

در حال حاضر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی به گونه‌ها از بهترین و بی‌خطرترین روش ‌های زاویه سازی گونه به شمار می‌روند. ژل های گونه، تزریقی هستند و حجم ناحیه بالا و اطراف استخوان گونه را افزایش می‌دهند تا ظاهری کانتور شده به صورت بدهند. روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج بستگی دارد.

گونه گذاری برای صورت لاغر و کشیده

افرادی که دارای صورت‌های لاغر هستند، علاقمند به داشتن چهره‌ای زیبا و صورتی گرد و پر می ‌باشند. گونه گذاری یکی از روش‌های عالی برای ایجاد برجستگی گونه و زیباتر کردن آن می باشد. پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌های بسیاری را در برابر این افراد قرار داده است.

عوارض گونه گذاری

درد، تورم و قرمزی عوارضی هستند که ممکن است وجود داشته باشند که بعد از مدتی برطرف می شوند. عدم تقارن در زاویه سازی هم ممکن است ایجاد شود اگر این کار توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام شود.

هزینه کاشت گونه

یکی از فاکتورهای مؤثر بر قیمت گونه گذاری، دستمزد پزشک جراح است. بسته به این که از چه روشی برای عمل زیبایی گونه گذاری استفاده می کنید، دستمزد پزشک و در نتیجه قیمت گونه گذاری متفاوت خواهد بود. عامل مهم دیگر، نوع مواد مورد نیاز برای انجام جراحی زیبایی گونه گذاری است. برای مثال، قیمت گونه گذاری با پروتز نسبت به قیمت گونه گذاری با تزریق ژل گران تر است. موارد دیگری از جمله شهر محل زندگی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، هزینه های کلینیک، میزان شهرت و اعتبار پزشک معالج می توانند در تعیین قیمت گونه گذاری تأثیر زیادی داشته باشند.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی