صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / بهترین نوع لیزر برای درمان مشکلات و التهابات پوستی چیست ؟

بهترین نوع لیزر برای درمان مشکلات و التهابات پوستی چیست ؟

شفافیت پوست باعث جوان تر به نظر رسیدن صورت می شود. افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلاینده ها، نور خورشید و … می تواند باعث آسیب به پوست شود. آسیب های پوستی شامل موارد زیادی نظیر چین و چروک، خطوط ریزو درشت پوستی، منافذ باز، لکه ها و خشکی پوست می شود، بنابراین باید به دنبال راهی برای زیبایی و جوانسازی پوست باشید. امروزه لیزر پوست از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای بهبود سلامت و زیبایی پوست صورت و نواحی مختلف بدن است.
از دلایل محبوبیت‌های بسیار این روش نسبت به روش‌های سنتی و قدیمی‌تر، می‌توان به تأثیرگذاری بالاتر آن، درد کمتر هنگام انجام عملیات و عوارض احتمالی خفیف اشاره کرد. استفاده از دستگاه های لیزر بهترین راه برای تحریک سلول های پوستی و بازسازی بافت پوست است. سازوکار کلی انواع لیزر پوست به این صورت است که دستگاه لیزر، پرتوهای نوری تقویت شده با طول موج خاص را از خود ساطع می‌کند که می‌تواند بر اجزای سطحی چون مویرگ‌ها، موهای زائد، بافت اسکار، لک، جوش و خال تأثیر گذاشته و مشکل آن را برطرف کند. هر کدام از روش های لیزر کاربردهای منحصر به فردی دارند. فرد متخصص در کلینیک زیبایی بادر نظر گرفتن نوع پوست فرد اقدام به انتخاب روش لیزر مورد نیاز می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای لیزر بر پوست

بهترین کلینیک لیزر پوست اصفهان

مزایای لیزردرمانی پوست

انواع لیزر پوست برای رفع ضایعات مختلف پوستی کاربرد دارند و از پرطرفدارترین روش‌های حال حاضر برای اقدامات زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سریع و بدون اتلاف وقت. روش‌های مختلف جوانسازی پوست، لیفتینگ، رفع لک‌ها و به خصوص رفع موهای زائد بدن، زمان زیادی را از شخص می‌گیرند. در مقابل‌ این روش‌ها لیزر روشی سریع و آسان به حساب می‌آید که در جلساتی با فواصل معین انجام می‌شود.
صرفه‌جویی در هزینه. در دید جامع و بلند مدت، این روش صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت؛ چراکه این روش بسیار تأثیرگذارتر از سایر روش‌ها است و بعد از طی کردن پروسه درمان و زیبایی به کلی هزینه را قطع می‌کند. شایان ذکر است هزینه انواع لیزر پوست به نوع و عملکرد آن، نوع دستگاه، مهارت اپراتور و البته تعداد جلسات درمان بستگی دارد و فرد به فرد و مرکز به مرکز فرق می‌کند.
بدون درد و خونریزی، از مهمترین مزایای لیزر این است که آسیبی به پوست نمی‌رساند و بدون جراحت و خونریزی انجام می‌شود. از سوی دیگر درد انواع لیزر پوست با توجه به آستانه تحمل افراد مختلف متغیر است.
اثربخشی بیشتر و ماندگارتر. انواع لیزر پوست از روش‌های دیگر زیبایی و درمان ضایعات پوستی، اثر بیشتر و ماندگارتری دارند.
استفاده بدون محدودیت. استفاده از انواع لیزر پوست محدودیتی برای موقعیت‌های مختلف پوست ایجاد نمی‌کند. در این روش حتی غیر قابل دسترس‌ترین بخش‌های بدن نیز قابل جوانسازی و رفع لک و جوش و ضایعات پوستی هستند.

انواع لیزر پوست

برخی از پرکاربردترین انواع لیزر پوست به شرح زیر است:

لیزرکربن دی اکساید (CO2)

لیزر کربن دی اکساید یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع لیزر است. این لیزر، انرژی بسیار زیادی دارد و در برداشتن خال، زگیل و سایر زوائد پوستی استفاده می شود.

لیزر اربیوم (Erbium)

بیشترین کاربرد لیزر اربیوم در جوانسازی پوست است؛ چراکه این نوع لیزر قابلیت برداشتن لایه نازکی از پوست را دارد. رفع چروک های ظریف پوستی و درمان جای جوش های سطحی با استفاده از این نوع لیزر میسر است.

لیزر ان دی یاگ (Nd: Yag)

نوع دیگری از لیزر است که عمدتاً در درمان تغییر رنگ ایجاد شده در پوست و لکه های پوستی، رگ های زیر پوستی مانند واریس و برداشتن تاتو استفاده کاربرد دارد. از این لیزر در رفع موهای زائد نیز استفاده می شود. علاوه بر این در لایه برداری عمقی پوست، درمان جای زخم و لیفتینگ نیز از این نوع لیزر استفاده می شود.

لیزر فرکشنال

نوع جدید این نوع لیزر به نام لیزر فرکشنال (Fractional CO2) در رفع لک های مقاوم به درمان و برطرف کردن ترک های پوستی، منافذ پوست و جای جوش کاربرد دارد.

لیزر الکساندرایت (Alexandrite)

از لیزر الکساندرایت در برداشتن لکه های پوستی و تاتو استفاده می شود. البته کاربرد عمده لیزر الکساندرایت در رفع موهای زائد است.

همچنین بخوانید : لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چیست و چه کاربردی دارد؟

رفع تیرگی پوست با لیزر

لیزر روشن کننده یا سفید کننده برای درمان تیرگی زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده می شود. نور لیزر بر روی پوست ناحیه مورد نظر تابیده می شود تا سلول های مرده باقی مانده پوست را از بین ببرد و لکه های تیره رنگدانه را از بین ببرد تا پوست سفیدتر و صاف تر شود.

درمان لک صورت با لیزر

لیزر رفع لک یکی از روش های درمان لک های پوستی است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در لیزر درمانی اساس کار به این صورت است که با ارسال لیزر به سمت لکه ها، رنگدانه های موجود در این لکه ها تجزیه و تخریب می شوند. در واقع برخورد پالس های انرژی سبب خرد شدن رنگدانه های پوستی می شود. به این ترتیب امکان دفع رنگدانه های خرد شده با رشد پوست فراهم می شود. پوست بعدی که در این محل ایجاد می شود، بدون رنگدانه خواهد بود.

رفع چین و چروک های صورت با لیزر

استفاده از لیزر موجب از بین‌رفتن لایه خارجی پوست (اپیدرم) و با گرم‌شدن پوست زیرین (درم) تحریک شده و شروع به تولید کلاژن می‌کند. در این صورت رنگ و بافت پوست بهتر می‌شود. معمولاً رفع چین و چروک با لیزر بین 30 تا 120 دقیقه به طول می‌انجامد.

جوانسازی و لایه برداری پوست با لیزر

در حقیقت با استفاده از پرتوهای نوری، لایه‌برداری پوست انجام می‌شود تا نقص‌های صورت برطرف شوند. پزشک شما برای رفع نواقص پوست و لایه‌برداری از لیزر استفاده می‌کند تا پرتوهای ضربانی متمرکز کوتاهی ارسال کند. این عمل موجب می‌شود پوست آسیب‌دیده به‌صورت یک روش دقیق برداشته شود.

از بین بردن جای تاتو یا خالکوبی با لیزر

دستگاه لیزر تاتو، امواج نور در طول موج‌های مختلف تولید می‌کند. هنگامی که این امواج نور به سمت خالکوبی هدایت می‌شوند، به پوست نفوذ کرده و توسط جوهر جذب می‎شوند. امواج نور لیزر جوهر را به ذرات کوچک‌تری تجزیه می‌کند که به تدریج توسط بدن و سیستم ایمنی حذف می‌شوند.

درمان لک حاملگی با لیزر

روشی که با سرعت مناسب، لک‌ها و عارضه‌های پوستی بارداری را درمان می‌کند، لیزر درمانی است. این روش با کمک اشعه‌های کنترل شده لیزر و تاباندن آنها روی لکه‌ها انجام می‌شود و جزء روش‌های کارآمد و مؤثر در رفع این گونه عارضه‌ها است.

رفع جای جوش با لیزر

لیزر‌ها به پرتو‌های نور قوی و طول موج‌های یکسان محدود می‌شوند. این پرتو‌ها با تابیدن روی پوست، سلول‌های فیبروپلاست را تحریک می‌کنند. فیبروپلاست‌ها وظیفه سرعت بخشیدن به روند ترمیم را دارند و در نهایت الاستین و کلاژن از بین‌رفته در فرایند تشکیل اسکار را بازسازی می‌کنند.

درمان واریس پا با لیزر

در روش درمان مویرگی واریس با لیزر، انرژی نوری وارد پوست شده و باعث می‌شود که خونی که درون رگ موردنظر جریان دارد آن را جذب کند؛ اما این عمل باعث هیچ صدمه‌ای به پوست نخواهد شد. وقتی که خون این انرژی گرمایی را جذب کند، باعث گرم‌شدن ورید شده و بر بخش داخلی رگ اثر می‌گذارد. این اثر باعث می‌شود تا رگ منقبض شده و در نهایت محو شود.

درمان التهابات پوستی با لیزر

استفاده از لیزر یا نور پالسی شدید (IPL) قرمزی و التهاب پوست را برطرف کرد. دستگاه های لیزر و IPL نور باریکی را به سمت رگ های خونی که نمایان هستند می تابانند و گرمای ناشی از لیزر، التهاب را رفع می کند.

رفع جای سوختگی با لیزر

لیزر جای سوختگی نوعی درمان غیرتهاجمی و مبتنی بر فتوتراپی است. در این روش از پرتوهای لیزر باریک و کنترل شده برای ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست استفاده می‌شود. نور لیزر تولید کلاژن را تحریک می‌کند و به طور قابل توجهی اسکارهای سوختگی را از بین می‌برد.

نحوه لیزر درمانی پوست

در صورتی که فرآیند درمان با درد زیادی همراه باشد پزشک حدود 30 تا 90 دقیقه قبل از شروع درمان استفاده از پماد بی حس کننده را توصیه می‌کند. پزشک به کمک بیمار به مشخص کردن نقطه ای که باید درمان گردد خواهد پرداخت. سپس از بیمار می‌خواهد که از عینک مخصوص استفاده کند. پزشک از تنظیمات دستگاه برای برنامه دادن به آن استفاده می‌کنند و روند درمان را شروع خواهد کرد. طول موج لیزر با توجه به بیماری خاص شما، نوع پوست و سایر فاکتورهای فردی تنظیم خواهد شد. دستگاه را روی پوست بیمار قرار می‌‌دهد تا انرژی لیزر به آن ناحیه ارسال گردد. معمولاً دستگاه می‌‌تواند یک تا 3 سانتیمتر از پوست را هدف قرار دهد. هنگامی ‌که دستگاه روی پوست قرار می‌‌گیرد ممکن است بیمار دچار مقداری درد خفیف شود که اکثر بیماران این وضعیت را تحت عنوان فرو رفتن سوزن درون پوست توصیف می‌نمایند. زمان لازم برای درمان با توجه به سایز قسمتی که باید درمان شود و نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است؛ اما به طور متوسط شما به 15 تا 30 دقیقه درمان نیاز خواهید داشت.

موارد منع استفاده از لیزر ضایعات پوستی

بهترین کلینیک لیزر پوست در اصفهان

بهترین کلینیک پوست و مو در اصفهان به سلامت شما اهمیت می‌دهد و از بهترین دستگاه‌های روز دنیا که مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند، استفاده می‌ نماید.

عوارض لیزر درمانی پوست

  1. کشیده شدن پوست
  2. سوزش، تورم و خشکی پوست
  3. حساسیت و آسیب پذیری پوست نسبت به آفتاب
  4. عفونت

این عوارض معمولا موقت و در موارد کمی دیده می شوند. با مراقبت های لازم پس از لیزر پوست از عوارض احتمالی آن نیز کم می شود.

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

عوامل مختلفی در برآورد هزینه نهایی لیزر جوانسازی پوست تأثیرگذار هستند و به نوع لیزر پوست، دستمزد پزشک، میزان مشکل پوستی، تعداد جلسات، منطقه جغرافیایی کلینیک و … بستگی دارد.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطیما [ 1402-08-04 ]
من از لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال استفاده کردم دهر دو عالی هستن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی