صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / درمان چروک های صورت با لیزر اربیوم و فرکشنال co2

درمان چروک های صورت با لیزر اربیوم و فرکشنال co2

با گذشت زمان، پوست دچار تغییراتی می‌شود که برای بیشتر افراد خوشایند نیست. ظهور چین و چروکها، افتادگی پوست و خطوط عمیق از جمله آثار پیری هستند که چهره را دستخوش تغییر قرار می دهند. در حال حاضر روشهای زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب از آنها استفاده می کنند. فناوری های لیزری، پیشرفتی برای بهبود بدن، بافت و رنگدانه های پوست است. از این میان متدهای لیزر درمانی فرکشنال Co2 و اربیوم معمولاً برای جوانسازی و بازسازی پوست استفاده می شوند.
لیزر اربیوم با برداشتن یک لایه از سطح پوست با استفاده از انرژی خود باعث جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوست می‌شود. لایه برداری پوست در لیزر اربیوم با استفاده از حرارت به وجود آمده در سطح پوست انجام می‌شود. در واقع با تبدیل انرژی دستگاه لیزر اربیوم به انرژی حرارتی در قسمت مورد نظر پوست بیمار، لایه برداری پوست انجام می‌شود. پس از لایه برداری با دستگاه لیزر اربیوم مشکلات پوست پس از چند روز برطرف شده و جوانی و شادابی به پوست شما باز می گردد.
لیزر فرکشنال co2 نیز یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، لایه های خارجی و آسیب دیده پوست را از بین می برد و با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می کند. لیزر قسمت های آسیب دیده پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و از این طریق آسیب های پوستی را درمان می کند. اگرچه هر دوی این درمان‌های مبتنی بر لیزر فرسایشی در حل مسائل مربوط به بافت پوست مؤثر هستند؛ اما در برخی جنبه ها از جمله مکانیسم درمان، عمق درمان و خواص با یکدیگر تفاوت دارند. پزشک متخصص با در نظر گرفتن تاریخچه پزشکی و نوع پوست شما بهترین روش جوانسازی را برای شما انتخاب خواهد کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای درمان چروک صورت با لیزر فرکشنال اربیوم

درمان چروک پوست با لیزر فرکشنال و اربیوم در اصفهان

روش درمانی لیزر اربیوم

پزشک ابتدا از بی حسی موضعی برای ناحیه تحت درمان استفاده می کند. سپس متخصص پوست، لیزر اربیوم را در ناحیه و عمق خاصی از پوست اعمال می کند. لیزرهای اربیوم به وسیله ی آب موجود در بدن به صورت عمدی به سلول های پوست آسیب جزئی وارد می کنند تا فرایند طبیعی برای بهبودی سلول های آسیب دیده آغاز شود. طی این فرایند بدن تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند و منجر به تولید سلول های جدید پوستی می شود.

عوارض لیزر اربیوم

لایه‌برداری و جوانسازی با این نوع لیزر، عوارض کمتری نسبت به روش‌های دیگر و روش‌های تهاجمی دارد؛ اما به‌طور قطع این روش نیز عوارضی از خود برجای می‌گذارد. البته دوران بهبود جوانسازی و ترمیم پوست با این نوع لیزر معمولاً حدود یک تا دو هفته بیشتر زمان نمی‌برد. برخی از عوارض لیزر از قرار زیر هستند:

مزایای درمان چروک صورت با لیزر فرکشنالco2

همچنین بخوانید : تعداد جلسات لیزر فرکشنال

روش لیزر co2 فرکشنال

لیزر co2 بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. در هر دوره حدود 10 تا 50 درصد از سطح بافت تحت پوشش قرار گرفته و ستون‌های حرارتی میکروسکوپی بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. پس از مشخص شدن نواحی مورد نظر از کرم بیحسی موضعی قبل از درمان استفاده می‌کنند که قبل از لیزر باید کامل شسته شود. استفاده از ژل لغزنده قبل از درمان باعث عملکرد راحت‌تر حین لیزر می‌شود. ژل لغزنده باعث لغزش راحت‌تر پروب دستگاه حین لیزر در سطح پوست می‌شود. اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

عوارض لیزر فرکشنالco2

در این روش بیماران ممکن است کمی قرمزی یا تورم را در ناحیه تحت درمان احساس کنند. برخی حتی ممکن است دلمه شدن پوست را تجربه کنند و در موارد نادر و در بدترین موارد، ممکن است پس از درمان، عوارض زیر مشاهده شود:

عملکرد لیزر فرشکنال اربیوم و فرکشنالco2

لیزر اربیوم با طول موج 2940nm انرژی ساطع می‌کند و لیزر co2 طول موجی برابر با 10600nm دارد.

اثرگذاری لیزر فرکشنال اربیوم و co2

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال اربیوم و co2 اغلب برای چین و چروک‌ های سطحی پوست با عمق متوسط در اطراف دهان، چشم‌ ها، درمان چین و چروکهای جزئی و همچنین آسیب‌های عمیق‌ پوست انجام می شود.

ماندگاری لیزر فرکشنال اربیوم و فرکشنال co2

ماندگاری نتایج حاصل شده به نحوه‌ مراقبت شما از پوست خود در برابر نور خورشید و همچنین عوامل ژنتیکی و روند سالخوردگی بستگی خواهد داشت. با مراقبت صحیح از پوست، نتایج این روش لیزر درمانی میتواند 2 تا 3 سال و در برخی موارد تا 5 سال دوام داشته باشند.

قیمت لیزرفرکشنال اربیوم و co2

هزینه لیزر فرشکنال اربیوم و فرکشنال co2 مانند سایر روش‌های زیبایی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. ناحیه تحت درمان، نوع و میزان شدت مشکل پوستی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجهیزات مورد استفاده و سایر خدمات در تعیین هزینه این روش لیزر درمانی تأثیرگذار هستند.

برای خواندن مقالات درمان تعریق زیاد زیر بغل با تزریق بوتاکس و درمان واریس با لیزر کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لاله کلانتری [ 1402-09-11 ]
سلام خانم دکتر من برای لاغری صورتم و چروک های صورتم میخوام از روش چربی استفاده کنم، ولی نمیدونم فرکشنال به اندازه چربی تاثیر داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی