صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / همه چیز درباره لیزر صورت مزایا کاربردها هزینه و عوارض

همه چیز درباره لیزر صورت مزایا کاربردها هزینه و عوارض

داشتن پوستی زیبا و ظاهری جوان موجب افزایش اعتماد به نفس، ایجاد حس خودباوری و دریافت بازخوردهای رضایت‌بخش از دیگران خواهد شد. روش‌های مختلفی برای جوان‌تر کردن چهره وجود دارد که استفاده از لیزر جوانسازی پوست یکی از بهترین راهکارها است. استفاده از لیزرها مزیت‌های زیادی مانند سرعت بالای درمان و مشاهده سریع نتایج، عدم نیاز به بستری شدن یا بیهوشی، تأثیرگذاری زیاد و ... دارد. همچنین لیزرها عوارض بسیار کمی دارند و با دستگاه‌ها و روش‌های مختلف می‌توانند نتایج متفاوتی را رقم بزنند. لیزرها با توجه به طول موجشان، کاربردهای مختلفی دارند. زمانی که پوست، تحت تابش امواج لیزر جوانسازی پوست قرار می‌گیرد، امواج وارد لایه‌ ها و بافت‌ ها می‌شوند. این امواج، سلول ‌های پوستی را گرم کرده و در صورت نیاز آنها را تخریب می‌کنند. دقت بالای لیزرها باعث می‌شود که بافت ‌های اطراف آسیبی نبینند و سلول ‌ها و لایه‌ های مورد نظر تقویت شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیزر صورت

کاربردهای لیزر در جوانسازی صورت

لیزر صورت برای رفع موی زائد

لیزر موهای زائد به عنوان یکی از بهترین، سریعترین و مطمئن ترین روش های از بین بردن موهای زائد در سراسر جهان شناخته شده است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. در هر جلسه لیزر موهای زائد بدن، حدود 15 درصد موها در حالت آناژن از بین می‌روند. این روند تا زمانی که همه موها از بین برود ادامه خواهد داشت. با استفاده از این روش به مدت چند جلسه و به طور منظم، می‌توان به مدت طولانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کرد. در لیزر موهای زائد صورت قدرت دستگاه بر مبنای رنگ پوست و ضخامت آن، همچنین ضخامت مو رنگ آن برای از بین بردن فولیکول ها تنظیم می گردد.

لیزر صورت

لیزر رفع لک و کک مک صورت

یکی از روش های درمان کک و مک به صورت غیر تهاجمی و با استفاده از دستگاه‌‌های لیزر انجام می‌‌شود. در این روش، نور لیزر به طور مستقیم بر روی مناطق مورد نظر تابیده می‌شود. این نور لیزر به رنگدانه‌های تیره در پوست مانند ملانین (مسئول تولید رنگ پوست) جذب می‌شود و انرژی حرارتی را به آنها منتقل می‌کند. این انرژی حرارتی باعث تخریب رنگدانه‌های تیره شده و بازسازی سلول‌‌های سالم پوست می‌شود.

لیزر لایه برداری پوست صورت

این روش که امروزه جزء روش های برتر لایه برداری می باشد، با استفاده از دستگاه های مدرن و به روز انجام شده و شما می توانید در عرض 10 الی 12 روز تأثیر بی نظیر آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید. نحوه لایه برداری پوست با لیزر بدین گونه است که لیزر با نفوذ به لایه های عمقی پوست، سلول ها را بهبود بخشیده و با حذف سلول های مرده و جدا کردن آنها از روی پوست موجب افزایش کلاژن سازی و در نتیجه جوانی پوست می شود. با ظاهر شدن لایه جدید پوست، کلاژن سالم نیز در پوست جدید تشکیل شده و به این ترتیب علائم نامطلوب ایجاد شده بر روی پوست به طور قابل توجه بهبود پیدا می‌کند.

بهبود جای زخم جوش و اسکار با لیزر

لیزر در واقع دسته ای از پرتوهای نوری است که به صورت متمرکز به یا نقطه در سطح پوست تابیده می شوند. این پرتوهای نوری به دلیل تمرکز بالا دارای انرژی بسیاری هستند که می تواند باعث ایجاد گرما در ناحیه تحت تابش گردد. هنگامی که نور لیزر به نواحی مانند جای زخم و بخیه، نواحی دارای اسکار و … تابیده می شود، گرما ایجاد در آن ناحیه موجب تحریک سلولی شده و خونرسانی به آن قسمت را افزایش می دهند. با افزایش گرما و حرارت، موادی که برای بازسازی سلول ها و بافت های آسیب دیده مورد نیاز است، تولید شده و شروع به بازسازی بافت مورد نظر می کند. در طی چندین بار لیزر پوست، به مرور بافت دچار بازسازی شده و حالتی صیقلی و صاف پیدا می کند. در واقع اسکار و سطح ناصاف پوست تا حد زیادی از بین می رود. نکته مورد در رفع جای زخم و بخیه با لیزر این است که نتیجه بخشی این روش بسته به شدت جراحت و اسکار موجود در بافت دارد.

برداشتن خال صورت با لیزر

با پیشرفت علم و فناوری و تولید دستگاه لیزر با تکنولوژی پیشرفته، امروزه بسیاری از جراحی ها به وسیله این دستگاه، انجام می شود. یکی از موارد کاربری دستگاه های لیزر، برداشتن خال و لک صورت به وسیله این دستگاه ها است. لیزر قابلیت برطرف کردن انواع خال‌های عروقی، خال های مسطح و لک‌های پوستی به رنگ قهوه ای یا سیاه را دارد. در این روش، پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را بی حس می‌کند، سپس عمل لیزر درمانی را انجام می‌دهد. این فرایند، بسته به نوع خال و لک ممکن است 2 الی 3 جلسه طول بکشد.

لیزر رفع تاتو ابرو و خالکوبی صورت

دستگاه لیزر می‌تواند برای پاک کردن تاتو بهترین انتخاب محسوب شود. استفاده از دستگاه لیزر موجب به حداقل رسیدن آسیب ‌دیدگی پوست می‌شود. برای پاک‌کردن تاتو اشعه لیزر به‌ صورت متمرکز در رنگ‌دانه‌ها نفوذ می‌کند. در این صورت رنگ‌دانه‌ها اشعه لیزر را جذب و موجب شکستگی پیوند میان آنها می‌شود. در نهایت رنگ‌دانه‌ها از طریق سیستم ایمنی بدن دفع خواهند شد. دستگاه‌ های لیزر براساس رنگ پوست و رنگ تاتو متفاوت هستند.

مراقبتهای قبل و بعد لیزر صورت

مراقبت های قبل از لیزر پوست

مراقبت های بعد از انجام لیزر

تعداد جلسات لیزر صورت

تعداد جلسات با توجه به روش استفاده از لیزر جوانسازی پوست متفاوت است. همچنین شدت ناراحتی پوستی تعیین‌کننده زمان و تعداد جلسات خواهد بود. برخی از ناراحتی‌های سطحی با یک جلسه نیز رفع می‌شود؛ اما مشکلات شدیدتر نیاز به جلسات بیشتری خواهند داشت.

ماندگاری لیزر صورت

آثار روش‌های ذکر شده بسته به نوع دستگاه، تبحر پزشک متخصص، میزان ناراحتی‌های پوستی، نواحی درمان و ... ممکن است مدت زمان ماندگاری متفاوتی داشته باشد. معمولاً لیزر جوانسازی پوست می‌تواند برای یک تا سه سال تأثیراتش را روی پوست حفظ کند.

عوارض لیزر صورت

استفاده از لیزرها علاوه بر داشتن فواید بسیار مانند دریافت نتیجه و بهبودی سریع در مدت زمان کوتاه می تواند عوارضی را هم به دنبال داشته باشد؛ اما با انتخاب درست پزشک و نوع دستگاهی برای فرد در نظر گرفته می شود این عوارض به حداقل رسیده و نباید موجب نگرانی شود. به هر حال بعد از انجام لیزر برخی عوارض کوتاه مدت ممکن است در پوست ایجاد شود که به مرور زمان از بین می رود:

هزینه لیزر صورت

هزینه جوانسازی پوست با لیزر مانند سایر روش‌های درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان مشکلات و ناهنجاری پوستی قطعاً یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه جوانسازی پوست با لیزر است؛ چرا که هرچقدر پوست آسیب‌های بیشتری دیده باشد، به جلسات متعدد و وقت و انرژی بیشتری برای درمان احتیاج دارد. علاوه بر این، ناحیه تحت درمان و میزان حساسیت آن تأثیر زیادی روی هزینه جوانسازی پوست با لیزر دارد. کلینیک انتخابی و میزان دستمزد پزشک از دیگر مسائل مهمی است که علاوه بر هزینه، معمولاً روی کیفیت درمان هم تاثیر چشمگیری دارد.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی