صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی زیبایی پلک / انواع روشهای درمان چروک پلک بالا و پایین

انواع روشهای درمان چروک پلک بالا و پایین

چشم‌ها از تأثیرگذارترین اعضای صورت هستند که برای بیان احساسات و حالات درونی فرد اهمیت دارند. پلک ‌های چروک می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی و جذابیت فرد شود. پوست پلک مانند پوست بقیه قسمتهای بدن، دچار فرسایش و پیری می شود، با این تفاوت که چون پوست پلک بافت چربی نگهدارنده زیرجلدی ندارد، این تغییرات زودتر و بیشتر اتفاق میفتد. جهت درمان چروک پلک های چشم، روش‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آ‌نها از جمله راهکارهای جوانسازی پوست هستند. اگر به دنبال روش‌هایی سریع با نتایج چشمگیر هستید، باید از درمان‌های پزشکی استفاده کنید. برای درمان از طریق این روش‌های زیبایی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا پزشک شما را بررسی کند. وی باتوجه ‌به نوع پوست و میزان چین و چروک پلک ها بهترین روش را انتخاب کرده و برای شما انجام می‌دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد چروک پلک ها

مهم‌ترین علت ایجاد چین و چروک پلک، افزایش سن و پیری است؛ اما دلایل دیگر نیز می‌توانند مؤثر باشند. از جمله:

رفع چروک پلک با پلاسماجت

پلاسما جت پلک روشی کاملاً مدرن در دنیای علم پزشکی است. این روش زیباسازی پوست، نوعی روش درمان کم‌تهاجمی است. پلاسما حالت چهارم ماده پس از جامد، مایع، گاز می باشد که منجر به تولید و انقباض کلاژن در پوست خواهد شد. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی پلاسماجت تأثیر شگرفی در جوانسازی، کشیدن پوست، تحریک تولید کلاژن در اطراف چشم و رفع افتادگی پلک فوقانی دارد. انجام این روش به بیهوشی نیاز ندارد و با بیحسی موضعی صورت میگیرد. بعد از بیحس شدن پلک بیمار، پزشک به کمک دستگاه پلاسماجت ماده پلاسما را در فواصل نیم میلی متری به پلک می تاباند. به این ترتیب لایه های زیرین پوست به صورت کاملاً یکنواختی جمع می شوند و مشکل فرد برطرف خواهد شد.

رفع چروک پلک

کاهش چروک پلک با تزریق بوتاکس

بوتاکس از سم ضعیف بوتولینوم تولید شده و نوعی نوروتوکسین به شمار می رود. این مواد پس از تزریق، عصب ماهیچه های دور چشم را هدف قرار داده و اصطلاحاً منجر به فلج شدن آنها میشوند. به همین دلیل ماهیچه های اطراف چشم امکان حرکت نداشته و در صورت خندیدن و تغییر حالت صورت، چین و چروک ایجاد نمی شود. پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

جوانسازی و رفع چروک پلک با بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یکی از روش ‌های رایج برای رف چین و چروک ‌های اطراف چشم و رفع افتادگی پلک به حساب می ‌آید. در این روش ابتدا در قسمت پلک بالایی در محلی به گونه ‌ای که قابل مشاهده نباشد برشی می‌ دهند. سپس بخشی از پلک را برمی دارند و بعد بافت ‌های چربی را با ظرافت از آن خارج می ‌کنند. جراحی پلک پایین با ایجاد برش بر زیر خط مژه صورت می ‌گیرد. بلفاروپلاستی یک روش تهاجمی و جراحی است و بسیاری از افرادی که این روش را انتخاب کرده اند، از نتایج آن راضی هستند.

تزریق مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم یک روش جوانسازی است که با تزریق ویتامین‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی مختلف به زیر چشم انجام می‌شود. مزوتراپی شرایطی را برای پوست زیر چشم فراهم می‌کند تا تولید کلاژن و الاستین پوست افزایش یابد و در نتیجه چین و چروک ها از بین می‌رود. در مزوتراپی زیر چشم، پزشک با استفاده از سوزن‌های مخصوص و نازکی مواد مورد نیاز پوست را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند.

جراحی لیفت شقیقه و ابرو

نحوه جراحی لیفت شقیقه و ابرو به این صورت است که ابتدا یک برش بسیار کوچک در اطراف چشم و پوست شقیقه ایجاد می شود. در آن محل پوست شقیقه و لایه های زیرین آن به قدری کشیده می شوند تا تمامی چین و چروک های اطراف چشم و شقیقه از بین بروند. لیفت شقیقه دارای روش های متفاوتی اعم از SMAS و MACS برای کشیدن پوست شقیقه است. در روش SAMS لیفت شقیقه تنها لایه سطحی زیر پوست کشیده می شود. در روش MACS لیفت شقیقه لایه عمیق تر پوست و لایه ساب پریوستئال کشیده می شود. عمل لیفت شقیقه به صورت بیهوشی کامل و بیحسی موضعی قابل انجام است.

لایه برداری سطحی پوست

لایه برداری شیمیایی یکی دیگر از راهکارهای عالی برای درمان چروک‌های پلک است. طی این روش پزشکان متخصص پوست از محلول‌های شیمیایی که اغلب حاوی آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید یا تری کلرواستیک استات هستند برای لایه برداری عمیق پوست استفاده می‌کنند که در نهایت باعث ریزش و لایه‌برداری قشر فوقانی پوست می‌شود.

استفاده از کرم ها و محصولات آبرسان

بهترین محصولات برای مقابله با چین و چروک‌های اطراف چشم، محصولاتی هستند که حاوی آلفا هیدروکسی اسید، رتینول و ویتامین C باشند. آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند لایه سطحی پوست را از بین برده و سرعت نوسازی سلول‌های پوستی را بالا ببرد و محصولاتی که حاوی ویتامین C هستند ممکن است به رفع یا تخفیف چروک‌های ظریف کمک کنند. همچنین ممکن است بخواهید از محصولات حاوی ترتینوئین که یک کرم موضعی مورد تأیید FDA است برای کاهش خطوط و چین و چروک‌های خود استفاده کنید. ترتینوئین شبیه به رتینول است. در واقع هر دو از خانواده ویتامین A هستند؛ اما خیلی قوی‌تر از نوع بدون نیاز به نسخه آن است.

بهترین روش درمان چروک پلک کدام است؟

برای درمان چروک پلک ها از طریق روش‌های پزشکی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا باتوجه به نوع پوست و میزان چین و چروک، بهترین روش را برای شما انتخاب کرده و انجام می‌دهد. قبل از انتخاب هر روش درمانی حتماً کلیه شرایط خود از جمله نوع پوست، بودجه‌ و مشکلات خاصی که می‌خواهید برطرف کنید را به خوبی بررسی کنید. هر روش درمانی، مزایای خاص خود را دارد و هیچ درمانی نیز خالی از اشکال نیست. متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌ای که می‌تواند بهترین نتایج را برای شما به بار آورد انتخاب کنید.

برای خواندن مقالات جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال و پیلینگ پوست صورت کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی