صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / همه چیز درباره عوارض تزریق بوتاکس

همه چیز درباره عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. بوتاکس به طور عمومی به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، همه ی درمان‌ها و داروها، احتمال وقوع عوارض و تأثیرات جانبی را دارند و بوتاکس نیز از این موضوع مستثنا نیست. بوتاکس اگر توسط یک پزشک مجرب و متخصص انجام شود خطرات و عوارض جانبی آن کاهش می یابد. در عمده موارد، عوارض جانبی بوتاکس معمولاً موقتی و کوتاه مدت هستند و در چند روز یا چند هفته بهبود می‌یابند. با این حال همیشه وجود احتمال عوارض جانبی جدی نیز وجود دارد، از جمله ضعف عضلانی ناشی از تزریق بوتاکس یا عوارض غیرمنتظره در سیستم عصبی. همچنین عوارض جانبی مرتبط با تزریق نیز ممکن است رخ دهد. در صورت تمایل به انجام تزریق بوتاکس، تمامی عوارض احتمالی در ادامه معرفی گردیده شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک و ابرو میشود؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس که به‌ عنوان «پتوز» شناخته می‌شود، یکی از عوارض نادری ا‌ست که پس از تزریق بوتاکس به وجود می‌آید. در برخی موارد این تزریق می‌تواند باعث پایین‌آمدن پلک‌های بالایی شوند که به آن پتوز می‌گویند. افتادگی پلک ممکن است در یکی از چشم‌ها یا در هر دو چشم اتفاق بیفتد که در نهایت باعث عدم تقارن در چهره افراد می‌شود.

عوارض بوتاکس در دراز مدت

برای مطالعه بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس بلافاصله بعد از تزریق

تزریق بوتاکس به طور کل عوارض جانبی خطرناکی را در پی ندارد و اگر توسط پزشک مجرب انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال عوارض احتمالی آن را برای شما به طور کامل شرح می دهیم. عوارض احتمالی تزریق بوتاکس عبارتند از:

عوارض بوتاکس

آیا بوتاکس باعث تورم و کبودی میشود؟

کبودی بعد از بوتاکس یک عارضه جانبی رایج است و زمانی اتفاق می افتد که پزشک به طور تصادفی به رگ خونی آسیب برساند و خون به بافت اطراف نشت کند. کبودی یک عارضه جانبی خفیف است و نیازی به درمان ندارد و معمولاً پس از چند روز ناپدید می شود.

تورم معمولاً با کبودی پس از درمان بوتاکس همراه است. سوزن مورد استفاده برای تزریق بوتاکس می تواند باعث آسیب خفیف به پوست و بافت زیرین شود. تروما باعث پاسخ التهابی موضعی می شود که منجر به تورم و قرمزی پوست در اطراف محل تزریق می شود.

دلیل سر درد بعد از بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس می تواند موجب تاری دید شود؟

پخش شدن بوتاکس می‌تواند باعث تغییر در بینایی شود. مشکلاتی از حمله دوبینی، تاری دید، خشکی چشم، ریزش زیاد اشک و افتادگی پلک هم از جمله مشکلات بینایی بعد از بوتاکس هستند.

برخی از عوارض نادر بوتاکس


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی