صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ژل لب / بهترین روشهای جوانسازی و رفع خطوط دور دهان

بهترین روشهای جوانسازی و رفع خطوط دور دهان

شادابی و طراوت پوست صورت در زیبایی هر فردی نقش اساسی دارد. پیر شدن پوست، روندی طبیعی است که با افزایش سن و کم شدن کلاژن پوست مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد و مسائل ژنتیکی، عواملی مانند اشعه‌های مضر آفتاب، دخانیات و خشکی پوست نیز می‌توانند در تشدید و تسریع آن نقش داشته باشند.‌ یکی از اولین نشانه‌های افزایش سن، ایجاد چروک‌های مختلف روی سطح پوست بدن است. در میان چین و چروک‌های که روی صورت ایجاد می‌شود، خطوط چروک دور لب‌ها بیش از سایر چروک‌ها، افزایش سن را نشان می‌دهد. بسیاری از روش های کلینیکی هستند که در درمان خطوط دور لب، تأثیرات مناسبی دارند. انتخاب روش مناسب توسط پزشک پس از معاینه و بررسی سن و وضعیت هر فرد انتخاب می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل چین و چروک دور دهان

عوامل مختلفی بر روی ایجاد چین و چروک اطراف دور دهان و لب تأثیرگذار می باشدکه از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و علاوه بر این الاستین و گلیکوز آمینو گلیکان ها نیز که تأثیر زیادی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دارند، کاهش پیدا می‌کند. زمانی که این مواد کمتر می‌شود، پوست به طور طبیعی دچار چین و چروک می شود.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر ایجاد چین و چروک های اطراف لب می توان ژنتیک را نام برد که با افزایش سن، نوع ژنتیک افراد و واکنش پوست آنها نسبت به افزایش سن، مشخص می شود.

به منظور افزایش شادابی و سلامت پوست، باید بدن به میزان کافی آب دریافت کند و با کم آبی بدن چین و چروک ها، سریعتر بر روی پوست مشاهده می‌شود. مواد مغذی نیز یکی از موارد ضروری برای پوست می باشد و باید در رژیم غذایی فرد انواع ویتامین ها،سبزیجات و میوه ها قرار داده شود تا باعث افزایش شادابی، طراوت پوست و همچنین پیشگیری از چین و چروک دور دهان شود.

از عوامل تأثیرگذار بر ایجاد چین و چروک اطراف دهان و لب می توان استعمال دخانیات را نام برد؛ زیرا استعمال دخانیات بر کلاژن پوست تأثیر گذاشته و باعث ایجاد چروک هایی در اطراف لب و دهان خواهد شد. از عوامل محیطی دیگر می توان قرار گرفتن در زیر نور خورشید و تحت فشار قرار دادن پوست را نام برد، بنابراین از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین خوابیدن بر روی شکم خودداری شود.

همچنین بخوانید : جراحی پلک افتاده (بلفاروپلاستی) چگونه انجام می شود؟

انواع چروک ها و افتادگی های دور لب

در واقع مشکل اصلی افرادی که از چین و چروک دور لب رنج می‌برند همین مسئله است. زمانی که لبخند می‌زنید، چین ‌و چروک‌ هایی در کناره‌های لب های شما ایجاد می‌شود و تا پایین بینی ادامه دارند. هنگام ‌خندیدن،‌ این خطوط خود را ‌بیشتر نشان می‌دهند، به همین دلیل به آنها خطوط لبخند گفته می‌شود.

نوع دیگری از چین‌ و چروک ‌های دور لب که با افزایش سن زیاد می‌شوند، خطوط ماریونت یا بغض نام دارند. این خطوط به صورت عمودی از دهان به سمت چانه ایجاد می‌شوند و حالت فرورفتگی ایجاد می‌کنند.

خطوط رژ لب فقط روی لب ها تأثیر می‌گذارند. اغلب این چین و چروک ها در بالای امتداد لب بالایی و همچنین، روی هر دو لب به دلیل حرکات لب ایجاد می‌شوند.

جوانسازی اطراف لب

تزریق بوتاکس دور دهان

بوتاکس دور لب یکی از درمان‌های قطعی است که می‌توانید برای درمان چروک دور لب خود اجرا کنید. بوتاکس در واقع نام دیگر سم بوتولینوم است که از نوعی باکتری به دست می‌آید. برای درمان خطوط دور لب سم بوتولینوم نوع A به پوست فرد تزریق می‌شود. تزریق بوتاکس عضلات صورت را که با انقباض خود منجر به ایجاد چین‌وچروک روی صورت شده‌اند،‌ موقتاً فلج می‌کند. زمانی که عضلات فلج شده و حالت استراحت قرار می‌گیرند، چین‌وچروک‌ها نیز محو شده و زیبایی فرد به او بازگردانده می‌شود.

تزریق فیلر گوشه لب

به‌منظور درمان چروک دور لب به‌ویژه خطوط لبخند و خطوط ماریونت،‌ امکان دارد پزشک متخصص پوست، استفاده از فیلرهای تزریقی پوستی را تجویز کند. فیلرهای پوستی اغلب با موادی چون اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک ساخته شده می‌شوند. این مواد ناحیه مود نظر را پرکرده و درنتیجه آن چین‌وچروک‌ها به طور موقت از بین می‌روند و شما پوستی صاف به دست خواهید آورد.

تزریق چربی دور لب

به منظور رفع چین و چروک های اطراف دهان می توان از تزریق چربی نیز استفاده کرد. در این شیوه درمانی از چربی های اضافه بدن خود فرد استفاده می شود که فرآیند برداشت چربی ها از طریق لیپوساکشن می باشد و بعد از برداشت، چربی ها در دستگاه های مخصوص به منظور خالص سازی قرار داده می شود، بعد از خالص سازی چربی ها در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. با توجه به اینکه از چربی های بدن خود فرد در این شیوه درمانی استفاده می شود، واکنش بدن به آن بسیار پایین بوده و عوارض کمتری برای فرد ایجاد می شود.

لیف پوست صورت

در صورتی که انجام روشهای غیر تهاجمی تأثیری در از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان نداشته باشد، می توان از لیفت صورت استفاده کرد. برای انجام این شیوه درمانی برش هایی در ناحیه درمان صورت می گیرد و با انتقال چربی و لیفت عضلات باعث از بین رفتن خطوط صورت و افتادگی پوست می‌شود، در نتیجه صورتی زیبا و صاف خواهید داشت.

مزوتراپی دور دهان

برای انجام مزوتراپی، محلول حاوی ویتامین، اسید آمینه و ضد اکسید ها به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و با تحریک کلاژن‌سازی باعث از بین رفتن چین و چروک اطراف لب می شود. این شیوه درمانی با استفاده از سوزن های میکرو انجام می‌گیرد و علاوه بر تزریق مواد مغذی و تقویت کننده پوست، باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست می‌شود، در نتیجه تأثیر بسزایی در رفع چین و چروک و تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست دارد و از روند پیری پوست می کاهد.

لایه برداری یا پیلینگ اطراف لب

لایه‌برداری یکی از رایج‌ترین درمان‌های ضد پیری است. محصولاتی که به صورت موضعی تجویز می‌شوند با برداشت و پاک کردن لایه‌ای از سلول‌های مرده از سطح پوست، آن را برای تکثیر سلول‌های جوان تحریک می‌کنند. لایه‌بردارها به صورت لوسیون، ماسک، اسکراب و پماد عرضه می‌شوند. مؤثرترین لایه‌بردارها حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها یا ترکیبات گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید هستند. تأثیر این ترکیبات بر روی چین و چروک‌های عمیق نامحسوس است و در واقع بیشتر جنبه پیشگیرانه دارند.

جوانسازی دور لب ها با لیزر فرکشنالCo2

لایه‌برداری پوست با استفاده از لیزر، راه‌حلی بلندمدت یا دائمی برای رفع چروک دور لب ارائه می‌دهد. نقش لیزر دی‌اکسید کربن (CO2) در درمان مؤثر چروک دور لب به اثبات رسیده است. در صورت عمیق بودن خطوط دور لب، استفاده از یک دستگاه لیزر فرکشنال نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. لیزر، لایه‌های عمیق‌تر پوست را گرم کرده و موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌شود.

پیشگیری از پیری و افتادگی گوشه لب ها

راه‌های بسیاری برای پیشگیری از بروز و رفع چروک دور لب وجود دارد. در مراحل اولیه شما می‌توانید عادات نادرستی که موجب ایجاد چین‌وچروک می‌شوند را ترک کنید. نوشیدنی‌ها را به‌جای نی یا بطری با استفاده از لیوان بنوشید. از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار افراد سیگاری اجتناب کنید. مطمئن شوید که از خواب کافی در طول شب برخوردار هستید و برای اجتناب از ایجاد چین‌وچروک در صورت، حتی‌الامکان به پشت بخوابید. اطمینان حاصل کنید که وعده‌های غذایی روزانه شما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد و پوست خود را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. از پوشش‌های محافظ مانند کلاه، پیراهن آستین‌بلند و همچنین کرم‌های ضد آفتاب، به‌ویژه بر روی صورت خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شما به‌طور مداوم از یک رژیم مراقبت از پوست خوب که موجب ریزش پوست مرده و بازیابی پوست جدید می‌شود، اطمینان حاصل کنید.

هزینه رفع چین و چروک اطراف لب

هزینه درمان چین و چروک و خطوط اطراف لب بسته به روش درمان، میزان تجربه و مهارت پزشک، دارو‌ها و مواد مورد استفاده در روند ترمیم می‌تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد.

برای خواندن مقالات هزینه و عوارض درمان لک صورت با مزوتراپی و هزینه و عوارض تزریق ژل یا فیلر خط اخم کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی
گونه گذاری دائمی با تزریق چربیگونه گذاری دائمی با تزریق چربی
تاریخ انتشار : 1402-04-31