صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پاک کردن تاتو / پاک کردن تاتو ابرو با لیزر چگونه و در چند جلسه انجام می شود؟

پاک کردن تاتو ابرو با لیزر چگونه و در چند جلسه انجام می شود؟

تاتوی ابرو یکی از تکنیک‌هایی است که برای ترمیم دائمی و زیبایی همیشگی ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به ‌صورت دائمی نیاز به مداد ابرو و سایه را از بین ببرند. بعضی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی و به دلایل مختلف، پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. رنگ‌هایی که در تتو استفاده می‌شود با ساختار سخت فیبری به لایه‌ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می‌شوند، لذا پاک کردن این رنگ‌ها بدون تأثیر در بافت اطراف آن امکان‌پذیر نیست. امروزه روش‌های مدرن و پیشرفته‌ای برای پاک کردن نقوش روی پوست وجود دارد. روش پاک کردن تاتو با لیزر در گروه روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد؛ زیرا هیچ‌گونه جراحت و لایه‌برداری روی پوست ایجاد نمی‌کند. اشعه‌های لیزر، رنگدانه‌های زیر پوست را می‌شکنند و به سلو‌ل‌های اطراف آن آسیب چندانی نمی‌رسانند. لیزرها با جذب اختصاصی رنگدانه‌های نقوش تاتو، بهترین روش برای حذف آن هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای حذف تاتو با لیزر

لیزر رفع تاتو مزایای مشخصی دارد که اکثر این مزایا به نحوی با ویژگی غیر جراحی بودن این روش ارتباط دارند. این مزایا عبارتند از:

حذف تاتو ابرو با لیزر چگونه است؟

در آغاز جلسه محافظ‌های چشمی به شما داده می‌شود تا از آسیب به چشم جلوگیری شود. سپس یک هندپیس روی سطح پوست و در محل تاتو قرار داده می‌شود تا نور لیزر به جوهر تاتو تابیده شود. پس از اتمام هر جلسه درمانی جوهر تاتو که توسط لیزر به ذرات کوچک‌تر شکسته شده است از بدن به مرور دفع می‌شود و پوست به مدتی زمان جهت دفع جوهر و بهبودی نیاز دارد.

مراقبت‌های قبل از لیزر تاتو ابرو

  1. 4 هفته قبل از اولین جلسه و در طول دوره لیزر تاتو ابرو از برنزه کردن، تماس مستقیم با نور خورشید و استفاده از ترکیبات برنزه کننده موضعی پوست خودداری کنید.
  2. در طول درمان، روزانه از ضدآفتابی با حداقل SPF30 و حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید.
  3. حداقل 72 ساعت (حدود 3 روز) قبل از لیزر، از مصرف داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کنند (مانند داکسی سایکلین و مینوسیکلین) خودداری کنید.
  4. اگر سابقه تبخال یا زونا در ناحیه درمان دارید، داروهای ضدویروسی خود را از دو روز قبل از اولین جلسه لیزر تا سه روز بعد از آن مصرف کنید.
  5. یک هفته قبل از مصرف ترکیبات اسید گلیکولیک و Retin-A خودداری کنید.
پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

مراقبت های پس از لیزر تاتو ابرو

  1. شما می‌توانید برای رفع ناراحتی کمپرس سرد انجام دهید. مصرف استامینوفن نیز توصیه می‌شود.
  2. در هفت روز اول پس از درمان لازم است به دقت از ناحیه تحت درمان تا زمانی که به طور کامل التیام یابد مراقبت شود تا از هر نوع جراحت و آسیب‌دیدگی جلوگیری شود.
  3. محل درمان را روزانه با آب تمیز کرده یا دوش بگیرید. اجازه بدهید آب روی زخم جاری شود و سپس با گذاشتن و برداشتن حوله روی زخم، آن را خشک کنید.
  4. روزی 2-3 بار روی زخم وازلین بزنید. منطقه تحت درمان را مرطوب نگه داشته، و دلمه‌ها را دستکاری نکنید و اجازه دهيد به حال خودشان بیافتند. پس از آن که روی زخم وازلین زدید آن را با یک گاز استریل ساده بپوشانید. این کار را تا زمان بهبود یافتن زخم ادامه دهید.
  5. در طول فرآیند بهبودی، پوست ناحیه درمان را دستکاری نکنید، آن را نکنید، مالش ندهید، نخارانید و خراش ندهید. اگر روی زخم پوسته پوسته شد ، به هیچ وجه آن ناحیه را شیو(اصلاح) یا دستکاری نکنید.
  6. اگرچه تاول زدن و زخم و پوسته پوسته شدن ممکن است پاسخ طبیعی بدن به لیزر پاک کردن تتو باشد؛ اما بسیاری از بیماران این حالت‌ها را تجربه نخواهند کرد. در صورتی که این موارد برای شما اتفاق افتاد، به هیچ وجه تاول‌ها یا زخم‌ها را دستکاری نکنید. اگر تاولی خود به خود بترکد، پوست روی آن را با یک پماد مخصوص التیام زخم و گاز استریل بپوشانید تا زخم زودتر بهبود یافته و از بروز اسکار جلوگيري شود.
  7. تا زمانی که زخم کاملا ًخوب نشده باشد نمی‌توانید شنا کنید و یا در وان حمام یا جکوزی قرار بگیرید.
  8. حداقل 2 تا 7 روز بعد از درمان لازم است تمرینات بدنی که باعث عرق کردن شود را قطع کنید؛ زیرا تعریق بیش از حد ممکن است روند بهبودی را مختل کند.
  9. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. در صورتی که قرار است ناحیه تحت درمان در معرض آفتاب قرار بگیرد، یک لایه ضخیم پماد اکسید روی و کرم ضد آفتاب SPF 30+ روی آن استعمال کرده و هر 2 ساعت یک بار مجدداً این کار را تکرار کنید.
  10. اگر نشانه‌هایی از تاول زدن یا عفونت (قرمزی یا حساسیت، یا چرک ) ایجاد شد، با مطب تماس بگیرید.

آیا جای حذف تاتو ابرو با لیزر باقی می ماند؟

اگر لیزر توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه‌های استاندارد انجام شود، پوست به هیچ عنوان دچار آسیب نمی‌شود و تاتو نیز پس‌ از چند جلسه به‌ طور کامل از بین می‌رود. در غیر این صورت ممکن است آثاری همچون سوختگی یا تغییر رنگ بر روی پوست‌ به وجود بیاید و جای لیزر تاتو نیز باقی بماند.

بهترین لیزر برای ریموو تاتو ابرو

ثابت شده است که فناوری لیزر کیوسوئیچ، مؤثرترین و ایمن ترین روش برای از بین بردن تاتوهای ناخواسته از جمله تاتوی ابرو است. ليزر کيوسوئیچ يک دستگاه پيشرفته پزشکي است که براي توليد طول موج‌هاي خاصي از نور طراحي شده است. نور توليد شده با طول موج مورد نظر توسط بافت هدف که در اين مورد، همان ماده رنگي تتو مي‌باشد، جذب مي‌شود. پالس ليزر کيوسوئيچ تنها در کسري از ثانيه انجام مي‌گيرد و اين قابليت را براي پرتوی ليزر فراهم مي‌کند که با کارآيي بالايي از پوست عبور کند و با توليد حداقل گرما به طور مؤثري توسط ذرات جوهر تاتو جذب شود.

لیزر تاتو ابرو چند جلسه است؟

تعداد جلساتی که برای پاک کردن تاتو با لیزر نیاز دارید به عوامل مختلفی از جمله رنگ، تراکم و اندازه تاتو بستگی دارد. با این وجود حتی اگر در یک جلسه، خالکوبی به طور کامل حذف نشود، سیستم لنفاوی بلافاصله پس از انجام لیزر شروع به کار می‌کند و رنگدانه‌های شکسته شده را پاک می‌کند، بنابراین پس از اولین جلسه، تاتو تا حدودی از بین می‌رود. به طور متوسط، پاک کردن تاتو با لیزر بین پنج تا هشت جلسه طول می‌کشد.

لیزر تاتو ابرو چقدر طول میکشد؟

محل، عمق و رنگ تاتو بر زمان لیزر تأثیر می گذارد. به طور کلی پاک کردن تاتوی ابرو بین 10تا 20 دقیقه ممکن است طول بکشد.

آیا لیزر تاتو ابرو دردناک است؟

در طول لیزر تاتو ممکن است احساساتی مانند احساس سوزش یا گزگز را روی پوست خود را تجربه کنید. به طور کلی درد لیزر، قابل تحمل است. در صورت نیاز می توان از بی حسی موضعی یا کرم های بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کرد.

مدت بهبودی پوست پس از لیزر تاتو ابرو

زمان بهبودی پوست در افراد، متفاوت است؛ اما به طور کلی بین 3 تا 7 هفته نیاز دارد تا بهبود یابد.

کاندید نامناسب لیزر تاتو

در کل تمامی افراد می‌توانند از دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو خود استفاده کنند؛ اما در این میان عده‌ای هستند که دارای شرایط خاصی بوده و یا به بیماری پوستی مبتلا هستند. در این افراد استفاده از این روش اصلاً توصیه نمی‌شود. از جمله افرادی که نمی‌توانند از روش لیزر برای این منظور بهره ببرند عبارتند از:

هزینه لیزر حذف تاتو ابرو

این هزینه از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

عوارض لیزر تاتو ابرو

عوارض احتمالی که امکان دارد فرد بعد از انجام لیزر درمانی تجربه نماید شامل موارد زیر هستند:


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی