صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / درمان و رفع جای جوش صورت با تزریق کلاژن

درمان و رفع جای جوش صورت با تزریق کلاژن

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است برای بانوان و آقایان رخ دهد، بروز جوش می باشد. به ویژه که در ناحیه صورت رخ دهد و علاوه بر ظاهر نازیبایی که ایجاد می کند، امکان بر جای ماندن اسکار و زخم ناشی از کندن جوش ها نیز وجود دارد. در واقع جوش ها به دلیل تولید چربی اضافی یا سبوم در پوست، عوامل هورمونی، استرس، باکتری ها، سلول های مرده ی پوست، مصرف برخی داروها، التهابات، سبک زندگی ناسالم و مصرف فست فودها و قند ایجاد می شوند که بیشترین تجمع آنها بر روی صورت و برخی نقاط بدن همچون شانه ها و کتف می باشد.
به دلیل بر جای ماندن آثار جوش بر روی صورت و تأثیر منفی آن در زیبایی چهره، امروزه از روش بسیار محبوبی به نام تزریق کلاژن در جای جوش استفاده می شود. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این ماده جزء اصلی بافت همبند به شمار می‌رود و وظیفه تأمین ساختار و پشتیبانی از قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست را بر عهده دارد. تزریق کلاژن به پوست باعث می شود جای جوش کمرنگ شود و به مرور زمان پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و تورفتگی های مربوط به جای جوش را از بین ببرد. تزریق کلاژن برای از بین بردن آکنه و جای جوش در صورت یکی از بهترین درمان هایی است که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق کلاژن در جای جوش

تزریق کلاژن جای جوش در اصفهان

تزریق کلاژن چگونه آکنه های صورت را از بین می برد؟

کلاژن با انجام این فرآیندها بر آکنه‌ها اثر می‌گذارد:
تنظیم تولید سبوم: کلاژن با کاهش التهاب در غدد چربی به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند. این کار به جلوگیری از مسدود شدن منافذ سبوم اضافی و ایجاد آکنه کمک خواهد کرد.
کاهش التهاب پوست: کلاژن دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی، تورم و التهاب مرتبط با آکنه کمک می‌کند.
ترمیم و بازسازی پوست: کلاژن به سرعت بخشیدن به روند بهبود ضایعات آکنه با افزایش گردش سلولی و بازسازی پوست کمک خواهد کرد. این کار به کاهش جای آکنه‌ها و ارتقای سلامت کلی پوست کمک می‌کند. به همین دلیل مصرف کلاژن و استفاده از آن برای بهبود جای جوش‌ها مهم است.

تزریق کلاژن در جای جوش

در طی تزریق کلاژن، پزشک شما ابتدا نقاط تزریق را روی ناحیه درمان علامت‌ گذاری می‌کند. سپس بعد از استریل نمودن پوست، بی‌حسی موضعی را اعمال خواهد کرد. در ادامه کلاژن با یک سوزن کوچک به اندام هدف تزریق خواهد شد. برای رسیدن به نتایج مطلوب ممکن است برخی از افراد به تکرار جلسات درمانی تزریق نیاز داشته باشند.

مقدار تزریق کلاژن در آکنه های صورت

حجم کلاژن لازم برای تزریق به جای جوش، به وسعت نواحی مورد نظر و عمق آنها وابسته می باشد. متخصص پس از بررسی پوست و مناطق ضروری جهت تزریق، حجم کلاژن را تعیین می نماید که اصولاً از میزان کم استفاده می شود.

مراقبت های پس از تزریق کلاژن جای جوش

بعد از تزریق کلاژن جای جوش، ممکن است شاهد قرمزی و کبودی باشید، لذا به هیچ عنوان صورت را لمس نکنید و از ماساژ دادن یا خارش پوست پرهیز نمایید. از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن علائم ایجاد شده تا نهایت سه روز پس از تزریق باشید و چنانچه بر شدت این علائم افزوده شد یا در طی سه روز، از بین نرفت بایستی به پزشک مربوطه مراجعه کنید. چنانچه احساس درد داشتید از مصرف هرگونه دارو به صورت خودسرانه پرهیز کنید و با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید تا داروی لازم برای شما تجویز شود‌. پس از تزریق از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مستقیم و انجام ورزش های سنگین به مدت دو هفته خودداری کنید و به هیچ وجه در روزهای اول تزریق، بر روی صورت نخوابید.

طول دوره درمان جای جوش با تزریق کلاژن

مدت زمانی که طول می‌کشد تا مکمل‌های کلاژن نتایج را نشان دهند بسته به فرد و نوع مکمل متفاوت است. برخی از افراد ممکن است در کمتر از 4 هفته نتایج را ببینند، در حالی که برخی دیگر احتمال دارد تا چند ماه نتیجه را حس نکنند.

آیا تزریق کلاژن برای درمان اسکار آکنه ایمن است؟

کلاژن برای پوست‌های مستعد آکنه بی خطر است. در واقع استفاده از کلاژن با رسیدگی به علل زمینه‌ای آکنه و ارتقای پوست سالم به کاهش ظاهر آکنه‌ها کمک می‌کند.

آیا تزریق کلاژن در جای جوش دردناک است؟

برخی از متقاضیان، این تزریق را کمی ناراحت کننده می‌دانند. برای به حداقل رساندن درد پزشک می‌تواند از یک بی‌حس‌کننده موضعی در ناحیه تزریق استفاده کند. برخی از انواع کلاژن نیز خودشان حاوی مقدار کمی لیدوکائین هستند که به بی‌حس کردن ناحیه تزریق نیز کمک می‌کند.

ماندگاری اثر تزریق کلاژن در جای جوش

ژل های کلاژنی در مقایسه با ژل های هیالورونیک اسید، از دوام کمتری برخوردار هستند؛ اما به طور میانگین تزریق ژل از ماندگاری حداقل 6 و حداکثر 2 سال برخوردار است که با توجه به نظر متخصص در فواصل زمانی معین بایستی نسبت تمدید تزریق ژل اقدام شود.

هزینه و قیمت تزریق کلاژن صورت

قیمت تزریق کلاژن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت تزریق کلاژن نوع کلاژن و کشور سازنده و برند آن مثل برند فیلر کلاژن ساز الانسه می باشد. همچنین ناحیه تزریق، میزان تزریق و دستمزد پزشک نیز بر روی هزینه تزریق تأثیر گذار است.

برای خواندن مقالات قیمت ژل لب روسی در اصفهان و پیلینگ پوست صورت کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی ، طبقه فوقانی بانک پاسارگاد ، طبقه چهارم
تلفن : 36251939

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدیقی [ 1402-08-04 ]
سلام من آقا هستم 33 ساله برای رفع جای جوش برای صورت بنده چه نوع لیزری مناسبتره ؟ ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر راضیه ایرجی
تزریق ژل آب رسان پوست صورتتزریق ژل آب رسان پوست صورت
تاریخ انتشار : 1402-07-24